printlogo


کد خبر: 270159تاریخ: 1402/8/1 00:00
وعده مسؤولان برای حل سریع مشکل حق‌التدریس معلمان بازنشسته و خرید خدمات
۲۵ هزار معلم تازه‌نفس از امروز به مدارس می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی دیروز خود خواهان رسیدگی به مشکلات وزارت آموزش و پرورش بویژه تامین معلم در سال جدید تحصیلی شدند. در همین ارتباط سخنگو و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مساله کمبود معلم برطرف خواهد شد. علی فرهادی افزود: با به‌کارگیری این تعداد معلم، مساله کمبود معلم در مدارس برطرف خواهد شد و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی تلاش خواهد شد نیروی مورد نیاز جذب شود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش درباره جذب مربی پرورشی در مدارس هم گفت: اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس بزودی منتشر خواهد شد. به گفته وی، برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد. فرهادی گفت: تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاور را در مدرسه داشته باشند و هم به عنوان مربی پرورشی به کار گرفته شوند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش درباره استخدام نیروهای سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آنها نیز گفت: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار خدمتگزار مکاتباتی انجام و درخواست ارسال شده است که به محض دریافت مجوز، این کار انجام خواهد شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به گفته فرهادی، برای جبران حقوق و مزایای نیروهای سرایدار مشغول کار نیز با دوستان سازمان اداری و استخدامی صحبت‌هایی شده تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود استفاده شود.
* جلسه مجلس برای بررسی کمبود معلم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیرعلنی موضوع مطالبات بازنشستگان و شاغلان آموزش‌و‌پرورش و مشکلات این وزارتخانه در تامین معلم در سال جدید تحصیلی مدارس را مورد بررسی قرار دادند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه‌ای غیرعلنی در صحن مجلس با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی و داوود منظور رئیس برنامه و بودجه موضوع مطالبات بازنشستگان و شاغلان آموزش‌و‌پرورش، همچنین مشکلات این وزارتخانه در تامین معلم در سال جدید تحصیلی مدارس را مورد بررسی قرار دادند.
در این باره سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان جزئیاتی از جلسه غیرعلنی نمایندگان درباره مشکلات وزارت آموزش‌و‌پرورش در تامین معلم برای سال جدید تحصیلی مدارس پرداخت. حجت‌الاسلام احمد‌حسین‌ فلاحی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی دیروز نمایندگان مجلس با وزیر آموزش‌و‌پرورش و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی درباره مشکلات وزارت آموزش‌و‌پرورش در تامین معلم در سال جدید تحصیلی مدارس اظهار کرد: در این جلسه موضوع کمبود معلم و عوامل دخیل در آن و راهکارهای موجود برای حل این مشکل مورد بحث قرار گرفت و مباحثی کلی نیز مطرح شد. وی گفت: همان‌طور که پیش‌تر نیز وزیر آموزش‌و‌پرورش و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز قول داده بودند که هر سال ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط به موقع تخصیص یابد و معلمان به موقع تربیت و سازماندهی شوند تا در آغاز سال تحصیلی مشکلی در این زمینه مطرح نباشد، در جلسه امروز (دیروز) نیز این مسؤولان وعده دادند با توجه به آغاز سال تحصیلی هر چه زودتر مشکل حق‌التدریس معلمان بازنشسته و خرید خدمات را حل کنند تا این افراد با دلگرمی به کار خود ادامه دهند. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین رئیس مجلس شورای دستور داد کمیسیون آموزش و تحقیقات به طور ویژه پیگیر موضوع تامین معلم باشد.

Page Generated in 0/0063 sec