printlogo


کد خبر: 270203تاریخ: 1402/8/2 00:00
اخبار

آغاز بهسازی داروخانه‌های هلال‌احمر
بازسازی و بهسازی داروخانه‌های هلال‌احمر در راستای افزایش ظرفیت دارویی و تلاش برای توزیع بهتر آغاز شد. علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر گفت: افزایش ظرفیت دارویی و تلاش برای تکمیل سبد داروها، یکی از اولویت‌های اصلی داروخانه هلال‌احمر است. در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش سهمیه دارویی و تکمیل سبد دارو انجام شده تا تمام نیاز مراجعه‌کنندگان تامین شود. بر اساس این گزارش، مهرماه سال جاری جمعا بیش از 41 هزار نسخه در داروخانه شبانه‌روزی مرکزی هلال‌احمر و داروخانه تهرانپارس پذیرش شده است. 
عسکری خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی شبانه‌روزی شدن داروخانه مرکزی، تسریع در پیشبرد امور بیماران و کاهش ساعات شلوغی در روز بود. داروخانه هلال‌احمر به دلیل تأمین و توزیع به‌موقع داروهای عادی مورد نیاز مردم، توزیع داروهای تخصصی، داروهای کمیاب از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز، سرطانی و بیماران Ms و داروهای تک‌نسخه‌ای که اکثرا تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، از اهمیت ویژه‌ای در نظام توزیع دارو برخوردار است. وی افزود: همچنین در راستای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان عزیز، بازسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال‌احمر در حال انجام است تا بیماران و مراجعان با رفاه بیشتر و مدت‌ زمان انتظار کمتری داروهای خود را دریافت کنند.
***
آزادی ۴۲۲۴ زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال ۱۴۰۲
ستاد دیه کشور به همت خیران در نیمه سال ‌جاری زمینه آزادی ۴ هزار و ۲۲۴ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۹۲ زن و ۴۰۳۲ مرد را فراهم کرد. سیداسدالله جولایی، رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با اعلام تعداد آزادی‌ها در سال 1402 گفت: به‌رغم مشکلات معیشتی اما خیران خداجو در سراسر کشور با حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد طی ۶ ماهه نخست سال، زمینه آزادی 192 محبوس زن و 4032 مرد بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی را با مبلغ بدهی نزدیک به 56 هزار میلیارد ریال فراهم کردند.
***
جمع‌آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در پایتخت
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر در پایتخت و جمع‌آوری ۲۵۰۰ نفر از آنها خبر داد. سرهنگ محمد قاسمپور گفت: پلیس بر حسب وظیفه قانونی با پدیده شوم مواد مخدر که متاسفانه بخشی از جامعه و جوانان ما درگیر این معضل اجتماعی هستند، بشدت برخورد می‌کند و از آنجا که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی، جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها از وجود این دسته از افراد در سطح تهران است، کارکنان کلانتری‌های تهران بزرگ اقدام به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر در ۴ روز گذشته کردند. وی تصریح کرد: قطعا جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را در پی خواهد داشت، چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در اجرای این طرح ۲۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب در محدوده تهران بزرگ توسط کلانتری‌ها جمع‌آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
***
آژانس‌های مسافرتی باید فراتر از انتظارات مشتری کار کنند
کارشناس صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری پتانسیل‌های زیادی برای آژانس‌های مسافرتی دارد. ندا حاج‌ملک، مدیرعامل شرکت ملک بال جهان درباره چالش‌های آژانس‌های مسافرتی در گفت‌وگو با ریال نیوز اظهار داشت: هر کسب‌وکاری در صنعت خود چالش‌هایی دارد که صاحبان کسب و کار باید با آنها مقابله کرده و این چالش‌ها را  تبدیل به فرصت‌ کنند. 
وی با بیان اینکه چالش‌های آژانس‌های مسافرتی شبیه به فرصت‌هایی هستند که با به‌کار‌گیری استراتژی خوب می‌توان از آنها بهره برد، افزود: صنعت گردشگری دارای پتانسیل‌های زیادی برای آژانس‌های مسافرتی است. حاج‌ملک با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از آژانس‌های مسافرتی از خواسته‌های مشتریان خود بی‌اطلاع هستند، گفت: اینگونه آژانس‌ها اغلب توان رقابت ندارند و به‌سرعت مشتریان خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که آژانس مسافرتی باید گزینه‌هایی را ارائه دهد که نه‌تنها نیاز مشتری را برآورده می‌کند، بلکه فراتر از انتظارات آنها حرکت کند.

Page Generated in 0/0044 sec