printlogo


کد خبر: 269119تاریخ: 1402/7/29 00:00
اخبار

بخش مرکزی مصلای امام خمینی(ره) سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
در بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران، اعلام شد روند ساخت بخش مرکزی این مصلی در حال حاضر ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا سال آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. مهرداد بذرپاش با حضور در بخش‌های در حال ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران، از گنبدخانه، ایوان و شبستان شرقی، ورودی غربی و ساختمان رواق غرب و کارگاه ورودی شمالی مصلای امام خمینی (ره) بازدید کرد. در این بازدید وزیر راه و شهرسازی با پیمانکاران و مشاوران ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گفت‌وگو کرد و گزارش‌های اجرای پروژه درباره روند تکمیل این طرح عمرانی ارائه و اعلام شد بخش مرکزی مصلای امام خمینی (ره) با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که سال آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. مساحت زمین قسمت مرکزی مصلای تهران حدفاصل خیابان رسالت و شهید بهشتی ۶۳ هکتار است که با افزودن اراضی شمالی بزرگراه رسالت و مجموعه چهل‌سرا (پادگان عباس‌آباد) اراضی وسعت خواهد یافت. در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران ابنیه‌های شاخص شامل رواق غرب (۳۴ هزار مترمربع)، رواق شرق (۵۵ هزار مترمربع)، ورودی رواق غرب (۱۹ هزار مترمربع)، قرائت‌خانه (2.5 هزار مترمربع)، گنبدخانه، پیش ورودی و شبستان‌های جانبی ایوان (۴۵ هزار مترمربع) و صحن مرکزی (۵۲ هزار مترمربع) و ایوان مرکزی (۱۶ هزار مترمربع) قرار دارد.
***
وزیر نیرو:
قطع آب و برق مردم غزه یک جنایت بشری تمام‌عیار است
وزیر نیرو با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی گفت: کشورهایی که دعوی تمدن آنها گوش فلک را کر کرده بود، امروز از قطع آب و برق به عنوان رکن ایجاد تمدن به روی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و بر طبل رسوایی خود می‌کوبند. علی‌اکبر محرابیان اظهار داشت: در روزهای مملو از تالم اخیر، شاهد ظلم تاریخی هستیم که نمونه‌های آن در جامعه بشری کمتر رخ داده و فقط سفاک‌ترین قدرت‌ها قادر به چنین رذالت‌هایی هستند.
***
تأمین ارز دارو از ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار گذشت
بانک مرکزی بنا بر اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از اول امسال تاکنون برای واردات دارو و ملزومات پزشکی 2.8 میلیارد دلار ارز تخصیص داده که 2.2 میلیارد دلار پرداخت شده است. مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام اینکه میزان ارز تأمین‌شده برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک و مواد اولیه آنها تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است، گفت: تأمین و تخصیص ارز برای دارو، ماده اولیه دارو، ملزومات دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، ماده اولیه آن و مکمل‌های مربوطه با توجه به اولویت‌های اعلامی از سوی دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد. قمری‌وفا در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی همچنین از ابتدای سال تا ۲۵ مهرماه بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه توسط سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها و بهداشتی با ارز ترجیحی مجموعا ۱۵۶ میلیون دلار تخصیص داده که ۱۰۶ میلیون دلار آن تأمین و پرداخت شده است. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ روز پیش نیز سازمان غذا و دارو برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با اولویت به میزان ۱۲ میلیون دلار در قالب ارز ترجیحی ثبت سفارش کرد که بانک مرکزی هم بلافاصله ارز آن را تأمین کرد و طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد. بر این اساس، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکنون هر ثبت سفارشی را که در حوزه دارو و شیرخشک، با اولویت ارسال کرده است، بانک مرکزی ارز آن را بلافاصله تخصیص داده و تأمین کرده است.
***
صادرات ۱۳۷ میلیون دلاری پسته در ۶ ماه نخست امسال
صادرات پسته با ۳ درصد افزایش در ۶ ماهه امسال به رقم ۱۳۷ میلیون دلار رسید. میزان وزنی صادرات پسته در ۶ ماهه سال جاری ذیل کدهای استاندارد ۰۸۰۲۵۱ و ۰۸۰۲۵۲ به میزان ۲۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، ۱۱ درصد ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی و ۵۷ صدم درصد ارزش کل صادرات غیر نفتی در ۶ ماهه امسال به صادرات پسته اختصاص داشت. این گزارش درباره عمده‌ترین مقاصد صادراتی این محصول ایرانی می‌افزاید: در این مدت بیشترین میزان صادرات پسته به مقصد کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۸ میلیون دلار، آلمان با 13.1 میلیون دلار، امارات عربی متحده با ۱۳ میلیون دلار، هند با 12.8 میلیون دلار و قرقیزستان با 12.5 میلیون دلار بوده است. در مجموع 57.7 درصد از ارزش کل صادرات پسته در ۶ ماهه امسال به ۵ کشور فوق‌الذکر صادر شد. این گزارش درباره گمرکاتی که آمار بیشترین میزان صادرات پسته در ۶ ماه سال جاری را به خود اختصاص دادند، می‌افزاید: در این مدت بیشترین میزان پسته عمدتاً از طریق گمرکات مشهد ۳۳ میلیون دلار، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ۲۶ میلیون دلار، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ۲۱ میلیون دلار، غرب تهران ۲۰ میلیون دلار، کرمان ۱۱ میلیون دلار، شهید رجایی و جلفا هرکدام ۹ میلیون دلار و گمرک تبریز ۴ میلیون دلار صادر شده است.

Page Generated in 0/0064 sec