printlogo


کد خبر: 270162تاریخ: 1402/8/1 00:00
جمعیت سالمندان کشور 2 برابر شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته جمعیت سالمندان ایرانی 2 برابر شده است، گفت: نرخ جمعیت سالمندان کشور از 5 به 10 درصد افزایش یافته است که باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم. 
علی‌محمد قادری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش ۲ برابری جمعیت سالمندان کشور اظهار کرد: این موضوع از سوی نخبگان و خبرگان در شورای ملی سالمندان بررسی شد و مصوباتی در ستاد داشتیم که همکاری دستگاه‌ها در قالب جلسات و کارگروه‌های کارشناسی را می‌طلبد. 
وی افزود: ما نرخ قابل توجهی از سالمندان را در جامعه داریم که می‌طلبد زیرساخت‌های موثر ویژه سالمندان احداث و به معیشت آنها توجه شود که در شورای ملی سالمندان با حضور وزیر این موضوعات پیگیری می‌شود. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه پایگاه رفاه ایرانیان باید جمعیت سالمندی را احصا کند، گفت: آخرین سرشماری‌ سال ۱۳۹۵ انجام شده و در سرشماری‌های جدید از سالمندان باید از آیتم‌هایی تخصصی به صورت هدفمند استفاده شود تا بتوان با استفاده از این آمارها، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشت. قادری بر اهمیت توجه به مسأله سالمندی در کشور تأکید کرد و گفت: شورای ملی سالمندان بر همین اساس بنا شده و تمام دستگاه‌ها در آن حضور دارند اما لازم است این شورا به شورای عالی سالمندی ارتقا یابد.

Page Generated in 0/0054 sec