printlogo


کد خبر: 270185تاریخ: 1402/8/2 00:00
محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در کنفرانس خبری رهبران ادیان
شرم مذاهب از صهیونیسم

گروه فرهنگ و هنر: کنفرانس خبری رهبران ادیان (ارامنه، آشوریان، کلیمیان و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برگزار شد.
* رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس منطقه را درگیر آتش کرده
سبو سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران در این نشست گفت: متاسفانه از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی منطقه دچار تغییراتی شد و آتش آن را فرا گرفت. وی افزود: تمام ما مردم خاورمیانه متاسفانه دچار بحران شدیم. تمام مردم منطقه در تلاش هستند و همه توان را به کار می‌گیرند تا صلحی در منطقه ایجاد شود ولی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
* جنایت علیه غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد
علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان نیز در این نشست اظهار کرد: حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به کودکان و زنان و بیمارستان‌ها تاسفبار بوده و به اماکن مقدس نیز حمله کردند، بعضی از این کلیساها 1600 سال سابقه فعالیت داشته‌اند.
رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان گفت: تعداد و شیوه کشته شدن انسان‌ها در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد و سازمان‌های حقوق بشری نیز اقدامات عملی برای آتش‌بس انجام نمی‌دهند. وی افزود: این اقدامات را جامعه جهانی ادیان و همه پیروان ادیان الهی محکوم می‌کنند.
* کشورهای مسیحی فقط نام مسیحیت را به دوش می‌کشند
انیا سرگیس، اسقف کاتولیک آشوری تهران در این نشست با بیان اینکه کاش امروز برای جشن گرفتن و صلح جمع می‌شدیم، گفت: جنایتی که امروز می‌بینیم سخت است به زبان بیاوریم. دیروز برای مردم غزه دعا کردیم و خواهان صلح و سلامتی برای مردم غزه شدیم اما سازمان ملل و حقوق بشر در دارو و غذا رساندن به مردم غزه کجا هستند؟ وی با بیان اینکه ما فقط برای محکوم کردن بمباران کلیساها جمع نشدیم بلکه بیمارستان المعمدانی و مدارس و محلی را که برای خدمت‌رسانی است هم بمباران کردند، گفت: وقتی کودکان یتیم را می‌بینیم این سوال مطرح می‌شود که سازمان ملل چکار می‌کند؟ دلمان درد می‌آید و ما آماده خدمت و هر کاری هستیم که از دستمان برمی‌آید و امیدواریم لااقل مدتی صلح برقرار شود که بتوانند دارو و غذا ارسال کنند.
اسقف کاتولیک آشوری تهران تصریح کرد: متاسفانه روسای جمهور کشورها در صف رفتن به اسرائیل برای حمایت از جنایت هستند. ملت‌ها باید بفهمند که اسرائیل در حال کشتار است و اگر در کشور خودشان این اتفاق می‌افتاد چه می‌کردند؟ ما به نظام مقدس خودمان درود می‌فرستم که در همه حال در کنار مردم فلسطین ایستاده است. وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای مسیحی فقط نام مسیحیت را به دوش می‌کشند و همان‌طور که صهیونیسم از یهود جداست، حساب حاکمان کشورهای مسیحی هم از دین مسیحیت جدا است، گفت: اگر واتیکان اعلام آمادگی کند ما  حاضریم برای این مساله به دیدار پاپ برویم.
* اروپا و آمریکا از جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند
خاخام حمامی، رهبر کلیمیان ایران نیز در این نشست گفت: هیچ خداباور و انسان آزاده‌ای نمی‌تواند این جنایات را بپذیرد و این جنایات محکوم است. وی افزود: متاسفیم که دولت‌های اروپایی و آمریکا از این اقدامات حمایت می‌کنند. روحانی کلیمیان گفت: هرچه زودتر باید آتش‌بسی برقرار و امکان رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان فراهم شود. وی ادامه داد: افرادی که در محاصره هستند باید فورا به آنها کمک شود و امیدواریم این امر سریع‌تر به نتیجه برسد.
* دنیای فعلی دنیای عادلانه‌ای نیست
سبو سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران در پاسخ به سوالی راجع به فلسطین گفت: در پایان جلسه قبلی ما به شدت عملیات رژیم صهیونیستی را محکوم کردیم و از جهانیان خواستیم منافع مردم فلسطین اعمال شود. وی افزود: ۲ نفر از ایران در کنفرانس جهانی ما حضور داشتند و سعی داشتند در این راستا آگاهی‌بخش باشند، چرا که متاسفانه این را باور داریم دنیای فعلی دنیای عادلانه‌ای نیست. سبو سرکیسیان گفت: بدیهی است همه ما یکدل و یکپارچه تلاش می‌کنیم تا به اهداف بالا و عدالت‌ بخش برسیم. ارامنه ساکن قره‌باغ نیز در همین وضعیت بودند و جهانیان ساکت بودند. وی افزود: تنها مقام معظم رهبری و مقامات ایران بودند که تلاش کردند منطقی را حاکم کنند که حق ارامنه محفوظ بماند.
کشیش کلیسای شرق آشوری هم در این نشست گفت: این جنایت وحشیانه را از طریق کلیسای شرق آشوری محکوم می‌کنیم. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم آزادانه زندگی کنیم و این نشست نمونه بارز آن است. وی افزود: امیدواریم صلح  در تمام جهان بویژه خاورمیانه برقرار و این جنگ بزودی تمام شود.

Page Generated in 0/0046 sec