printlogo


کد خبر: 269120تاریخ: 1402/7/29 00:00
اخبار

ورود سایر بازیگران در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با «یاشار گولر» وزیر دفاع ملی ترکیه با محکوم کردن بر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در تشدید فشارها و جسارت و هتک حرمت به مسجدالاقصی و مردم فلسطین اظهار کرد: باید اقدامی جدی برای جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه به غیرنظامیان در غزه و رساندن کمک‌های انسانی به آنها شامل غذا و دارو انجام شود. سرلشکر محمد باقری همچنین حمایت‌های گسترده آمریکا از جمله تدارک تسلیحات و مهمات سنگین برای رژیم صهیونیستی را به معنای مشارکت دولت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی تلقی و آن را عامل پیچیده‌تر شدن اوضاع در غزه دانست و درباره عواقب آن هشدار داد. وی تأکید کرد: ارسال تسلیحات و مهمات جنگی به رژیم صهیونیستی، اوضاع را پیچیده خواهد کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از دولت ترکیه خواست از همه ابزارهایش در جلوگیری از ادامه جنایات و حمایت از مردم غزه بهره‌ ببرد. یاشار گولر، وزیر دفاع ملی ترکیه نیز ضمن تشریح اقدامات دولت این کشور برای کاهش تنش و توقف درگیری‌ها تأکید کرد کشورش به این تلاش‌ها ادامه خواهد داد. همچنین سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی دیگر با خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر با مشروع خواندن اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین در دفاع از خود، اقدام اخیر مبارزان فلسطینی را پاسخ به سرکوب مردم و جسارت‌های رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمین در مسجدالاقصی و تعرض به نوامیس فلسطینی دانست. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: با مشاهده‌ این جنایات، هیچ‌گونه سکوتی برای مسلمانان قابل توجیه نیست و با تداوم این وحشی‌گری‌ها، امکان هر واکنشی از سوی گروه‌های مقاومت وجود دارد. وی با بیان نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار ممانعت کشور‌ها از انتقال تسلیحات و تجهیزات از پایگاه‌های آمریکا در منطقه به مقصد سرزمین‌های اشغالی شد.
***
تاکنون 1613 نفر برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از مجموع متقاضیانی که در مرحله پیش‌ثبت‌نام کد پیگیری از ستاد انتخابات کشور دریافت کرده‌اند، یعنی 3۸۸۶۹ نفر، تاکنون 1613 نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند. محمد اسلامی افزود: از همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که کد پیگیری دریافت کرده‌اند، درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه قانون اعلام کرده است ثبت‌نام‌ها غیرحضوری و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، تا سوم آبان به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را قطعی کنند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: چنانچه متقاضیان در این چند روز نتوانند فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنند، به منزله انصراف و عدم ثبت‌نام است. اسلامی خاطرنشان کرد: حدود ۳۵ دقیقه سامانه به متقاضی اجازه می‌دهد تا ثبت‌نام خود را تکمیل کند. درباره حساب غیرتجاری هم به بانک مرکزی ابلاغ کرده‌ایم که همه بانک‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند. شماره حساب غیرتجاری که از ناحیه داوطلب معرفی می‌شود، مختصا و معینا برای مصارف انتخاباتی است. داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا سوم آبان ساعت ۸ تا 18 فرصت دارند تا از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی
keshvar.moi.ir به‌ صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.
***
استقرار هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی در پایگاه خور
فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: با استقرار انواع هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی، پایگاه خور خراسان جنوبی به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین پهپادی کشور تبدیل می‌شود. امیر سرتیپ حمید واحدی در بازدید از بخش‌های پروازی، فنی و امور سربازی و دیدار چهره به چهره با کارکنان پایور و وظیفه، ضمن ارزیابی توان عملیاتی پایگاه هوایی شکاری شهید حسینی بیرجند با اشاره به امنیت مثال‌زدنی آسمان ایران گفت: پایگاه شکاری شهید حسینی یکی از پایگاه‌های مهم کشور است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده به یک پایگاه فعال تبدیل می‌شود. واحدی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین گفت: در خراسان جنوبی، پایگاه خور به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین پهپادی کشور تبدیل می‌شود و انواع هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی در آن مستقر خواهد شد.فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن افتتاح مرکز پزشکی این پایگاه با اشاره به اینکه این مرکز درمانی با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز تجهیز و تکمیل شده است، گفت: مرکز پزشکی و تخصصی پایگاه شکاری هوایی شهید حسینی بیرجند شامل دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه و اورژانس است و به صورت ۲۴ ساعته به کارکنان پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند خدمات ارائه می‌کند و در تلاشیم در آینده مردم روستاها و محلات نزدیک به پایگاه شکاری شهید حسینی، از خدمات این درمانگاه بهره‌مند شوند.
***
برگزاری تجمع عاشقان  مبارزه با اسرائیل
شب گذشته مردم تهران بار دیگر در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست در میدان فلسطین تجمع کردند. اجتماع عظیم مردمی در محکومیت اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، شب گذشته 27 مهرماه، در میدان فلسطین تهران برگزار شد و مردم تهران خشم و نفرت خود را نسبت به اعمال وحشیانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی ابراز کردند. در این اجتماع که با حضور حجت‌الاسلام پناهیان، حسین یکتا، مهدی رسولی و علی‌اکبر رائفی‌پور برگزار شد، معترضان از ساعت 18 در واکنش به اعمال ضدبشری صهیونیست‌ها، شعار «یا مَنْصورُ اَمِتْ» سردادند.

Page Generated in 0/0066 sec