printlogo


کد خبر: 269101تاریخ: 1402/7/29 00:00
اخبار

تماس تاج با رئیس فدراسیون عربستان درباره بازی سپاهان - الاتحاد
مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره پرونده دیدار لغو شده سپاهان ایران - الاتحاد عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: هفته گذشته خبرهایی درباره این مساله اعلام شد و باید نامه AFC رسیده باشد. کار را از چارچوب کمیته انضباطی خارج کرده‌اند. مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان مذاکره داشته و طرف عربستانی گفته است با توجه به اینکه روابط بسیار خوبی با فدراسیون ایران وجود دارد، امیدواریم AFC هم کار را در این مسیر جلو ببرد.
***
امیدواری رضازاده به مدال‌آوری پاراوزنه‌برداران در بازی‌های آسیایی
رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری ابراز امیدواری کرد پس از ۱۸ مرحله اردوی آمادگی، ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری مدال‌های خوشرنگی برای کاروان فرزندان ایران به ارمغان آورند.
حسین رضازاده آمادگی بدنی و روحی ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری ایران در آستانه چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی هانگژو را خوب توصیف کرد و گفت: تیم مردان ایران با ۱۰ نفر و تیم بانوان هم برای نخستین‌بار با 4 نفر در بازی‌های پارآسیایی شرکت کرده‌اند. وی ادامه داد: خوشبختانه این تیم‌ها با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و توان‌یابان ۱۸ مرحله اردوی آمادگی را سپری کردند و امیدوارم در روز مسابقات هم بتوانند توانایی خود را نشان دهند و مدال‌های خوشرنگی برای کاروان ورزشی فرزندان ایران به ارمغان آورند. قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: سال‌ها وزنه زدم و حالا با افتخار کنار ورزشکارانی هستم که به معنای واقعی بااراده هستند. من هم تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مناسب برای توان‌یابان انجام می‌دهم. رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سیامند رحمان گفت: یاد و خاطره این قهرمان پرآوازه که افتخارات بسیار ارزشمندی برای کشورمان به ارمغان آورد، همواره زنده است و همواره یاد این پهلوان خوش‌اخلاق هستیم و امیدوارم بچه‌ها با مدال‌های خوشرنگ روح سیامند عزیز را شاد کنند.
***
محرومیت ۲ ساله بازیکن پیشین تیم‌ ملی آرژانتین
بال آرژانتینی تیم فوتبال مونتزا به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به مدت ۲ سال از حضور در میادین فوتبال محروم شد. بر اساس گزارش رسانه اسپانیایی رلوو؛ پاپو گومس که سابقه قهرمانی با تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین در مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به مدت ۲ سال از حضور در میادین فوتبال محروم شد. این بال آرژانتینی تابستان اخیر در پی فسخ قراردادش با سویا به عنوان بازیکن آزاد به تیم مونتزا در سری A ایتالیا پیوست.
در آزمایشی که گومس 35 ساله در ماه نوامبر 2022 درست چند روز پیش از آغاز جام‌جهانی 2022 قطر انجام داده بود، ماده ممنوعه کشف شد و همین باعث شد تست دوپینگش مثبت شود. اطرافیان این بازیکن آرژانتینی مدعی شده‌اند او بدون مشورت با پزشک و به طور تصادفی شربتی را که متعلق به یکی از فرزندانش بوده مصرف کرده که منجر به مثبت شدن تست دوپینگش شده است. بال پیشین سویا که در سال جدید میلادی به اردوی تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین دعوت نشده، هنوز مشخص نیست آیا می‌تواند به این حکم محرومیتش اعتراض کند یا خیر. در کارنامه حرفه‌ای‌ او 17 بازی ملی و ۳ گل‌ زده با پیراهن آرژانتین دیده می‌شود.
***
دلورنتیس: با اوسیمن برای تمدید قرارداد توافق کرده بودیم
رئیس باشگاه ناپولی می‌گوید پیش از این با مهاجم نیجریه‌ای خود برای عقد قرارداد جدید به توافق رسیده بودند اما در ادامه نظر این بازیکن تغییر کرد. به گزارش تسنیم، پس از اظهارات جدید آئورلیو دلورنتیس درباره ویکتور اوسیمن، حالا آینده حرفه‌ای این مهاجم نیجریه‌ای در ناپولی بیش از هر زمان دیگری در هاله‌ای از ابهام است. مهاجم 24 ساله فصل گذشته با به ثمر رساندن 31 گل در رقابت‌های مختلف نقش بسزایی در قهرمانی ناپولی در رقابت‌های سری A ایتالیا آن هم پس از 33 سال داشت.
گفته می‌شود باشگاه لیورپول به رقابت برای جذب اوسیمن پیوسته است؛ بازیکنی که قراردادش ژوئن 2025 منقضی می‌شود و هنوز برای تمدید قراردادش با ناپولی به توافق نرسیده است. دلورنتیس درباره آینده حرفه‌ای مهاجم نیجریه‌ای ناپولی گفت: من هرگز درباره اوسیمن آرام نبودم. اگر نظر او درباره تمدید قرارداد تغییر کرده باشد، نمی‌توانم کاری در این باره انجام دهم.
ما ماه آگوست با یکدیگر به طور شفاهی برای تمدید قرارداد به توافق رسیدیم اما در ادامه نظر او و اطرافیانش تغییر کرد که این ناامیدکننده است اما زندگی ادامه دارد. ما رابطه خوبی با ویکتور داریم، قرارداد او تا سال 2025 اعتبار دارد، بنابراین برای تصمیم‌گیری درباره آینده او هنوز زمان داریم. فراموش نکنید من کولیبالی را در آخرین لحظه فروختم.
ویکتور اوسیمن که این فصل در 10 بازی برای ناپولی به میدان رفته و آمار 6 گل‌ زده و یک پاس‌گل را از خود بر جای گذاشته، هفته پیش در جریان تساوی 2-2 تیم‌ ملی فوتبال نیجریه در دیدار دوستانه مقابل عربستان از ناحیه عضله ۲ سر ران پای راست خود دچار مصدومیت شد و 6 هفته دور از میادین خواهد بود و به این ترتیب بازی حساس با میلان را نیز از دست خواهد داد.

Page Generated in 0/0075 sec