printlogo


کد خبر: 270138تاریخ: 1402/8/1 00:00
اخبار

فیلمسازان جشنواره فیلم کوتاه:
نمی‌توانیم نسبت به فجیع‌ترین جنایات قرن بی‌تفاوت بمانیم
۵۴ فیلمساز منتخب حاضر در چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران در قالب بیانیه‌ای با تاکید بر لزوم بی‌تفاوت نبودن اهالی هنر نسبت به «قتل عام وحشیانه و تلخ بیش از هزار کودک بی‌گناه در غزه» تاکید کردند در کنار «وجدان‌های بیدار» خواهند ماند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله ‌الرحمن‌الرحیم
مگر می‌شود هنر و جامعه هنری نسبت به جهان پیرامون خود بی‌تفاوت باشد و هنرمند و سینماگر مرگ قریب‌الوقوع انسانیت و تضییع حداقل‌های حقوق حیاتی انسان‌های بی‌گناه را ببیند و بی‌صدا بماند؟
نمی‌توانیم نسبت به یکی از فجیع‌ترین جنایات قرن حاضر یعنی قتل‌عام وحشیانه و تلخِ بیش از هزار کودک بی‌گناه و چند هزار انسان بی‌پناه، بی‌تفاوت باشیم. دالان تاریخ آنقدر تاریک نیست که خونِ گرم هزاران قربانی، در آن گم شود و هیاهوی وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها و حامیان‌شان آنقدر بلند نیست که وجدان‌های بیدار بشر، صدای ضجه‌های کودکان و زنان در خون غلتیده‌ بیمارستان المعمدانی غزه را نشنود.
ضمن تسلیت به شهروندان غزه و خانواده‌های داغدار هزاران شهید روزهای اخیر، همدلانه در کنار کسانی هستیم که وجدان بیدارشان فارغ از هر سیاسی‌کاری از مشاهده‌ حوادث دلخراش این روزها، درد می‌کشد.
***
فروش 90 میلیاردی سینما در مهرماه
در نخستین ماه پاییز ۱۴۰۲، ۱۵ فیلم روی پرده سینماها بودند که در مجموع به فروش نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان رسیدند. به گزارش ایسنا، فیلم‌های «هتل»، «بچه زرنگ»، «فسیل»، «شهر هرت» و «نارگیل ۲» ۵ فیلم اول فهرست فروش مهرماه هستند که وجود ۲ فیلم از سینمای کودک در این فهرست قابل توجه است. «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۸۷۰ هزار نفر تماشاگر به فروش ۴۲ میلیارد تومانی رسیده است. انیمیشن «بچه زرنگ» هم با ۳۰۹ هزار نفر تماشاگر و ۱۲ میلیارد تومان فروش از دیگر آثار پرفروش سینما در نخستین ماه پاییز بوده است. گفتنی است در این ماه حدود ۲ میلیون نفر برای تماشای فیلم‌ها به سینما رفتند.
***
کارگردان لبنانی - فرانسوی:
برای مردم غزه دعا می‌کنم
کارگردان لبنانی - فرانسوی گفت: به مردم غزه فکر  و برای آنها دعا می‌کنم، آنها در محاصره‌ موشک‌ها هستند ولی به جنگیدن و مقاومت ادامه می‌دهند.
جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتای ژاپن در حالی با فیلمسازان جهان خداحافظی کرد که کارگردان لبنانی - فرانسوی فیلم «قلب گمشده و دیگر رویاهای بیروت» در مراسم اختتامیه از مظلومیت مردم فلسطین برای حضار صحبت کرد. مایا عبدالمالک کارگردان «قلب گمشده و دیگر رویاهای بیروت» برنده جایزه بخش «جریان‌های نو آسیا» در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتای ژاپن گفت: به مردم غزه فکر و برای آنها دعا می‌کنم، به مردمی که در این لحظات مورد حمله‌ اسرائیل قرار گرفته‌اند. وی در انتها افزود: این فیلم فقط برای لبنان و مردم سرزمینم نیست بلکه برای فلسطینی است که بیش از 70 سال با محاصره و تجاوز دست و پنجه نرم کرده است. مردم غزه در محاصره‌ موشک‌ها هستند ولی به جنگیدن و مقاومت ادامه می‌دهند.
***
رئیس رسانه ملی:
بیش از هزار و 100 ساعت برنامه درباره غزه تولید شد
رئیس صداوسیما ضمن حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس و ایراد گزارشی از فعالیت رسانه ملی طی ۲ هفته گذشته درباره تحولات فلسطین گفت: بیش از هزار و ۱۰۰ ساعت برنامه در طول ۲ هفته درباره حادثه غزه در شبکه‌های صداوسیما تولید و پخش شده است.
پیمان جبلی که در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافته بود، گفت: در این فرصت با اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره بحران غزه و واکنش وحشیانه رژیم صهیونیستی به عملیات پیروزمندانه توفان الاقصی صحبت کردیم. در این جلسه ابعاد مختلف این حادثه بویژه در حوزه افکار عمومی و واکنش‌های رسانه‌ای و نوع عملکرد رسانه ملی بررسی شد. وی در ادامه با اشاره به دیدگاه اعضای کمیسیون درباره نقش صداوسیما در برخورد با اینگونه بحران‌ها عنوان کرد: امیدواریم با احکامی ‌که در برنامه لحاظ می‌شود، بتوانیم بنیه رسانه ملی را برای مواجهه با اتفاقات مهم همچون مسائل غزه تقویت کنیم. رئیس سازمان صداوسیما در این جلسه به بیش از هزار و ۱۰۰ ساعت برنامه در طول ۲ هفته درباره حادثه غزه که در شبکه‌های صداوسیما تولید و پخش شد، تصریح کرد: همچنین این گزارش، ۵۸۷ صفحه پیوست داشت که با جزئیات به برنامه‌های گوناگون در قالب‌های مختلف از جمله مستند، گفت‌وگوهای تبیینی، میان‌برنامه و پخش فیلم سینمایی پرداخته شده بود و مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.
***
حضور علی رهبری در ارکستر سمفونیک چین
ششمین ارکستر سمفونیک چین از علی رهبری، رهبر ایرانی ارکستر برای حضور در رهبری ارکستر سمفونیک شنزن در فستیوال بین‌المللی این شهر دعوت کرد.
علی رهبری تا به حال با چند ارکستر جوانان دیگر نیز در کشورهای مختلف همکاری داشته است و ۵ سال قبل از انقلاب هم در سنین جوانی ارکستر سمفونیک 100 نفری کنسرواتوار تهران را پایه‌گذاری کرد و قبل از ترک ایران (۳ سال قبل از انقلاب ) به مدت ۲ سال و ارکستر ژونس موزیکال (ارکستر جوانان) را به مدت ۳ سال در شهر‌های مختلف ایران رهبری ‌کرد و برنامه‌هایی را هم در تالار وحدت روی صحنه برد که اکثر آن نوازندگان جوان آن زمان، اساتید امروز و پیشکسوتان موسیقی در ایران هستند.

Page Generated in 0/0060 sec