printlogo


کد خبر: 269154تاریخ: 1402/7/30 00:00
اخبار

فوت 50 نفر در کشور به دلیل ابتلا به کرونا طی یک هفته
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کرونا در کشور در بازه زمانی یکشنبه 23 تا شنبه 29 مهرماه را اعلام کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۹۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۴۲ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۴ دوز رسیده است. از یکشنبه هفته گذشته تا شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شده که ۸۱۷ نفر از آنها بستری شدند. شناسایی یک هزار و ۵۹ بیمار جدید «کووید-۱۹» در هفته گذشته در حالی است که هفته قبل آن هزار و ۲۴۴ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده بودند. متاسفانه در ۷ روز گذشته (یکشنبه ۲۳ تا شنبه ۲۹ مهرماه)، ۵۰ نفر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۱۱۲ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
***
اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ۹۳ شهر کشور
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از قابلیت ارجاع مستقیم و معکوس پرونده بیمار به همه سطوح سلامت در «پرونده الکترونیک سلامت» خبر داد. دکتر محسن بارونی در حاشیه همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در دولت سیزدهم در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع ایجاد زیرساخت الکترونیک برنامه بوده است. وی افزود: با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات فرد به سطوح یک، دو و سه قابل ارجاع مستقیم و معکوس خواهد بود.  وی با اشاره به اینکه این پرونده دو بخش پیشگیری، بهداشت و درمان را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: شروع حرکت ایجاد این زیرساخت در وزارت بهداشت تاکنون بسیار خوب بوده و در سطح یک پرونده الکترونیک تقریبا تکمیل شده است. رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: مطابق کارهای بعدی و تست‌هایی که انجام شده، به‌تدریج پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند ساخته شده و فقط لازم است اطلاعات مربوط به هر شهروند در پرونده‌ها جاگذاری شود. وی ادامه داد: در فاز دوم برنامه سلامت خانواده ۹۳ شهر کشور تحت پوشش قرار گرفته‌ و در حال تکمیل نیروی اداری از طریق طرح معاونت توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرها هستیم.  
***
تور ۴ روزه نظارتی قوه‌ قضائیه برای خبرنگاران
سومین تور نظارتی قوه‌ قضائیه با حضور ۶۰ نفر از خبرنگاران ۴۵ رسانه کشور از جمعه ۲۸ شهریور در استان هرمزگان آغاز شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، این تور ۴ روزه در استان هرمزگان با محوریت تبیین اقدامات قوه‌ قضائیه در حوزه عدالت اجتماعی، یکپارچگی سامانه گمرک و بنادر، اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای حل و فصل مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی برگزار شده است. در روز اول این تور نظارتی، اهالی رسانه همراه با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و شهردار بندرعباس و دیگر مسؤولان استان از پروژه‌های شهری همچون کوهستان پارک پنجه‌علی، پل معلق و زیپ‌لاین، پارک شهرداری (بوستان آبشار موزیکال آزادشهر)، بوستان صدف و پارک ساوانا بازدید کردند.  مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهری بندرعباس در منطقه پنجه‌علی اظهار کرد: این تور نظارتی با موضوع و محوریت عدالت اجتماعی از طرف مرکز رسانه قوه قضائیه در حال برگزاری است. وی افزود: با ورود دادگستری استان هرمزگان، پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در  محل فعالیت‌شان در استان محقق شده است. این امر باعث تحول در حوزه پرداخت مالیات‌ و جلوگیری از فرار مالیاتی شده است.  
***
اعلام جرم برای زن توهین‌کننده به مقدسات در فضای مجازی
یک زن فعال در فضای مجازی به دلیل توهین به مقدسات به دادسرای تهران احضار شد و علیه او‌ اعلام جرم صورت گرفت. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، اخیرا «ز.‌م» یک زن فعال در فضای مجازی با تولید محتوا و انتشار ویدئو بعضا طنز از خود، اقدام به توهین به مقدسات کرده بود. در پی این موضوع، این فرد از سوی دادسرای تهران احضار و علیه وی اعلام جرم شد.

Page Generated in 0/0054 sec