printlogo


کد خبر: 269105تاریخ: 1402/7/29 00:00
نگاهی آماری به نتایج تیم ‌ملی با قلعه‌نویی
بدون شکست با بردهای پی در پی

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی همچنان بدون شکست کارش را پیش می‌برد. تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب موفق شد با نتیجه 4 بر صفر قطر قهرمان آسیا را در فینال تورنمنت اردن شکست دهد و قهرمان این رقابت‌ها شود. این هشتمین پیروزی پی‌ در پی تیم ‌ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی بود. قلعه‌نویی که برای دومین‌بار سرمربی تیم ‌ملی شده است، از فروردین‌‌ 1402 روی نیمکت تیم ‌ملی نشسته و طی ماه‌های اخیر با این تیم صاحب 8 پیروزی و یک تساوی شده است. پس از تساوی ایران مقابل روسیه در نخستین دیدار تدارکاتی، ایران با سرمربیگری قلعه‌نویی 8 پیروزی متوالی به دست آورده است که شامل قهرمانی در تورنمنت کافا و اردن می‌شود و حالا باید آماده بازی‌های دور اول مقدماتی جام‌جهانی پیش رو و سپس جام ملت‌های آسیا شود. جالب است که قلعه‌نویی در نخستین دوره سرمربیگری تیم ‌ملی نیز باید تیمش را آماده مسابقات جام ملت‌های 2007 می‌کرد. او در بازی‌های مقدماتی ۴ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورد و بالاتر از کره‌جنوبی به ‌عنوان تیم نخست گروهش راهی جام ملت‌های آسیا شد. سرمربی تیم ‌ملی در 9 بازی دوره قبلی سرمربیگری‌اش در تیم ‌ملی نیز صاحب 6 پیروزی و 3 تساوی شده بود. در دوره فعلی نیز او صاحب 8 پیروزی و یک تساوی شده است. مهم‌ترین چالش قلعه‌نویی اما جام ملت‌های آسیا در قطر است و خیلی‌ها انتظار دارند او با ستارگانی که در اختیار دارد بتواند تیم ‌ملی را حداقل تا فینال ببرد.
* قلعه‌نویی: اگر کسی هست همین الان تیم ‌ملی را تقدیمش می‌کنم
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال گفت: می‌خواهیم تفکر دفاعی تیم ‌ملی را به هجومی تغییر دهیم، این موضوع زمانبر است و با برگزاری ۴ اردو نمی‌توان همه چیز را تغییر داد. امیر قلعه‌نویی درباره هشتمین پیروزی پیاپی تیم ‌ملی و قهرمانی در تورنمنت اردن گفت: در نیمه اول هم فکر می‌کنم یک پنالتی ما را نگرفتند، مانند بازی قبل که پنالتی نبود ولی برای حریف گرفتند. از بچه‌های تیم ممنون هستم، واقعا دویدند و جنگیدند. حرف من به عزیزانی که انتقاد می‌کنند این است که نزدیک به 3 ماه تا جام ملت‌ها فرصت داریم و همه باید به هم کمک کنیم. فدراسیون و تاج نهایت تلاش‌شان را با توجه به تحریم‌هایی که هستیم انجام می‌دهند. اعزام تیم‌ها هزینه‌بر است. کادر فنی مدتی است پول نگرفته و بازیکنان هم یک ریال پاداش نگرفته‌اند. نقد و انتقاد اگر نباشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود ولی وقتی مغرضانه باشد به تیم ‌ملی ضربه می‌زند. سرمربی تیم ‌ملی فوتبال عنوان کرد: باید در این 3 ماه مشکلات را کنار بگذارند، الان وزیر ورزش به عنوان پدر ورزش باید ورود کند. تمام توان‌مان را می‌گذاریم، اگر کسی هست همین الان تیم ‌ملی را تحویل او می‌دهم ولی حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم. ما هم می‌دانیم تیم خیلی ایراد دارد. منچسترسیتی هم سال گذشته کلی جام گرفت اما این فصل 3-2 باخت داشته است. ما تا الان که کار کرده‌ و پولی هم نگرفته‌ایم و اگر کسی هست تیم را تقدیمش می‌کنیم. ما به مردم بدهکار هستیم، آنها ولی‌نعمت ما هستند. در شرایط سختی آمدیم و تلاش می‌کنیم و هیچ ادعایی نداریم.
قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که در این مدت به اهداف تاکتیکی‌اش رسیده است؟ خاطرنشان کرد: یک مربی به ۴-۳ سال زمان نیاز دارد و اینکه بخواهیم با 6-5 ماه نتیجه بگیریم نمی‌شود. شما بازی اول و دوم را قیاس کنید و ببینید چقدر پیشرفت داشتیم. کی‌روش 10 سال ایران بود و زحمت هم کشید، نمی‌توانیم با 4 اردو  همه چیز را تغییر دهیم. خیلی بهتر شدیم و بحث‌مان این است که از یک تفکر و نگرش دفاعی به بازی هجومی رو بیاوریم.

Page Generated in 0/0087 sec