printlogo


کد خبر: 270282تاریخ: 1402/8/4 00:00
حسن قشقاوی، معاون اسبق کنسولی وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گو با «وطن امروز»:
مردم اروپا طرفدار فلسطین هستند

گروه سیاست خارجی: معاون اسبق کنسولی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «وطن امروز»، با اشاره به برگزاری راهپیمایی در کشورهای اروپایی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گفت: بنا بر آمار عفو بین‌‌الملل، بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون حداقل ۱۰۰ هزار غیرنظامی بر اثر جنگ کشته شده‌اند.
حسن قشقاوی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی جنگ را ایجاد می‌کنند تا سلاح بفروشند، ادامه داد: فعالیت‌های رسانه‌ای ضد جنگ در جهان بسیار کم است و زیاد به جنگ‌های راه افتاده در یمن و غزه در سر‌مقالات رسانه‌های غرب پرداخته نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه نسل‌کشی در غزه بر اساس تمام معیارهای حقوق بین‌الملل در حال انجام است، عنوان کرد: تبعید اجباری مردم غزه برای کوچاندن آنها به مصر یا جای دیگر یک جنایت است.
سفیر اسبق ایران در اسپانیا با تاکید بر اینکه گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سفر به مرز غزه با مصر اظهارات صریحی درباره جنگ فعلی داشت، تصریح کرد: عفو بین‌الملل، صلیب سرخ و بسیاری از مردم جهان جنایت در غزه را نسل‌کشی می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه با سابقه ۲۰ سال تجربه دیپلماتیک در کشورهای اروپایی می‌گویم بدنه مردم اروپا طرفدار فلسطین هستند، اضافه کرد: حمایت از لابی صهیونیستی در هیات حاکمه دولت‌های اروپایی و آمریکاست ولی ۷۰درصد مردم غرب حامی مردم فلسطین هستند.
قشقاوی ادامه داد: من با هر استاد دانشگاه اسپانیایی یا اروپایی صحبت می‌کردم عنوان می‌کردند اسرائیل متجاوز است و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد.
دیپلمات برجسته کشورمان خاطرنشان کرد: بسیاری از نخبگان اروپا و آمریکا از رسانه‌های غربی هراس دارند، البته رسانه‌های غربی در دست صهیونیست‌هاست.
وی با بیان اینکه کشوری مثل فرانسه ممنوعیت تظاهرات به نفع مردم غزه تصویب می‌کند، ادامه داد: در چند روز اخیر کشورهایی مانند سوییس، اسپانیا و فرانسه صحنه دفاع از مردم فلسطین بود که این نظر واقعی مردم اروپا است.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه پرونده نسل‌کشی در غزه را می‌توان در دیوان بین‌المللی کیفری و دیوان بین‌الملل دادگستری لاهه بررسی کرد، افزود: اشغال سرزمین و نسل‌کشی مردم فلسطین باید بررسی شود. 
وی بیان کرد: برای صهیونیست‌ها اخلاق هیچ جایگاهی ندارد و هر کاری انجام می‌دهند؛ غربی‌ها می‌گویند هر جنایتی انجام دهد خوب است، که ظلم بزرگی است.

Page Generated in 0/0045 sec