printlogo


کد خبر: 269169تاریخ: 1402/7/30 00:00
چالش «سلام یا مهدی» تیک‌تاک که در حمایت از فلسطین به راه افتاده، از یک میلیون و 700 هزار ویدئو فراتر رفت
چالشی بی‌سابقه علیه اسرائیل

گروه سیاسی: در اتفاقی بی‌سابقه، چالش اجرای سرود «سلام یا مهدی» در شبکه اجتماعی تیک‌تاک به نزدیک 2 میلیون ویدئو رسید.
در روزهای گذشته همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، مردم آزاده و ضداسرائیلی سراسر دنیا - از مسلمان گرفته تا غیرمسلمان - به هر نحوی که شده، نسبت به نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم اشغالگر و وحشی صهیونیستی واکنش نشان دادند. برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به نسل‌کشی فلسطینی‌ها و حمایت از مردم غزه در کشورهای مختلف از جمله اقداماتی است که در روزهای اخیر شاهدش بودیم. حالا اما اتفاق بی‌سابقه‌ای در حال وقوع است.
چند روزی می‌شود کاربران شبکه اجتماعی تیک‌تاک چالشی برای حمایت از مردم فلسطین به راه انداخته‌اند؛ چالشی که مزین به نام مبارک امام زمان(عج) است. کاربران مسلمان و غیرمسلمان این شبکه اجتماعی با اجرای سرود «سلام یا مهدی»، حمایت خود از فلسطین را اعلام می‌کنند. «سلام یا مهدی» نسخه عربی سرود سلام فرمانده است که سال 1401 با استقبال بی‌نظیر مردم، بویژه کودکان و نوجوانان ایرانی مواجه شد و به دیگر کشورها نیز رسید.
چالش «سلام یا مهدی» که در تیک‌تاک راه افتاده و ادامه دارد، اکنون با گذر از یک میلیون و 700 هزار ویدئو، در حال نزدیک شدن به 2 میلیون ویدئو در راستای حمایت از مردم فلسطین در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. این آمار البته هر لحظه در حال تغییر است و به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. چنانکه پیش از این، جمعه هفته گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند ویدئوهای منتشر‌شده در این چالش بیش از 500 هزار مورد است. این آمار اما صرفا مربوط به تعداد فیلم‌هایی است که کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک ضبط و منتشر کرده‌اند. گفتنی است بازدید هر یک از فیلم‌های چالش در برخی موارد به چندین میلیون نفر می‌رسد.
همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، تعداد بسیاری از کاربران غیرمسلمان تیک تاک نیز در کنار مسلمانان درحال پیشبرد این چالش خودجوش هستند؛ کاربرانی از ملیت‌های مختلف که حول محور حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین گرد هم آمده و نقطه اشتراک‌شان ضدیت با رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی است.
از 2 هفته پیش شاهد بمباران بی‌وقفه مردم بی‌دفاع غزه توسط اسرائیل هستیم؛ بمبارانی که تاکنون منجر به شهادت بیش از 4 هزار فلسطینی، از جمله تعداد قابل توجهی از کودکان و زنان شده است.

Page Generated in 0/0042 sec