printlogo


کد خبر: 270156تاریخ: 1402/8/1 00:00
اخبار

کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی، مدت خدمت دوره ضرورت همه سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت 3 ماه کاهش یافت. در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا آمده است: در راستای اجرای طرح تحول خدمت وظیفه عمومی و به منظور ایجاد عدالت در مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با محل خدمت و نوع ماموریت‌های محوله، با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی‌مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند ۳ ماه کاهش یافت. برابر جزئیات اعلام‌شده در این اطلاعیه آمده است: تمام سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیربومی و با ماموریت‌های مختلف در سازمان‌های نیروهای مسلح به‌کارگیری شده یا از این پس به‌کارگیری می‌شوند، از این کاهش برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها از حداقل ۱۴ ماه و متناسب با محل خدمت و مسافت آن تا محل سکونت و همچنین ماموریت‌های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی تا حداکثر ۲۱ ماه محاسبه می‌شود. البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مامور به دستگاه‌های غیرنظامی در قالب امریه، برابر سنوات گذشته همچنان ۲۴ ماه تعیین شده است. در این اطلاعیه تاکید شده است: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد، سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شود.
***
ورود «زنگ نماز» به مدت 30 دقیقه در برنامه مدارس
بخشنامه تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز ابلاغ و بر اساس آن مقرر شد زنگ نماز در متن برنامه رسمی روزانه مدارس در تمام دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه وارد شود. وزیر آموزش و پرورش، بخشنامه تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز را ابلاغ کرد. رضا‌مراد صحرایی در این بخشنامه به بیان انتظارات از مدیران‌ کل به عنوان رئیس شورای اقامه نماز استان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی و رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه و امر به ترویج ایمان و امید در کشور و در راستای عملیاتی کردن راهکار ۳-۱ سند تحول بنیادین، ماموریت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور و تفاهمنامه منعقد شده با ستاد مرکزی اقامه نماز کشور و همسو با برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی «تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز» به عنوان اولویت فعالیت‌های پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ پرداخته است.
***
نام قاتل در آخرین پیامک همسر داریوش مهرجویی
 سر نخ دیگری از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش که 22 مهر در ویلای شخصی‌شان به قتل رسیدند، با محتویات پیامی که وحیده محمدی‌فر، همسر مهرجویی فرصت نکرد برای دخترش ارسال کند، کشف شد. یکی دیگر از سرنخ‌های قابل تاملی که در تحقیقات پلیسی و قضایی به دست آمد، مربوط به تلفن همراه وحیده محمدی‎‌فر است. در روند تحقیقات پرونده، در پی بررسی تلفن همراه خانم محمدی‌فر، کارآگاهان با یک پیام ارسال نشده از سوی همسر مرحوم مهرجویی به دخترش مونا مواجه می‌شوند. نکته‌ای که در گوشی تلفن همراه همسر داریوش مهرجویی وجود داشت و به کشف حقیقت کمک کرد، پیام ارسال نشده وحیده محمدی‌فر به دخترش مونا مهرجویی بود. وحیده محمدی‌فر زمانی که قاتلان وارد منزل آنها می‌شوند، پیامی با مضمون «کریم اومد تو خونمون تتتتت» را برای دخترش تایپ می‌کند اما فرصتی برای ارسال آن پیدا نمی‌کند و این پیام در حافظه گوشی وی باقی می‌ماند که پس از کشف تلفن همراه از یکی از متهمان و بازگشایی قفل آن توسط پلیس، به دست آمده است.

Page Generated in 0/0062 sec