printlogo


کد خبر: 269123تاریخ: 1402/7/29 00:00
قاتلان مهرجویی و همسرش بازداشت شدند؛ نوبت دستگاه قضاست با تهمت‌‌زنندگان به نظام برخورد کند
دادستان داد بستاند

گروه سیاسی: یک هفته از قتل داریوش مهرجویی، کارگردان مطرح کشور و همسرش وحیده محمدی‌فر می‌گذرد. پس از این حادثه، نیروهای پلیس با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی توانستند 4 نفر را به عنوان مظنونان قتل مهرجویی و همسرش شناسایی و بازداشت کنند. در جریان تحقیقات فراجا، قاتلان به جرم خود اعتراف کرده و روز پنجشنبه هفته گذشته نیز صحنه قتل با حضور و تدابیر امنیتی پلیس، توسط متهمان بازسازی شد. بنا بر اعلام پلیس و تصاویر منتشرشده از متهمان، قتل مرحوم مهرجویی و وحیده محمدی‌فر توسط اتباع بیگانه انجام شده و دست داشتن باجناق‌های داریوش مهرجویی در قتل او اساسا کذب اعلام شده است. اینها اطلاعاتی است که تاکنون در ارتباط با پرونده قتل کارگردان کارکشته سینمای ایران منتشر شده است. با این حال چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب همچنان سعی دارند روی ماجرا موج‌سواری کرده و منافع سیاسی خود را تامین کنند.
ارتباط دادن قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای که در دهه 70 رخ داد، پروژه‌ای است که اصلاح‌طلبان به هر شیوه ممکن دنبال می‌کنند.
در همین رابطه می‌توان به یادداشتی که به قلم کامبیز نوروزی در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد منتشر شد، اشاره کرد. نویسنده یادداشت مورد اشاره که با عنوان «چه کسانی به دنبال ارعاب جامعه‌اند» منتشر شده، با قرار دادن هدف اصلی خود در قالب چند فرضیه احتمالی، اینطور نتیجه گرفته که قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، با هدف ارعاب و تزریق ترس به جامعه انجام شده است.
نویسنده یادداشت ابتدا با اعلام اینکه «هنوز چیز زیادی از هویت قاتل یا قاتل‌ها نمی‌دانیم؛ انگیزه قتل معلوم نیست و چگونگی ارتکاب جرم نامشخص است»، به این موضوع اذعان می‌کند که هنوز برای تحلیل و گمانه‌زنی در ارتباط با قتل مهرجویی زود است اما خود در ادامه با طرح چند فرضیه از جمله احتمال قتل ناشی از سرقت، احتمال قتل انتقام‌جویانه و رد این فرضیه‌های احتمالی، سراغ مقصود اصلی‌اش می‌رود.
او با طرح احتمال قتل ارعابی در ارتباط با قتل ناگوار مهرجویی و سپس ارائه این توضیحات که «در این نوع قتل‌ها قربانی از میان کسانی انتخاب می‌شود که بسیار مشهور و خوشنام بوده و نام‌شان ارزش خبری بالایی داشته باشد. قتل‌های ارعابی به شکل بمب خبری درآمده و افکار عمومی را بشدت متوجه خود می‌کنند. انجام چنین قتل‌هایی به شکلی رخ می‌دهد که جنبه نمایشی آنها قوی و زیاد باشد. عاملان قتل‌های ارعابی همواره افرادی حرفه‌ای هستند که به کار خود مسلطند و می‌توانند عملیات مجرمانه خود را دقیق و سریع به انجام رسانند و کار شناسایی را بسیار سخت کنند. در قتل‌های ارعابی فقط قاتل یا قاتل‌ها دخالت ندارند. کسان دیگر نیز وجود دارند که با طراحی عملیات قتل ارعابی دنبال ترساندن مردمند، به همین دلیل معمولا این نوع قتل‌ها را باید در زمره قتل‌های سازمان‌یافته تلقی کرد»، می‌نویسد: «اگر چنین باشد پرسش‌هایی پیش می‌آید. مانند اینکه چه کسانی به دنبال ارعاب جامعه‌اند؟ با این قتل‌ها قرار بوده است چه کسانی از چه چیزی بترسند و مرعوب شوند؟ چه کسانی جلو و پشت صحنه این قتل تاریخی قرار دارند؟»
در روزهای گذشته نیز برخی چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله سردبیر روزنامه هم‌میهن، عمادالدین باقی و مسیح مهاجری، مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با اظهارات و انتشار مطالبی مشابه یادداشت اخیری که در روزنامه اعتماد منتشر شده، سعی کردند با مهمل‌بافی در ارتباط با پرونده قتلی که هنوز اطلاعات و توضیحات زیادی درباره آن ارائه نشده، از اتفاق پیش آمده بهره‌برداری سیاسی کنند. چنانکه مسیح مهاجری هفته قبل در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70 کرد. اگر این جرم را باندهای توطئه‌گر داخلی مرتکب شده‌اند، نباید ملاحظه‌ای در برخورد با آنها انجام شود.
پیش‌ از مهاجری، عمادالدین باقی در حساب کاربری خود نوشت: قتل هولناک داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته ایرانی و همسرش، دقیقا به سبک قتل داریوش فروهر و همسرش، قطعا پیام واضحی در یادآوری قتل‌های زنجیره‌ای دهه۷۰ دارد. با تداعی قتل 2 داریوش و همسران‌شان به یک شیوه، در پی القای چه پیامی هستند؟ بدون شک هرگونه شتاب‌زدگی در قضاوت می‌تواند اهداف شوم قاتلان را محقق کند. البته همزمان با اصلاح‌طلبان، رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین از جمله شبکه تروریست اینترنشنال نیز موج‌سواری روی خون مرحوم مهرجویی و همسرش را کلید زدند. این شبکه‌های ضدایرانی نیز با ایجاد ارتباط غیرمنطقی و اساسا بدون سند بین پرونده قتل مرحوم مهرجویی و قتل‌های زنجیره‌ای، به دروغ‌سازی علیه حاکمیت کشور پرداختند.
* اعتراف اولیه قاتلان چه بود؟
توهم توطئه اصلاح‌طلبان و تلاش شبکه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی برای ماهیگیری از آب گل‌آلود در حالی است که سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس روز پنجشنبه هفته گذشته در حاشیه صحنه بازسازی قتل در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار داشت: علت قتل بنا بر اظهار قاتلان اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده مجرمان در اختیار قوه ‌قضائیه قرار گرفته است.
سخنگوی پلیس ادامه داد: گمانه‌زنی‌ها درباره اختلافات خانوادگی فعلا رد شده است و درخواست داریم رسانه‌های دیداری و شنیداری از شائبه‌افکنی در مباحثی که نیاز به تخصص و ایقان دارد، حتما پرهیز کنند. سردار منتظرالمهدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه افراد دیگری به عنوان مظنون در این پرونده احتمالا نقش داشته‌ باشند، کماکان سیر مراحل تحقیقات پلیسی در حال انجام است.
به عبارت ساده‌، اصلاح‌طلبان در حالی سعی در سیاسی کردن پرونده قتل داریوش مهرجویی و نسبت دادن آن به باندهای توطئه‌گر داخلی برای ایجاد ارعاب در جامعه دارند که قاتلان مهرجویی و همسرش در اعترافات اولیه، اختلافات شخصی و مالی با مرحوم مهرجویی را عامل اصلی قتل او اعلام کرده‌اند.
* لزوم ورود دستگاه قضا برای مقابله با دروغ‌پردازان
قاتلان مرحوم مهرجویی شناسایی شده‌اند، در جریان تحقیقات پلیس و اعترافات اولیه، انگیزه قتل هم مشخص شده و ارتباط پرونده مهرجویی با قتل‌ها زنجیره‌ای یا دست داشتن باند‌های سازمان‌یافته در پشت صحنه این قتل نیز رد شده است. از همین رو انتظاری که از دستگاه قضا می‌رود این است که برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی جامعه و مقابله با افراد یا گروه‌هایی که با اظهارات و انتشار مطالب مغرضانه به دنبال بهره‌برداری سیاسی از ماجرا هستند، به صورت جدی با دروغ‌سازان برخورد کرده و اجازه موج‌سواری این افراد و گروه‌ها روی خون مرحوم مهرجویی و همسرش را ندهد.

Page Generated in 0/0066 sec