printlogo


کد خبر: 270171تاریخ: 1402/8/1 00:00
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد
تجهیز پهپاد «کرار» به مو «مجید» با برد 8 کیلومتر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آیین تجلیل از نخبگان طرح پهپادی هوا به هوای «رسول» که در دانشگاه خاتم‌الانبیای نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: نتیجه و ماحصل اقدام جهادی علمی این نیرو که با موفقیت کامل و غرورآفرین در رزمایش پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران در معرض دید جهانیان قرار گرفت، با بیش از ۴۵ هزار نفر کار کارشناسی و میدانی مستقیم و ۱۲ هزار نفر ساعت اقدام غیرمستقیم مؤثر در قالب کارگروه‌های مشترک فی‌مابین بخش‌ها و سازمان‌ها انجام شده است.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد افزود: همچنین طرح پهپادی رسول، ۹ مرحله تست‌های میدانی و عملیاتی گسترده و حساس پروازی را نیز به دنبال داشته که از مهم‌ترین نکات قابل توجه در انجام تست‌های مختلف پروازی، همکاری عمیق و اثربخش تمام بخش‌ها بوده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: در این طرح با بهره‌گیری از پهپادهای ارتقایافته به موشک هوا به هوای کاملا بومی، توانایی ردگیری و درگیری علیه هرگونه پرنده و اهداف متخاصم در برد عملیاتی حاصل شده است.
وی گفت: طرح رسول مفهوم جدیدی از پدافند هوایی با عنوان پدافند هوایی هواپایه بدون سرنشین را به جهانیان معرفی کرد که این می‌تواند نویدبخش روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، عزت و عزم راسخ ملی برای جوانان و دوستداران جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و بالندگی و ارتقا در تمام عرصه‌های علم و فناوری باشد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در این طرح پهپاد جت کرار به موشک حرارتی با برد 8 کیلومتر تجهیز شده است، افزود: طی یک سال و نیم انجام تحقیقات و مطالعات میدانی گسترده روی موشک‌های مختلف به‌ منظور پیاده‌سازی و نصب روی پهپاد کرار، در نهایت موشک زمین به هوای «مجید» با انجام تغییرات فنی در قسمت‌های مختلف با قابلیت شلیک به صورت هواپایه انتخاب شد.
صباحی‌فرد اضافه کرد: بر این اساس، موشک مجید در قالب تست‌های زمینی و پروازی مورد ارزیابی عملکرد میدانی قرار گرفت؛ بدین ترتیب فرآیند تست و ارزیابی بدون سر جنگی در منطقه عمومی جندق در ارتفاع 3 هزار پایی و در فاصله 4 هزار و ۷۳۵ متری انجام شد و در ادامه پهپاد کرار مسلح به موشک مجید همراه با سر جنگی علیه پهپاد هدف، همزمان با رزمایش غرورآفرین پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر سناریویی که پیش‌بینی شده بود، مأموریت خود را با موفقیت انجام داد.
***
توضیحات فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ایجاد پایگاه در قطب جنوب
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طی گفت‌وگویی، درباره برنامه‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای احداث پایگاه ایران در قطب جنوب اظهار داشت: در این راستا باید همه ظرفیت‌های موجود در کشور پای کار بیایند و دست در دست هم دهیم تا ان‌شاءالله پرچم ایران اسلامی را در آن منطقه از جهان به اهتزاز درآوریم.
امیر دریادار شهرام ایرانی ادامه داد: این پایگاه متعلق به مردم بویژه دانشمندان ایران اسلامی است و ما وظیفه ایجاد و تأمین امنیت آن را به عهده داریم. فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا پایگاه ایران در قطب جنوب دائمی خواهد بود، عنوان کرد: این تدبیر باید ابلاغ شود.
وی همچنین درباره میزان آمادگی نیروی دریایی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: آمادگی و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ حدی بالاست که می‌تواند با هرگونه تهدیدی مقابله کند.

Page Generated in 0/0078 sec