printlogo


کد خبر: 269165تاریخ: 1402/7/30 00:00
اخبار

دستگیری سرشبکه‌ گروهک‌ تروریست داعش در سیستان‌وبلوچستان
یکی از سرشبکه‌های مرتبط با گروهک‌ تروریست داعش به نام «ع. ح» که به دنبال جذب و شبکه‌سازی، ایجاد پایگاه عملیاتی ترور و اقدامات خرابکارانه بود، پس از اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی گسترده در حوزه داخل و خارج توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان دستگیر شد.
این فرد با ایجاد حساب‌های کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی توانسته بود با بهره‌گیری از اتباع بیگانه و عناصر خودفروخته داخلی تیم‌هایی در مناطق سخت‌گذر استان ایجاد کند که به توفیق الهی این امر محقق نشد و تمام اعضای این تیم در ماه‌های گذشته بازداشت شدند.
***
تشریح عملیات توفان الاقصی برای وابستگان نظامی خارجی
رئیس اداره روابط بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح علل و ریشه‌های جنگ کنونی در غزه را برای وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران تشریح کرد.
امیر محمد احدی در مراسم تشریح و توجیه علل و ریشه‌های جنگ کنونی در غزه برای وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران با بیان اینکه در جنگ غزه علاوه بر نابرابری نظامی، نابرابری رسانه‌ای هم بین طرفین چشمگیر است، گفت: امروز آنچه رسانه‌های غربی از این واقعه منتشر می‌کنند عمدتا بر مبنای روایت صهیونیستی است و بر همین اساس نیز بسیاری از واقعیت‌ها وارونه‌نمایی می‌شود و در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین از امکانات رسانه‌ای برای انتشار نظرات خود و واقعیات محروم هستند. 
وی اشغالگری و سرکوب مردم فلسطین را طی 75 سال گذشته به عنوان ریشه اصلی این مناقشه مطرح کرد و افزود: تشدید سرکوب‌ مردم فلسطین، نقض مکرر و مستمر معاهدات و تعهدات بین‌المللی و دوجانبه توسط این رژیم و انباشت ظلم و ستم آن و هتک حرمت مسجدالاقصی و بانوان فلسطینی علل اصلی این جنگ است.
احدی واکنش رژیم صهیونیستی برای پوشاندن شکست سنگین اطلاعاتی و نظامی را فرافکنی و مشکلات داخلی عنوان کرد و گفت: چنانچه ماجراجویی‌های آن با حمایت آمریکا ادامه یابد، فاجعه‌ای بزرگ در پیش خواهد بود.
بر اساس این گزارش، ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل در مقابل این جنایات برای انتقال به مقامات توسط نمایندگان کشورهای حاضر در جلسه مطرح شد.
***
3909 نفر تا نیمه روز سوم، داوطلب قطعی انتخابات مجلس شدند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا روز سوم مرحله ثبت‌نام نهایی (دیروز) ۳ هزار و 909 نفر داوطلب رسمی انتخابات شدند.
محسن اسلامی دیروز با اشاره به آخرین آمار مربوط به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا پایان روز سوم  مرحله ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۳۸۹ نفر دیگر ثبت‌نام کردند و مجموعا ۳ هزار و ۲ نفر به طور قطعی، داوطلب انتخابات مجلس شدند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ترکیب جنسیتی ثبت‌نام نهایی تا ظهر دیروز اظهار کرد: ۹۱ درصد آقایان و ۹ درصد خانم‌ها هستند. ترکیب سنی داوطلبان هم ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۴ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۵ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۴ درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۶ درصد ثبت‌نام‌کنندگان است. وی همچنین به رتبه‌بندی استانی اشاره کرد و گفت: استان‌های پیشرو به ازای هر کرسی به ترتیب البرز، قم، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، زنجان و لرستان هستند.
اسلامی یادآور شد: داوطلبان مدیریت زمانی داشته باشند؛ تا چهارشنبه سوم آبان ساعت ۱۸ این فرصت باقی است که با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، ثبت‌نام‌شان را نهایی کنند.
***
لوایح همکاری ایران با ونزوئلا، عمان و ویتنام به مجلس ارسال شد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه لایحه موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ونزوئلا، لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان و لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین ایران و ویتنام به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سیدمحمد حسینی درباره اهمیت لایحه موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ونزوئلا، ارتقای روابط راهبردی را از اولویت‌های سیاست خارجی و اقتصادی ۲ کشور دانست و اظهار داشت: یکی از وجوه توسعه تجاری بین ۲ کشور، استقرار یک بستر قانونی مناسب و انعقاد موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی است، لذا در جهت ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، این موافقتنامه ضروری تشخیص داده شد.
وی درباره ضرورت لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان با اشاره به روابط گسترده دیپلماتیک و اقتصادی ۲ کشور اظهار داشت: انگیزه گسترش همه‌جانبه روابط در هر دو دولت وجود دارد، لذا به منظور تقویت روابط اقتصادی، جهت بهره‌گیری از حمل‌و‌نقل دریایی در گسترش مبادله کالا و جابه‌جایی مسافر بین ۲ کشور و همچنین لزوم تامین شرایط حقوقی لازم برای فعالیت ناوگان ترابری و برقراری تسهیلات مناسب در زمینه عملیات حمل‌و‌نقل بین ۲ کشور، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

Page Generated in 0/0053 sec