printlogo


کد خبر: 270277تاریخ: 1402/8/4 00:00
بیانیه بیش از 150 نویسنده در محکومیت کشتار مردم غزه
با سلاح ادبیات، جلوی جنگ و کشتار را بگیریم

بعد از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه بشریت و کودک‌کشی در غزه، جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ در محکومیت رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کردند که در ادامه می‌خوانیم: 
هرگاه انسان و انسانیت در معرض ظلم و آسیب دیدن قرار بگیرد، چنین است که روح ادبیات بی‌قرار می‌شود و در پی آن نویسندگان به عنوان راویان آنچه بر انسان می‌گذرد، شریک اندوه‌های آنان می‌شوند. 
این روزها روح و جان نویسندگان آمیخته با صدای مظلومیت انسان‌هایی است که در خاک عزیز فلسطین در مقابل چشم‌های بی‌تفاوت جهانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند. دردناک‌تر صدای نورسته کودکانی است که قربانی چنگال خونبار غاصب صهیونیست‌ها شده‌اند. ما خود را به عنوان اهل قلم سرزمین ایثار و حماسه، همدل و همراه مردم مظلوم فلسطین می‌دانیم و از جهانیان می‌خواهیم همیشه انسان را که قهرمان همه نوشته‌هاست پاس بدارند و به هر روش در مقابل این روند وحشیانه ایستادگی کنند و باید با سلاح نافذ ادبیات جلوی موتور جنگ، ویرانی و کشتار را بگیریم. 
اکبر صحرایی، وجیهه سامانی، گلعلی بابایی، حمید حسام، سید میثم موسویان، جواد کلاته عربی و... از جمله افرادی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.

Page Generated in 0/0037 sec