printlogo


کد خبر: 269149تاریخ: 1402/7/30 00:00
استقلال چگونه شکست ۲ بر صفرمقابل هوادار را با پیروزی عوض کرد
روایت یک بازگشت

در شب پرشکوه ورزشگاه آزادی، تیم نکونام صبورتر از هواداران بود؛ آنها برای بازگشت کاملا برنامه داشتند.
به گزارش ورزش سه، بازی در حضور هواداران و خانم‌های استقلالی حاضر در طبقه دوم ورزشگاه آزادی با شروع بد استقلال همراه شد اما شاگردان نکونام که نخستین بازی خود را در فصل جدید در کنار هواداران تهرانی برگزار می‌کردند، سومین برد پیاپی را در بازگشتی پرشکوه رقم زدند تا صدر جدول را با پرسپولیس شریک شوند؛ جدولی که پرسپولیس را با تفاضل یک گل بیشتر بالاتر از آنها نشان می‌دهد.
بازی برابر هوادار در عین ناباوری با ۲ گل زودهنگام شاگردان فکری تا دقیقه 17 به نفع هوادار شد؛ نتیجه‌ای غیرقابل باور از تیمی که در آخرین بازی خود در یک نیمه از همین تیم استقلال ۶ گل خورده بود و در ۶ بازی اول فصل تنها موفق شده بود ۳ گل بزند. ۲ گل زودهنگام شاگردان فکری در شروع بازی، شوک  بزرگی را به بازیکنان و هواداران حاضر در ورزشگاه وارد کرد ولی تیم نکونام در ادامه بازی تا سوت آخر بیژن حیدری، داور بازی، فوتبالی متفاوت را نشان داد.
هوادار بعد از این ۲ گل تنها یک موقعیت گل داشت که آن هم ضربه فنی و زیبای داریوش شجاعیان بعد از دریبل کف پای سالنی‌اش بود که با واکنش حسینی راه به جایی نبرد و کل بازی در اختیار تیم نکونام بود.
آبی‌ها برای بازگشت و زدن ۳ گل دقایق 61،23 و84 را انتخاب کردند و در این راه بدون هیجان کاذب و با آرامش فراوان موفق شدند در روز درخشش مهرداد محمدی به بازی بازگردند و نه تنها برنده این بازی باشند، بلکه شب هواداران خود را خراب نکنند و صدر جدول را در کنار پرسپولیس به رنگ سرخابی درآورند.
پاس‌های متعدد در زمین مسابقه، کشاندن توپ به کناره‌ها، استفاده متعدد از مدافعان تیم در مرکز زمین و کمک آنها به خط میانی از دقیقه 17 تا پایان بازی به دفعات از تیم نکونام دیده شد.
تیمی که بعد از خوردن گل دوم، هیچ عجله‌ای برای رسیدن سریع به دروازه حقیقی نداشت و مزد آرامشش را دقیقه 84 با حرکت در عرض محمدی و ضربه فنی او گرفت تا هواداران هم مزد آرامش خود را در کنار نکونام بگیرند؛ سرمربی‌ای که به بازیکنانش مثل چشمش اعتماد دارد. 
آنها هم با تشویق‌های فراوان خود و بدون ایجاد استرس برای تیم مزد حمایت‌شان را گرفتند تا شبی متفاوت برای آنها رقم بخورد.
شاید این برد و این بازگشت لذتش برای هواداران استقلال از برد ۶ بر یک فصل قبل بیشتر باشد؛ بردی که در آن تیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب زحمت زیادی کشید و باخت ۲ بر صفر را به برد ۳ بر ۲ تبدیل کرد.
نکونام که در 43 سالگی به نیمکت استقلال رسیده، نکونام متفاوتی است؛ او با تعویض‌های خوبش در مسابقه و تجدید قوا در کناره‌های زمین عرصه را اواخر نیمه دوم به شاگردان فکری تنگ‌تر کرد و بالاخره  بعد از حملات بسیار و فشار زیاد موفق شد روی درخشش محمدی، گل برتری تیمش را از کنار نیمکت ببیند.
در شب خوب آبی‌ها در کنار مهرداد محمدی، روزبه چشمی به ‌رغم نداشتن بازوبند کاپیتانی، نقش لیدر تیم را به خوبی بازی کرد. حضور مداوم او در میانه زمین، نقش متفاوتش در گل تساوی آبی‌ها و رهبری تیم نشان داد؛ روزبه به مرز پختگی برای رهبری استقلال در زمین رسیده است.
نقشی که با حضور حسینی در محوطه 18 قدم، نیاز مبرم آبی‌ها در این سال‌ها بود و حالا نکونام می‌تواند علاوه بر حسینی، این نقش را از بازیکن باتجربه و کاپیتان دوم تیمش بخواهد؛ نقشی که می‌تواند با حضور نکونام، استقلال را به آنچه می‌خواهد در ادامه فصل برساند.
نکونام که معروف به بردهای اقتصادی بود، حالا در کنار زمین بازی ۲ بر صفر باخته را نه تنها می‌برد، بلکه هواداران خود را برای ادامه فصل امیدوارتر از قبل می‌کند.
***
گزارش خبرنگار «وطن امروز» از ورزشگاه آزادی در روز بازگشت استقلال
کامبک با مهرداد
زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران در هفته ششم لیگ برتر جمعه شب بازی برابر هوادار را با یک غافلگیری شروع کرد؛ جایی که تیم میهمان توانست دقیقه ۵ گل اول مسابقه را به ثمر برساند تا تیم و هواداران آبی در شوک فرو بروند اما این تنها گل تیم هوادار نبود و دقیقه ۱۷ ایمان سلیمی، مدافع استقلال به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا  نبردی که هنوز به دقیقه 20 هم نرسیده بود، با حساب ۲ بر صفر به نفع شاگردان محمود فکری شود. آبی‌ها که به گفته جواد نکونام، سرمربی‌شان در خواب به سر می‌بردند، در پی یک خطای پنالتی صاحب گل اول شدند. کوین یامگا، هافبک آبی‌ها طبق معمول توانست ضربه پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا حداقل باری که بر دوش او و هم‌تیمی‌های تازه از خواب برخاسته‌اش سنگینی می‌کرد، کمتر شود. استقلال که نیمه اول را بازنده به رختکن رفته بود، باید به فکر جبران اشتباهات نیمه اول خود می‌بود. هر چند همچنان مشکلات عدم ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو، مهاجم این تیم پابرجا بود و نکونام در غیاب پیمان بابایی، مهاجم مصدوم خود، یار کمتری روی نیمکت داشت اما یک برگ برنده در تیم خود داشت؛ مهرداد محمدی که همان ابتدای فصل و البته در دوره مدیریت قبلی (سیدحجت کریمی) خریداری شد و بازیکن مورد علاقه نکونام بود، باز هم ناجی تیمش شد. محمدی ۲ گل بعدی استقلال را به ثمر رساند که گل دوم او و سوم تیم به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه علیرضا حقیقی، دروازه‌بان هوادار شد. 
شاید اگر محمدی درون زمین نبود، کار نکونام، گره محکم‌تری می‌خورد و در نتیجه بردی هم حاصل نمی‌شد. به هر شکل باید گفت اصرار سرمربی آبی‌ها به خرید بازیکن و اعتراض به منفعل عمل کردن مدیران بخوبی نشان می‌دهد او تشنه موفقیت است و می‌خواهد به معنای واقعی استقلال قدرتمندی بسازد. در این بین با وجود تمام مشکلات ریز و درشتی که در مسیر نکونام قرار گرفته، او توانسته از ۱۸ امتیاز ممکن، ۱۵ امتیاز کسب کند و آن ۳ امتیاز از دست رفته هم به دلیل اشتباه تاثیرگذار داوری در مسابقه با «سپاهان کهکشانی» از دست رفت. نکونام تا اینجای کار نشان داده با دست‌های بسته هم می‌تواند نتیجه لازم را کسب کند. او می‌تواند حتی بعد از خوردن ۲ گل، طوری در رختکن به بازیکنانش روحیه دهد که بازی را با کامبک و پیروزی به اتمام برسانند. نکونام بعد از بازی در نشست خبری یک جمله طلایی را به زبان آورد که نشان از حرفه‌ای بودنش داشت. سرمربی آبی‌ها در رابطه با اینکه چرا ۲ گل همان ابتدای بازی دریافت کردند، گفت: «بازیکنان وظیفه خود را انجام دادند ولی دیر انجام دادند».
پس از بازی، خبرنگار «وطن امروز» با سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال گفت‌وگویی کرد که در ادامه می‌خوانید. 
* حسینی: غیر از ورزشگاه آزادی بازی نمی‌کنیم
سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال در رابطه با برد تیم و کامبک زدن در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: یکی از دلچسب‌ترین بردهای ما در چند سال اخیر بود. اول بازی تمرکز لازم را نداشتیم و خیلی بد شد که جلوی هواداران‌مان ۲ بر هیچ عقب افتادیم. خدا را شکر بچه‌ها خواستند و کادر فنی بین ۲ نیمه تلاش کرد به بازی برگردیم و بازی را ببریم. وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه گفت: خیلی خوشحالیم که بانوان هوادار استقلال به ورزشگاه آمدند و آنها را هم دیدیم. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و بازی‌های بعدی هم در کنار تیم باشند. دروازه‌بان استقلال در رابطه با اینکه موضع بازیکنان درباره میزبانی تیم خارج از تهران چیست، با اشاره به مخالفت آنها با موضع مدیران باشگاه تصریح کرد: شما مطمئن باشید ما غیر از استادیوم آزادی در ورزشگاه دیگری بازی نخواهیم کرد. حسینی در پایان در رابطه با کاهش قرارداد بازیکنان گفت: صحبت‌هایی بین مدیران و بازیکنان انجام شد اما باید تعاملی وجود داشته باشد که بازیکن هم ضرر نکند.

 


Page Generated in 0/0047 sec