printlogo


کد خبر: 270192تاریخ: 1402/8/2 00:00
اخبار

پرسپولیس – استقلال تاجیکستان امروز در حضور تماشاگران
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:30 امروز به مصاف استقلال تاجیکستان خواهد رفت. تیم فوتبال پرسپولیس بعد از 4 سال و 5 ماه در آسیا امشب در حضور تماشاگرانش به میدان خواهد رفت. پرسپولیس آخرین بار در مرحله گروهی سال ۲۰۱۹ در بازی خداحافظی ژاوی میزبان هوادارانش بود و پس از آن سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا و سال ۲۰۲۲ به علت حذف از آسیا بازی خانگی با تماشاگر نداشت. پرسپولیس در هفته اول ۲۰۲۳ مقابل النصر نیز از حضور تماشاگران محروم  بود. سرخپوشان با حضور هواداران‌شان انرژی و انگیزه مضاعفی برای برد دارند و همین مساله می‌تواند کار استقلال قرمزپوش(!) تاجیکستان را سخت کند. البته حریف تاجیکستانی تیم چغر و سختکوشی است که از الدحیل قطر هم یک امتیاز گرفته و دفاع کردن را خوب بلد است. چند سال پیش هم که پرسپولیس مقابل این تیم در تاجیکستان بازی کرد با یک گل پیروز شد. حاصل آن دیدار پرسپولیسی شدن وحدت هنانوف بود. بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس مصدومیت‌های زیاد بازیکنان ملی‌پوش و تاثیرگذارش است. نفراتی چون مهدی ترابی، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و حتی امید عالیشاه مصدوم هستند که البته سلمانی و پورعلی‌گنجی ماه‌ها دور از میادین خواهند بود اما احتمال دارد مهدی ترابی و وحید امیری به بازی امروز برسند. هت‌تریک شهاب زاهدی در بازی با پیکان در لیگ برتر نوید تولد یک مهاجم جدید و جوان را به هواداران پرسپولیس داد و اگر سرخپوشان بتوانند مثل مسابقه با پیکان بازی کنند، کسب دومین برد دور از دسترس آنها نخواهد بود. شاگردان گل‌محمدی در هفته دوم هم با یک بازی برتر توانستند الدحیل قطر را در دوحه شکست دهند. 
***
پاداش کل مدال‌آوران بازی‌های آسیایی کمتر از نصف خودروی کنعانی‌زادگان!
بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع پاداش تعیین‌شده برای تمام مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو حتی از نصف جایزه حواله واردات خودرو که برای صعود به جام‌جهانی به یک فوتبالیست تیم‌ ملی داده شده هم کمتر است. وزارت ورزش ۱۴ روز پس از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو، پاداش مدال‌آوران را اعلام کرد. با توجه به اینکه پاداش ویژه فوتبالیست‌ها برای صعود به جام‌جهانی مورد انتقاد بسیاری از ورزشکاران رشته‌های دیگر قرار گرفته بود، اکنون مقایسه آن با پاداش تعیین‌شده از سوی وزارت ورزش برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی باعث آزردگی خاطر بیشتر قهرمانان شده و واکنش آنها را نیز به دنبال داشته است. کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز گرفت. خبرنگار ایسنا بر اساس اعداد اعلامی وزارت ورزش محاسبه کرد که برای کل مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو، مبلغ ۳۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است (وزارت ورزش اعلام نکرده است پاداش مدال دونفره مانند قایقرانی، تیراندازی و تنیس روی میز به صورت تیمی محاسبه می‌شود یا انفرادی) بر این اساس در این گزارش، مدال دونفره معادل رشته‌های تیمی در نظر گرفته شده است که در مجموع می‌شود ۳۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان. 
در همین حال محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم‌ ملی فوتبال ایران در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد با مجوز واردات خودروی خارجی که به مناسبت صعود تیم‌ ملی به جام‌جهانی قطر اهدا شده بود توانسته خودرویی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان وارد کند. صحبت‌های کنعانی‌زادگان واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت و برخی ورزشکاران نسبت به وجود تبعیض در پاداش ورزشکاران اعتراض کردند چرا که در واقع پاداش کل مدال‌آوران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو حتی از نصف هزینه خودروی وارداتی کنعانی‌زادگان هم کمتر است! یکی از مواردی که کیومرث هاشمی با حضور در وزارت ورزش باید آن را اصلاح کند، جلوگیری از پرداخت پاداش‌های هیجانی و غیرکارشناسی است. گاهی پاداش‌ها چنان کم‌ارزش هستند که ورزشکاران از وقت گذاشتن در دنیای قهرمانی پشیمان می‌شوند و گاهی برای صعود به جام‌جهانی که نتایج ضعیفی هم در پی داشت، چنان رانت باارزشی به یک فوتبالیست داده می‌شود که صدای قهرمانان سایر رشته‌ها را درمی‌آورد و آنها را دل‌آزرده و بی‌انگیزه می‌کند. عدالت، حلقه مفقوده پرداخت پاداش‌های ورزشکاران است که مسؤولان جدید وزارت ورزش باید آن را اجرا کنند. 

Page Generated in 0/0048 sec