printlogo


کد خبر: 270184تاریخ: 1402/8/2 00:00
اخبار

واکنش خواننده معروف لبنانی به قتل‌عام در فلسطین:
از چه حقی برای اسرائیل صحبت می‌کنید؟
جولیا بطرس، خواننده مطرح لبنانی ضمن حمایت از مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد. وی در مطلبی که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، نوشت: «این دشمن که سرزمین و ناموس را غصب و تاریخ سیاه خود را بر قتل، آوارگی و تروریسم بنا کرده، دشمنی است که در طول دهه‌های گذشته حق ریختن خون ما را به او داده‌اند و اکنون علیه ما نسل‌کشی می‌کند. از چه حقی برای اسرائیل صحبت می‌کنید؟»
خواننده لبنانی همچنین نوشت: «وجدان آزادگان به آنها رحم نخواهد کرد و امروز سابقه جنایت آنها برملا شده است. آنها در بیمارستان غزه قتل‌عام کردند و سعی کردند از این جنایت فرار کنند اما هیچ یک از آزادگان جهان آنها را باور نکردند و برای کسانی که می‌دانند و ما در لبنان بخوبی می‌دانیم، غیرمعمول نیست که آنها نقض مکرر قوانین بین‌المللی می‌کنند، بدون اینکه کسی آنها را مسؤول بداند. در اینجا آنها هر روز صدها غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی از جمله کودکان، زنان و والدین را می‌کشند و جهان شاهد آن است؛ پس کجا پنهان خواهند شد؟ از این به بعد، آنها نیستند که داستان را تعریف می‌کنند. ما روایت می‌کنیم و هر انسان آزاده‌ای با ما روایت می‌کند».
بطرس اضافه کرد: «به مردم فلسطین می‌گویم ما در کنار شما هستیم. شما هر دقیقه قلب، ذهن، وجدان، غم و درد مرا به خود مشغول می‌کنید. فلسطین نمی‌میرد، جنبش نمی‌میرد، آزادی برای فلسطین است».
***
نمایش ۳ فیلم شاخص جهان درباره فلسطین در خانه هنرمندان
سینماتک خانه هنرمندان ایران در قالب برنامه «۳ روز، ۳ فیلم» با عنوان «وطن من چمدان است»، ۳ اثر شاخص سینمای جهان را با موضوع فلسطین نمایش می‌دهد.
فیلم سینمایی «عمر» ساخته هانی ابواسد محصول ۲۰۱۳، چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود. آدم بکری، ولید زعیتر و لیم لوبانی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم جایزه ویژه هیات داوران بخش نوعی نگاه در جشنواره فیلم کن را در کارنامه دارد.
همچنین مستند سینمایی «اشغال ۱۰۱» به کارگردانی عبدالله عمیش و سوفیان عمیش محصول ۲۰۰۶، پنجشنبه چهارم آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود. این فیلم جایزه بهترین تدوین جشنواره بورلی هیلز سال ۲۰۰۷ را در کارنامه دارد.
انیمیشن سینمایی «والس با بشیر» ساخته «آری فولمان» محصول ۲۰۰۸ نیز جمعه - پنجم آبان‌ماه - ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود. این فیلم به عنوان نخستین انیمیشن تاریخ جشنواره فیلم کن در بخش اصلی جشنواره به نمایش درآمد و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. این اثر جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شصت‌وششمین دوره جایزه گلدن‌گلوب را در دریافت کرده است.
***
کمک میلیاردی خواننده پاکستانی به مردم غزه
عاطف اسلم، خواننده، ترانه‌سرا، ‌گیتاریست و بازیگر پاکستانی به تازگی مبلغ ۱۵ میلیون روپیه (۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان)، در زمینه تجهیزات پزشکی و غذایی به بنیاد الخدمت پاکستان - که یک سازمان خیریه فعال در پاکستان است و داوطلبانه برای کمک به مردم فلسطین فعالیت می‌کند - اهدا کرده است. 
این سازمان این خبر را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. عاطف اسلم همچنین اعتراض خود به بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صفحه شخصی‌اش ثبت کرد.
***
اکران اشعار ۱۲۰ شاعر معاصر در تهران
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اکران اشعار ۱۲۰ شاعر در سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران در قالب پویش «شهر شعر»، از ساخت المان قرآنی و موذن در شهر تهران خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضا صیادی در نشست خبری پویش «شهر شعر» در تشریح جزئیات برگزاری این پویش در شهر تهران گفت: سال‌ها بود در شهر تهران آرزو بود که مجموعه‌ای از اشعار شاعرهای مختلف اکران شود و شهر را به بستری برای ادای دین به شعر فارسی تبدیل کنیم. 
وی افزود: از ۱۲۰ شاعر در این مجموعه، آثاری انتخاب و روی حدود ۱۰۰۰ تابلو در سطح شهر تهران نصب شد. تلاش کردیم در این پویش همه سلایق را تحت پوشش قرار دهیم و کسانی که به این مجموعه نگاه می‌کنند این تلاش را که به سمت و سوی خاصی متمایل نشده‌ایم، می‌بینند.
 صیادی ادامه داد: تلاش شده حجم اشعار در قالب‌ها و گونه‌های مختلف متناسب باشد و به این ترتیب شعر عاشقانه، آیینی و سیاسی در این مجموعه داریم که در کنار هم یک سمفونی را شکل می‌دهند. موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفت استفاده از بانوان شاعر در این کمپین بود که مورد توجه قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان زیباسازی در تشریح روند انتخاب اشعار گفت: در سازمان زیباسازی، شورای فرهنگی داریم که درباره تبلیغات فرهنگی راهبردها را تنظیم و معاون فرهنگی شهرداری تهران بخش مهمی از این اتاق فکر را هدایت می‌کند. در این پویش تلاش شد از ظرفیت شاعران و ادیبانی که در این حوزه صاحب‌نظر هستند بهره بگیریم. بر همین اساس از آقای اسفندقه که مشاور شهردار تهران است کمک گرفتیم.  

Page Generated in 0/0055 sec