printlogo


کد خبر: 270214تاریخ: 1402/8/2 00:00
اخبار

آیت‌الله العظمی نوری همدانی: 
عملیات توفان الاقصی تا محو کامل اسرائیل متوقف نشود
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به حوادث اخیر پیرامون غزه و حملات اسرائیل، از ملل و دولت‌های اسلامی بویژه جبهه مقاومت خواست قیام توفان الاقصی تا محو کامل این غده سرطانی ادامه داشته باشد و متوقف نشود.
 آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امام رحمت‌الله علیه فرمودند نخستین کار جمهوری اسلامی باید محو رژیم جعلی صهیونیستی باشد، البته متاسفانه این کلام امام در آن مقطع از سوی دولت‌های اسلامی مورد غفلت واقع شد. وی با اشاره به نقش برجسته جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله با رهنمودهای رهبر انقلاب این خواست امام (ره) در حال تحقق است.
آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر نقش برجسته فرهنگ انتظار و مهدویت در رشد و تعالی جامعه افزود: این تصور که قرار است همه مسائل بعد از ظهور حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف حل شود، غلط است. ما باید در مسیر ظهور گام برداریم و زمینه‌ساز باشیم و نخستین و مهم‌ترین گام در این میان، محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار است.
***
سردار جلالی:
۱۰ حمله اساسی سایبری را پیش از ضربه شناسایی و دفع کردیم
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری‌ای که روز گذشته در آستانه هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال گذشته با شکست ارتش کشورهای عربی یک حاشیه امنیت و بازدارندگی را برای خود ایجاد کرده بود، همچنین از لحاظ اطلاعاتی هم با همکاری مشترک با سازمان‌های امنیتی سایر کشورها یک استراتژی تهاجمی و اقدامات بازدارنده ایجاد کرده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل استراتژی مقاومت و گسترش آن در لبنان و فلسطین، شرایط را تغییر داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تهدیدات ‌شناختی را یکی از مهم‌ترین تهدیدات امروز دانست و گفت: در حوزه ‌شناختی دشمن تلاش دارد با استفاده از رسانه، ذهن جوامع هدف را تحت تأثیر قرار داده و به اهداف خود برسد، به همین دلیل ایجاد بازدارندگی در این باره یکی از برنامه‌های ما است.
سردار جلالی افزود: در حوزه سایبری و تهدیدات سایبری به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم؛ سال گذشته توانستیم حمله‌های سایبری را با آنتی‌ویروس‌های داخلی خنثی کنیم. همچنین توانستیم با عملیات‌های پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های امنیتی و نظامی 10 حمله سایبری راهبردی دشمن به زیرساخت‌های حیاتی کشور از جمله شبکه برق را خنثی کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بعد از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای 5 حرم امام رضا علیه‌السلام، حرم حضرت معصومه علیها‌السلام، شاه چراغ، حرم امام خمینی(ره) و مسجد جمکران، طرح پدافند غیرعامل برای جلوگیری از تهدیدات و افزایش امنیت تدوین شد تا در کنار سایر دستگاه‌های مسؤول بتوانیم تهدیدات را کاهش و امنیت را ارتقا دهیم.
***
صهیونیسم نماینده قدرت‌های سلطه برای نابودی ارزش‌های انسانی است
موسسه فرهنگی - هنری فرارسانه فرات، طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه، با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کرد. در این بیانیه آمده است: صهیونیسم، نماینده همه قدرت‌های سلطه، شرکت‌های سرمایه‌داری و چندملیتی و مافیای قدرت، ترور و نسل‌کشی هدفمند و برنامه‌ریزی شده برای نابودی همه ارزش‌های الهی و انسانی است؛ رژیمی که در کنار خود، روشنفکران جهان را بر اساس مظلوم‌نمایی با خود همراه ساخته، بزرگ‌ترین جریان‌های رسانه‌ای سینمایی و هنری جهان از جمله هالیوود و هزاران شبکه و کانال‌های رادیویی، تلویزیونی و فضاهای مجازی را در اختیار گرفته تا به این باور غلط و شیطانی و خودبرتربینی خودش نایل آید و جهان در ید و اختیار صهیونیزم قرار گیرد. با تاسف برخی روشنفکران و هنرمندان که امروزه از طبقه بورژوا و هم‌فکر و هم‌رای سیستم سرمایه‌داری تربیت و رشد کرده‌اند و فاقد کمترین آگاهی و جوهره روشنفکری به معنای حقیقی کلمه‌اند، در جهت اینتلیجنت سرویس، سیا و تفکرات فاشیستی نتانیاهو که در خاورمیانه با عقده‌های نژادی و کینه‌های مذهبی و سیاسی، قتل و جنایت و آدم‌کشی و نسل‌کشی و میلیتاریسم و راسیسم و سرمایه‌داری را تا نهایت خود رایج کرده‌اند همراه شده یا سکوت کرده‌اند. ملت فلسطین به خاطر حکومت‌های مرتجع و عیاش، قریب به 75 سال در چنبره تروریسم سازمان‌یافته اروپاییان در قالب دولت غاصب صهیونیزم و فشارهای ظالمانه، قتل‌عام‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه و کوچاندن اجباری، فقر و ناملایمات بی‌شمار رنج می‌برند و اگر امروز ملت فلسطین مرگ را، قتل و ویرانی و نسل‌کشی فرزندان‌شان را به جان می‌خرند، به این باور و به این دانایی و به این توانایی رسیده‌اند تا یک بار برای همیشه تکلیف خود را با دنیای ظلم و ستم معلوم کنند.
***
رئیس‌جمهور قانون تمدید برنامه ششم توسعه را ابلاغ کرد
قانون تمدید قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی مورخ 22/6/1402 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، توسط رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه جهت اجرا ابلاغ شد. مطابق همین مصوبه، قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی با رعایت قوانین مؤخر تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید می‌شود.

Page Generated in 0/0040 sec