printlogo


کد خبر: 270170تاریخ: 1402/8/1 00:00
در حالی که رسانه‌ها و مردم اروپا حق حمایت از فلسطین را ندارند، پارلمان اروپا جایزه آزادی اندیشه ساخاروف را به آشوب‌طلبان زن، زندگی، آزادی اختصاص داد
تناقض در حد اروپا

گروه سیاسی: صلح، حقوق بشر، انسان‌دوستی، آزادی بیان و عقاید، مفاهیمی است که اروپایی‌ها برای ارائه چهره‌ای متمدن از غرب، روی آنها مانور می‌دهند اما حقیقت این است که در دنیای امروز، این مقوله‌های به ظاهر متمدنانه، بارها و بارها از سوی مدعیان جهان اولی به مسلخ رفته و سلاخی شده‌اند.
حمایت آشکار آمریکا و اروپایی‌ها از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی اخیری که این رژیم علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به راه انداخته، شفاف‌تر از هر زمان دیگری خوی انسان‌ستیزی و درندگی جهان غرب را به نمایش گذاشت. ممنوعیت برگزاری تجمع حمایت از فلسطین، برخورد با اهتزاز پرچم فلسطین و سرکوب هر صدایی که در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی بلند می‌شود، اقداماتی است که در روزهای اخیر از سوی دولت‌های اروپایی در راستای حمایت از جنایات جنگی اسرائیل علیه غزه شاهدش بودیم. با این حال اروپایی‌ها از پررویی بی اندازه‌ای برخوردار هستند.
نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه هفته قبل اعلام کردند امسال جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه، به مهسا امینی و جریان موسوم به زن، زندگی، آزادی اعطا خواهد شد.
این جایزه هر سال توسط پارلمان اروپا برای قدردانی از افراد و سازمان‌هایی اعطا می‌شود که ظاهرا از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی دفاع می‌کنند.
نامزدی مهسا امینی و جریان زن، زندگی، آزادی برای دریافت این جایزه، با استقبال نمایندگان این نهاد روبه‌رو شد و حمایت گروه‌های اصلی پارلمان اروپا را هم به همراه داشت.
خبر اهدای این جایزه که بالاترین نشان اهدایی از سوی اتحادیه اروپایی برای ادای احترام به تلاش‌های مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان است، از سوی روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا پس از برگزاری جلسه‌ای با شرکت رؤسای گروه‌های سیاسی این پارلمان اعلام شد. این جایزه قرار است ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در مقر پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ اهدا شود.
روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در سخنرانی خود به مناسبت اهدای جایزه ساخاروف به جریان ضدایرانی و آشوب‌طلب زن، زندگی، آزادی، گفت: «پارلمان اروپا مفتخر است در کنار مردم شجاعی است که در ایران به مبارزه برای برابری، عزت و آزادی ادامه می‌دهند. ما در کنار کسانی هستیم که حتی در زندان، به تلاش برای حفظ جنبش زن، زندگی و آزادی ادامه می‌دهند. این پارلمان با انتخاب آنها به عنوان برندگان جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه در سال ۲۰۲۳ میلادی، مبارزات‌شان را به یاد می‌آورد و همچنان به ادای احترام به همه کسانی که بهای داشتن آزادی را پرداختند، ادامه می‌دهد».
پس از اعلام این خبر توسط پارلمان اروپا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار تصویری از مهسا امینی در اینستاگرام، جایزه ساخاروف را نشانه «تعهد اروپا به آزادی» تعبیر کرد.
* کدام آزادی اندیشه، کدام حقوق بشر؟
اغتشاشاتی که سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی با بازیگری گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در کشور به راه افتاد، با حمایت همه‌جانبه آمریکا و اروپا انجام شد. اظهارات حمایتی از آشوب‌طلبان در ایران و دیدار برخی مقامات اروپایی با چهره‌های شاخص جریان ضدایرانی، نماد بارز این پشتیبانی‌ها بود. در همین رابطه می‌توان به دیدار مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و مسیح علینژاد اشاره کرد.
اغتشاشات زن، زندگی، آزادی رسما امنیت ملی ایران را نشانه گرفته بود. میزان بالای خشونتی که اوباش آشوب‌طلب از خود نشان دادند و ده‌ها مدافع امنیتی که در این آشوب‌ها به شهادت رسیدند، مؤید این موضوع است. اظهارات صریح گروه‌های ضدایرانی مبنی بر تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران را نیز باید به این موارد اضافه کرد. به عبارت ساده‌تر، آنچه در آشوب‌های سال گذشته شاهدش بودیم، نه آزادی‌خواهی، که ناامنی‌خواهی برای ایران بود که با شکست مواجه شد اما با همه اینها، اروپا از اغتشاشاتی که در ایران رخ داد به عنوان مطالبه آزادی تعبیر کرد و مکرون، اهدای جایزه ساخاروف به آشوب‌طلبان زن، زندگی، آزادی را تعهد اروپا به آزادی(!) دانست.
این اقدام درحالی است که در 17 روز گذشته، همزمان با حملات بی‌وقفه اسرائیل به غزه، اروپایی‌ها هم به جنگ آزادی بیان رفته‌اند. سانسور جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در رسانه‌های غربی و قلع و قمع خبرنگاران حامی فلسطین، اقداماتی بوده که در روزهای اخیر از سوی اروپایی‌ها انجام شد.
ممنوعیت برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل را نیز باید به این موارد ضد آزادی بیان افزود.
در کنار اینها، پروژه تطهیر چهره جنایتکار اسرائیل نیز از همان روزهای ابتدای بمباران غزه از سوی رسانه‌های غربی آغاز شد.
سر بریدن کودکان شهرک‌نشین، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دروغی بود که از سوی این رسانه‌ها ساخته و در ادامه توسط رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین نیز بازنشر شد. اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و منوتو، رسانه‌های فارسی‌زبانی بودند که در کنار رسانه‌های اصلی آمریکایی و اروپایی از جمله سی‌ان‌ان، یورونیوز، تایمز لندن و... دست به دروغ‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن جنایات جنگی و کودک‌کشی اسرائیل در نوار غزه زدند. برهنه کردن و تجاوز به زنان، غیرنظامیان و حمله به بیمارستان‌ها و مراکز غیرنظامی نیز دیگر دروغ‌هایی بود که از همان ساعات اولیه انجام عملیات ضدصهیونیستی توفان الاقصی، از سوی حامیان رسانه‌ای اسرائیل ساخته و پرداخته شد؛ دروغ‌هایی که البته هیچ وقت سندی برای اثبات آنها منتشر نشد و برعکس، یک به یک برملا شد.
با همه اینها پارلمان اروپا با چشم‌پوشی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و با سرکوب آزادی بیان، بدون اینکه خنده‌اش بگیرد، از آشوب‌های خیابانی، تروریسم و خشونت حداکثری در ایران تمجید و جایزه ساخاروف را به تروریست‌های زن، زندگی، آزادی اهدا می‌کند.

Page Generated in 0/0052 sec