printlogo


کد خبر: 269145تاریخ: 1402/7/30 00:00
دور دنیا

شعار مردم مصر در قاهره:
نصرالله تل‌آویو را بزن
منابع خبری تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد مردم مصر از دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان برای حمله به رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند؛ شعاری که رسانه‌های صهیونیستی آن را بی‌سابقه توصیف کردند. به گزارش فارس، شعار مردم مصر برای حمایت و کمک‌خواهی از جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه، واکنش و هشدار رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. منابع صهیونیستی شامگاه جمعه تصاویری از تظاهرات‌کنندگان مصری منتشر کردند که از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درخواست حمله به رژیم صهیونیستی کردند. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این شعار در جریان راهپیمایی روز جمعه مردم مصر سر داده شد؛ راهپیمایی‌ای که از مسجد الازهر آغاز شد و ده‌ها هزار نفر در محکومیت کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در آن شرکت کردند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد مردم مصر در این راهپیمایی شعار «یا نصرالله یا حبیب اضرب اضرب تل ابیب» (ای نصرالله ای عزیز، تل‌آویو را بزن) و «اضرب اضرب یا نصرالله» (بزن ای نصرالله) سر دادند. این شبکه صهیونیستی در ادامه همچنین اشاره کرد که سر دادن چنین شعارهایی در کشور مصر «بی‌سابقه» است.
***
عفو بین‌الملل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مستند کرد
عفو بین‌الملل اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در نوار غزه مستند کرده است. به گزارش فلسطین الیوم، این سازمان در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد حملات غیرقانونی و کورکورانه رژیم صهیونیستی را که خسارت‌های سنگینی به مردم غزه وارد کرده، مستند کرده است. عفو بین‌الملل اعلام کرد سازمان در تحقیقات خود پیرامون حملات رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسید رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی انسانی را زیر پا گذاشته است. این سازمان اعلام کرد همه اعضای برخی خانواده‌ها در نوار غزه با حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و این ادله شواهد قطعی بر جنایت‌های جنگی است. عفو بین‌الملل خواهان انجام تحقیقات درباره حملات رژیم صهیونیستی به عنوان جنایت‌های جنگی شد.
***
مقام صهیونیست:
اگر اوضاع تغییر نکند، هیچ‌کس حاضر به ماندن در شهرک‌ها نمی‌شود
در پی عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه غلاف غزه و زیر سوال رفتن قدرت ارتش رژیم صهیونیستی در دفاع از شهرک‌نشینان، مدیر یکی از این شهرک‌ها از عدم تمایل ساکنان مناطق مرزی برای ادامه زندگی در این مناطق پرده برداشت. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، «ایتان داویدی»، رئیس شهرک «مرگالیوت» در شمال فلسطین اشغالی در این باره گفت: اگر واقعیت را تغییر ندهیم یک نفر هم آماده زندگی در شهرک‌های نوار مرزی نخواهد بود. وی همچنین نسبت به ورود جدی حزب‌الله لبنان به نبرد ابراز نگرانی کرد. داویدی در این باره افزود: ما همچنان زنده هستیم، چراکه حزب‌الله فعلا تصمیم به کشتن ما نگرفته است.
***
توسط تیم سیاست خارجی اتحادیه اروپایی انجام شد
اعتراض به حمایت کور فون درلاین از اسرائیل
حمایت کور اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی در بحران غزه، اختلاف با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و تیمش را به خاطر غفلت از حمایت از مساله فلسطین به همراه داشته است. نشریه پولیتیکو گزارش داد تیم سیاست خارجی اتحادیه اروپایی اورسولا فون درلاین را به خاطر غفلت از اشاره به حمایت از مساله فلسطین در اظهاراتش درباره جنگ حماس و اسرائیل خشمگین کرده است. بر اساس این گزارش، حدود ۸۰۰ تن از کارکنان اتحادیه اروپایی همچنین در اقدامی غیرمعمول نامه‌ای را در اعتراض به اینکه وی تعصب غیرقابل توجیهی را نسبت به تل‌آویو نشان می‌دهد، تنظیم کردند. آخرین نشانه از حمایت فون درلاین از رژیم صهیونیستی، سخنرانی روز پنجشنبه او در موسسه هادسون، یک اندیشکده محافظه‌کار در واشنگتن بود. وی حق دفاع رژیم صهیونیستی از خود در برابر عملیات توفان الاقصی را در اولویت قرار داد، در حالی که از اشاره به راه‌حل ۲ دولتی که در هسته سیاست کشورهای اروپایی قرار دارد، غافل شد. یک مقام ارشد اتحادیه اروپایی با اظهارنظر درباره سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا، گفت وی دیدگاه‌های شخصی خود را ابراز و یک دیدگاه نامتوازن از موضع اتحادیه اروپایی در قبال بحران خاورمیانه ارائه می‌دهد.
***
رئیس جمهوری چین:
آماده همکاری با روسیه برای دفاع از عدالت بین‌المللی هستیم
«شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین در دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تاکید کرد پکن آماده همکاری با مسکو برای دفاع از عدالت بین‌المللی است. به گزارش ایرنا  به نقل از خبرگزاری شینهوا، «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین روز چهارشنبه ۲۶ مهر با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در حاشیه سومین همایش «یک پهنه، یک راه» دیدار و تبادل نظر کرد. شی در این دیدار گفت: اعتماد متقابل سیاسی بین ۲ کشور به طور مداوم در حال افزایش است. شی تاکید کرد که توسعه ارتباطات راهبردی پکن - مسکو حفظ شده است و حجم تجارت و تبادلات ۲ کشور نیز به سمت ۲۰۰ میلیارد دلار پیش می‌رود. وی با اشاره به اینکه سران ۲ کشور در طول 10 سال گذشته بیش از ۴۲ بار همدیگر را ملاقات کردند، تاکید کرد روابط و دوستی عمیقی بین چین و روسیه ایجاد شده است. رئیس جمهوری چین همچنین خواستار تلاش مشترک پکن و مسکو برای دفاع از عدالت بین‌المللی شد. پوتین نیز در این دیدار تاکید کرد که طرح «یک پهنه، یک راه» به عنوان یک ایده خوب در جامعه جهانی شناخته شده است و امیدواریم کشورهای زیادی به این طرح بزرگ بپیوندند.

Page Generated in 0/0081 sec