printlogo


کد خبر: 270217تاریخ: 1402/8/2 00:00
فعالیت‌های ضدامنیت ملی الهه محمدی و نیلوفر حامدی محرز شد اما رسانه‌های اصلاح‌طلب طلبکار شده‌اند
شرمسار باشید

گروه سیاسی: حکم 2 خبرنگار اصلاح‌طلب که در اغتشاشات پاییز سال قبل نقش فعالی در تحریک به آشوب داشتند و ارتباط‌شان با عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه محرز شده بود، روز یکشنبه صادر و به اطلاع عموم رسید. بر اساس این احکام، الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن و نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق، به ترتیب به 6 و 7 سال حبس محکوم شدند.
در روزهای آشوب‌های سال قبل که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، الهه محمدی و نیلوفر حامدی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. در حالی که چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی داشتند بازداشت این دو خبرنگار را به پوشش مرگ مهسا امینی ربط دهند، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با صدور بیانیه‌ای تبیینی، از وابستگی آنها به سرویس‌های جاسوسی بیگانه - به طور مشخص CIA - پرده برداشتند.
در کنار این موضوع، نهادهای اطلاعاتی - امنیتی کشورمان به تشریح چگونگی عملکرد این جاسوس- خبرنگاران در تحریک احساسات قومی برای ایجاد آشوب و اغتشاش پرداختند.
حضور نیلوفر حامدی در بیمارستان و تحریک بستگان مهسا امینی برای دروغ‌سازی و البته سفر الهه محمدی در پوشش خبرنگار به شهرستان سقز که به بهانه پوشش اخبار دفن مهسا امینی انجام شد اما در واقع جهت تحریک احساسات قومی مردم منطقه علیه حاکمیت اتفاق افتاد، از جمله مواردی بود که در بیانیه مورد اشاره دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی قرار گرفت. در همین رابطه روز یکشنبه هفته جاری نیز پایگاه خبری قوه ‌قضائیه با انتشار مستندی 30 دقیقه‌ای‌ از فعالیت‌های الهه محمدی و نیلوفر حامدی، بر تلاش این 2 به اصطلاح خبرنگار اصلاح‌طلب برای تحریک مردم به آشوب، صحه گذاشت.
طبق مستند مذکور، این ۲ نفر برای القاسازی منفی، به خانواده مهسا امینی اطلاعات منفی و دروغ دادند. برای مثال، یکی از همین 2 خبرنگار عکس سی‌تی مغز مهسا امینی را به یک متخصص مغز و اعصاب نشان می‌دهد و این پزشک نیز بیان می‌کند آثاری از ضربه و آسیب با شیء سخت به سر مهسا امینی در این عکس‌ها دیده نمی‌شود اما این فرد برای تحریک خانواده امینی به دروغ ادعا می‌کند متخصص گفته است به سر مهسا ضربه‌ خورده است. از سوی دیگر طبق شنیده‌ها در حالی که خانواده امینی مطرح می‌کرد وی سوابق بیماری دارد اما این 2 برای تحریک این خانواده، جاری شدن خون از گوش آن مرحوم در زمان بستری در بیمارستان را حاکی از ضربه شیء سخت به سر توصیف می‌کردند، درحالی که این موضوع یکی از عوارض و آثار بیماری مهسا امینی بوده است. چنانکه در یکی از تماس‌هایی که از الهه محمدی و غنچه قوامی (سردبیر سایت ضدایرانی دیدبان آزار) منتشر شده، وی به تشریح اقدامات خود در راستای تحریک خانواده و اطرافیان مهسا امینی برای تشویش اذهان عمومی جامعه پرداخته و با هیجان و ذوق‌زدگی از لیدری اغتشاشات و حمله پلیس صحبت می‌کند.
2 جاسوس - خبرنگار اصلاح‌طلب علاوه بر تحریک مردم به ایجاد آشوب و ناامنی، خوراک رسانه‌های فارسی‌زبان خارج نشین از جمله بی‌بی‌سی فارسی و شبکه تروریستی اینترنشنال را نیز تامین می‌کردند.
چنانکه یکی از موضوعات مهم در پرونده نیلوفر حامدی، دسترسی و ارتباط با کارمندان رسانه‌های فارسی زبان برانداز، از جمله اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، رادیو زمانه و ایران وایر است. در بین افراد مرتبط با نیلوفر حامدی می‌توان به افرادی مانند الهام یزدی‌ها و مولود حاجی‌زاده (اینترنشنال) نیوشا صارمی (اینترنشنال) بنفشه سام گیس، پیام یونسی‌پور (ایران وایر) بنفشه جمالی (کارشناس رسانه) و آیدا قجر (سردبیر ایران وایر) اشاره کرد.
* اصلاح‌طلبان و شرمساری
الهه محمدی و نیلوفر حامدی نه نخستین خبرنگاران جاسوس هستند و نه آخرین آنها خواهند بود. این قابل درک است که سرویس‌های اطلاعاتی سوژه‌های خود برای انجام اقدامات جاسوسی را به خاطر دسترسی به اطلاعات و فعالیت در حوزه خبر از خبرنگاران انتخاب کنند اما مساله‌ای که قابل درک و پذیرفته نیست، حمایت اصلاح‌طلبان از جاسوس - خبرنگاران است. در طول سال‌های گذشته، اغلب خبرنگارانی که به جرم جاسوسی بازداشت شدند، تحت حمایت و پشتیبانی جریان اصلاحات قرار گرفته‌اند. در کنار جیسون رضاییان، نازنین زاغری و... حالا باید نام الهه محمدی و نیلوفر حامدی را به عنوان جدیدترین خبرنگاران جاسوس به لیست جاسوس- خبرنگاران مورد حمایت اصلاح‌طلبان اضافه کرد.
اما درحالی که ارتباط این 2 خبرنگار به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و نقش آنها در تحریک خانواده و اطرافیان مهسا امینی به تشویش اذهان عمومی محرز شده، اصلاح‌طلبان به‌جای سرافکندگی و شرمساری، ژست طلبکارانه به خود گرفته‌اند. انکار وابستگی محمدی و حامدی به سرویس‌های جاسوسی خارجی از یک سو و ماله‌کشی روی فعالیت‌های ضدامنیت ملی این دو خبرنگار در آغاز اغتشاشات پاییز سال قبل از سوی دیگر، خطی بود که چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب در 2 روز گذشته دنبال کردند.
با توجه به این موضوعات، ساده‌‌لوحانه است اگر بپذیریم مدیران و مسؤولان بالادستی الهه محمدی و نیلوفر حامدی در روزنامه‌های هم‌میهن و شرق، از اقدامات ضدامنیت ملی آنها بی‌اطلاع بوده‌اند و اکنون به دلیل این بی‌اطلاعی دست از حمایت برنمی‌دارند. حمایت غیرمنطقی از جاسوس - خبرنگاران به عادت همیشگی اصلاح‌طلبان تبدیل شده است؛ عادتی که با احساس شرمندگی و عذاب وجدان، بیگانه و با ژست‌های طلبکارانه خو گرفته است.

Page Generated in 0/0052 sec