printlogo


کد خبر: 270275تاریخ: 1402/8/4 00:00
اخبار

عبور پویش تلویزیونی «حریفت منم» از مرز 6 میلیون حمایت
پویش «توفان الاقصی» با شعار «حریفت منم» که پس از آغاز عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس با هدف حمایت از دفاع متقابل ملت فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشعالی از صهیونیست‌ها طراحی شده است، تاکنون به بیش از 6 میلیون و 300 هزار حمایت رسیده است.
این سایت با دامنه alaqsastorm.com همزمان با آغاز موج گسترده نسل‌کشی و حمله به زنان و کودکان غزه راه‌اندازی شده و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و اعزام به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حمایت‌های کاربران را ثبت می‌کند.
***
اکران «جنگل پرتقال» و «آهو»
به گزارش ایرنا، ۲ فیلم «آهو» و «جنگل پرتقال» در شرایطی روی پرده می‌روند که می‌توانند به فراخور نبود درام‌های عاشقانه در گیشه، مورد توجه مخاطبان قرار گیرند. آهو، نخستین ساخته هوشنگ گلمکانی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی کشور است که از امروز، در چند سینمای معدود روی پرده رفته است و  جنگل پرتقال، نخستین ساخته آرمان خوانساریان است که در جشنواره فجر سال گذشته رونمایی و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان مواجه شد تا جایی‌ که این فیلم یکی از ۵ فیلم پرمخاطب جشنواره فجر سال گذشته بود.
***
شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه
«سائد الحلبی» خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی در بمباران خانه‌اش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید. از آغاز نبرد «توفان الاقصی» در غزه تاکنون ۲۱ خبرنگار در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه شهید شده‌اند.
***
نمایش ۷ فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما
۷ فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.
این فیلم‌ها از شنبه 6 آبان هر روز ساعت 16  در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می‌شود و حضورعلاقه‌مندان برای تماشای این آثار آزاد و رایگان است.
جدول نمایش فیلم‌ها به شرح زیر است:
شنبه 6 آبان: «شکارچی شنبه» ساخته پرویز شیخ‌طادی
یکشنبه 7 آبان: « 33 روز» ساخته جمال شورجه
دوشنبه 8 آبان: «هیام» ساخته محمد درمنش
سه‌شنبه 9 آبان: « قناری» ساخته جواد اردکانی
چهارشنبه 10 آبان: «سرب» ساخته مسعود کیمیایی
پنجشنبه 11 آبان: «بازمانده» ساخته زنده‌یاد سیف‌الله داد
جمعه 12 آبان: «تولدی دیگر» ساخته عباس رافعی
***
آمار کنسرت‌های مهرماه
مهرماه مجوز 206 عنوان اجرای صحنه‌ای با تعداد 525 نوبت اجرا صادر شده که شامل 146 مورد موسیقی پاپ، 24 مورد موسیقی ایرانی، 8 اجرای موسیقی کلاسیک، 9 اجرای نواحی و 19 اجرای موسیقی تلفیقی است.  مجوز 98 عنوان اجرای صحنه‌ای مهرماه را دفتر موسیقی و مجوز 108 عنوان اجرای صحنه‌ای را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها  صادر کرده‌اند.
در بخش تک‌آهنگ در مهرماه مجوز انتشار 289 تک‌آهنگ از سوی دفتر موسیقی صادر شده که شامل موسیقی ایرانی 15، پاپ 209، نواحی 20، تلفیقی 22، کلاسیک 10،  موسیقی الکترونیک 8، موسیقی کودک 4 و موسیقی ارکسترال یک تک‌آهنگ بوده است.
20 آلبوم موسیقی در مهرماه از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته‌ که سهم موسیقی ایرانی 8، پاپ 2، نواحی 4، ارکسترال 2، کلاسیک 3 آلبوم و موسیقی تلفیقی یک آلبوم است.
همچنین ماه گذشته 2 آلبوم تصویری موسیقی و 24 نماهنگ مجوز انتشار گرفتند و مجوز ۸ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر و تمدید شد.
***
وزیر ارشاد خبر داد
اعزام 400 هزار نفر به عمره
وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر معنوی عمره گفت: بعد از سال‌ها تعطیلی تحول مهمی است و ان‌شاءالله دولت مصمم است این سفر معنوی سریع‌تر راه بیفتد. 
محمدمهدی اسماعیلی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا آغاز موسم حج واجب بتوانیم ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به عمره مفرده اعزام کنیم. روز ۲۵ مهر نیز به عنوان روز نسل‌کشی زنان و کودکان فلسطینی در تقویم ثبت خواهد شد.

Page Generated in 0/0062 sec