printlogo


کد خبر: 269108تاریخ: 1402/7/29 00:00
اخبار

معاون رئیس‌جمهور خبر داد
بهره‌برداری از ۴۰۰ بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۳
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیمارستان‌های زیادی در حال افتتاح است، گفت: بالغ بر ۴۰۰ بیمارستان نیز در حال ساخت است که تا پایان سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری می‌شود. داوود منظور، پنجشنبه 27 مهر در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی بحران استان یزد با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان ظرفیت ممتازی را بر ظرفیت‌های پزشکی و درمانی یزد اضافه کرده است، گفت: به طور حتم کار جهادی که طی 3 سال انجام شده، نشان می‌دهد این برنامه با دقت، پشتکار و پیگیری، شروع و به اتمام رسیده است. وی با اشاره به اینکه یک سال از زمان ساخت این طرح در ایام کرونا بوده است، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد در ساخت این بیمارستان، از زمان استفاده خوبی شده است. منظور اظهار کرد: وظیفه ما در دولت بیش از هر چیز توجه به معیشت و سلامت مردم است و به این 2 مساله بیشتر اهتمام داریم. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیمارستان‌های زیادی در حال افتتاح است، گفت: بالغ بر ۴۰۰ بیمارستان نیز در حال ساخت است که تا پایان سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری می‌شود.
***
کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی خیران به حوزه سلامت
دبیرکل مجمع خیران سلامت با اشاره به مشارکت خوب خیران در حوزه سلامت از کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی خیران در این حوزه خبر داد. حسینعلی شهریاری در دومین همایش ملی تجلیل از خیران سلامت که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: مجمع خیران سلامت کشور از سال ۱۳۸۸ فعالیت  خود را آغاز کرد و تاکنون خیران حوزه سلامت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان  کمک کرده‌اند. وی افزود: مجمع خیران سلامت کشور نه فقط کارهای فیزیکی  بلکه بسیاری از کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را بویژه در خراسان رضوی و مشهد انجام داده است. شهریاری با اشاره به اینکه در مجمع خیران سلامت کشور زنان مشارکت خوبی دارند، خاطرنشان کرد: ما ۵۶ مجمع خیران سلامت در تمام استان‌ها داریم و در بیش از ۵۰ مجمع خیران سلامت، شورای مشارکت زنان را داریم که بسیار فعال هستند.  دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور عنوان کرد: قرار ما بر این است مجامع ما هیچ کاری بدون هماهنگی دانشگاه‌ها انجام ندهند و خواسته‌ایم اول نیازهای دانشگاه‌ها را در نظر بگیرند و بر اساس نیاز دانشگاه‌ها وارد عمل  شوند. شهریاری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش در مشهد استفاده از فضای معنوی این شهر بود، افزود: کار اصلی را خیران انجام می‌دهند و ما فقط تسهیلگر هستیم.
***
نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر به مقصد غزه در حال ارسال است
بارگیری 60 تن مواد دارویی و بهداشتی برای مردم غزه
ایران نخستین  محموله‌ بشر دوستانه‌اش را به غزه ارسال می‌کند. این محموله به وزن حدود ۶۰ تن که شامل مواد دارویی و بهداشتی است، توسط هلال‌احمر جمهوری اسلامی بارگیری و برای ارسال به غزه آماده شده است. جمعیت هلال‌احمر دیروز اعلام ‌کرد: سرانجام مذاکرات هلال‌احمر با صلیب سرخ جهانی نتیجه داد و قرار است این محموله امروز (دیروز) ارسال شود، همچنین قرار است گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه بازگشایی شود. پیش‌تر پیرحسین کولیوند، ️رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران نیز اعلام کرده بود ارسال کمک‌های ایران به غزه از طریق مصر انجام خواهد شد، همچنین هلال‌احمر آماده امدادرسانی به مصدومان غزه است و در تلاشیم موانع ارسال اقلام امدادی و اعزام کادر درمان برداشته شود. وی تاکید کرد: 3 بیمارستان سیار آماده است و هر زمان دستور اعزام برسد، با هواپیما ارسال می‌شود. ۶۰ تن دارو هم بارگیری شده و برای ارسال آماده است و به محض اینکه گذرگاه باز شود، کامیون‌های زیادی در مصر آماده اعزام هستند. یک کشتی در حال آماده‌سازی است که کمک‌ها از طریق دریا هم ارسال شود. به گزارش ایرنا، پیش از این هم هلال‌احمر ایران از صلیب سرخ جهانی درخواست توقف حمله به غیرنظامیان را داشت. بر این اساس، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در نامه‌های رسمی و جداگانه به روسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، همتایان خود در 3 کشور مصر، سوریه و لبنان، همچنین رئیس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل، خواستار تلاش نهادهای بشردوستانه و بی‌طرف برای توقف حمله علیه غیرنظامیان در فلسطین شد.

Page Generated in 0/0069 sec