printlogo


کد خبر: 270287تاریخ: 1402/8/4 00:00
کاروان ورزش ایران در روز سوم بازی‌های پارآسیایی به 24 طلا رسید
با اقتدار به پیش

سومین روز چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی در هانگژوی چین در شرایطی برای ورزش ایران پشت سر گذاشته  شد که تعداد مدال‌های طلای ما از ۲۰ عبور کرد و به 24 رسید. به این ترتیب ایران کماکان بعد از چین در رده دوم قرار دارد اما تیم ژاپن هم مدال‌آوری‌هایش را شروع کرده و در روزهای آینده تهدیدی جدی برای ایران به حساب خواهد آمد. دیروز ژاپنی‌ها با 20 مدال طلا در رده سوم قرار گرفتند. 
* علیرضا زارع چراغ اول طلایی‌ها را روشن کرد
ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در ماده ۲۰۰ متر زودتر از رقبایش از خط پایان عبور کرد و به مدال طلای بازی‌های پارآسیایی دست یافت. در رقابت فینال ماده ۲۰۰ متر مردان در کلاس ۳۵ T علیرضا زارع به مدال طلا رسید. زارع در این رقابت با ثبت زمان 25.51 زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این رشته را به گردن آویخت.
* روح‌الله رستمی نایب قهرمان شد
در مسابقات پاراوزنه‌برداری در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان، روح‌الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی موفق به کسب مدال نقره شد. وی در پایان حرکت سوم با مهار ۲۳۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بود اما «ژیائوفی گو» از چین که با مهار وزنه ۲۳۶ عملا به مدال نقره رسیده بود، در حرکت چهارم که گویا بتازگی در قانون گنجانده شده، تقاضای وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی کرد و موفق به مهار آن شد. رستمی هم در حرکت چهارم وزنه ۲۴۲ را برگزید که در مهار آن ناموفق بود و با مدال نقره به کار خود پایان داد.
* لیلا میرزایی، بانوی نقره‌ای پاراتکواندو
لیلا میرزایی در فینال وزن ۶۵+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندو مقابل «نایمووا» از ازبکستان ۱۶ به صفر باخت و به نشان نقره بسنده کرد. 
* پایان طلایی پاراتکواندوکاران با قهرمانی حق‌شناس
حامد حق‌شناس در مبارزه نهایی وزن ۸۰+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندو به مصاف «نیشان عمرلی» از قزاقستان رفت و به برتری ۳۰ به ۱۱ رسید و صاحب مدال طلا شد. با این مدال، تمام اعضای تیم‌ ملی ۱۰ نفره پاراتکواندو به مدال رسیدند: 4 طلا، 3 نقره و 3 برنز. 
* پایان خوش پاراجودو با طلای وحید نوری
فینال وزن ۹۰+ کیلوگرم در کلاس J2 به عنوان آخرین رقابت رشته پاراجودو در بازی‌های پارآسیایی هانگژو برگزار شد. در این مرحله وحید نوری که طلای بازی‌های پارآسیایی جاکارتا، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در مبارزه مقابل «علاءالدین جوراکولوف» از ازبکستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
* طلای پرتاب وزنه برای یاسین خسروی
در فینال رقابت‌های پرتاب وزنه که در کلاس 57 F برگزار شد، یاسین خسروی به رقابت با حریفان خود پرداخت و با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی‌های پارآسیایی را نیز شکست.
* مدال طلا برای جوانمردی در پرتاب وزنه
در جریان رقابت‌های پارادوومیدانی در ماده پرتاب وزنه در کلاس35 F سیدعلی‌اصغر جوانمردی بهترین پرتاب خود را به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتیمتر انجام داد و به مدال طلای این ماده دست یافت.
* جانفشان در پاراتنیس روی میز برنز گرفت
در جریان رقابت‌های پاراتنیس روی میز، حسن جانفشان که در کلاس ۲ به دیدار نیمه‌نهایی بخش انفرادی راه یافته بود، مقابل حریفی از کره‌جنوبی قرار گرفت و این بازی را با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرد. جانفشان که به واسطه صعود به نیمه‌نهایی مدال برنز خود را قطعی کرده بود، با شکست برابر نماینده کره‌جنوبی و ناکامی از صعود به فینال به این مدال بسنده کرد.
* صعود تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر به مرحله نیمه نهایی
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران چهارمین دیدار خود در بازی‌های پارآسیایی را با برتری برابر تایلند که هدایت آن را مازیار میرعظیمی بر عهده داشت به پایان رساند و با ثبت چهارمین برد متوالی به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ژاپن حریف ایران در این مرحله است. دیدار ایران و ژاپن امروز برگزار می‌شود.
* تیم دوبل کامپوند صاحب مدال برنز شد
تیم دوبل کامپوند بانوان با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۴۹ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. تیم ایران برای کسب مدال برنز در مصاف با کره‌جنوبی ۱۵۱ بر ۱۳۸ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
* محمدیان با مدال برنز تاریخ‌سازی کرد
مهدیه محمدیان در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی موفق به کسب مدال برنز شد. وی در دسته ۵۵ -کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان در بازی‌های پارآسیایی است.
* تیم دوبل ریکرو مردان ایران طلایی شد
تیم دوبل ریکرو مردان پاراتیراندازی با کمان ایران با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل چین مدال طلای بازی‌های پارآسیایی هانگژو را به ارمغان آورد. تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی چین میزبان را که از حمایت قابل توجه تماشاگران هم بهره می‌برد، با نتیجه 3-5 شکست داد تا نخستین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسد.
* هرمز صیدی به مدال نقره رسید
در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی که از صبح دیروز در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شد،  مسابقات پرتاب نیزه کلاس37 F برگزار شد. در پایان این رقابت هرمز صیدی بعد از ورزشکاری از هند به عنوان دوم رسید و مدال نقره این رشته را از آن خود کرد.
* مسجدی به مدال طلا رسید
در پایان رقابت‌های پرتاب وزنه رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز سه‌شنبه یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود. علیرضا مختاری دیگر ملی‌پوش ایران در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید. مختاری پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آورده بود. در این بخش اسدالله عظیمی به عنوان چهارم دست یافت و نتوانست به مدال برسد.
* کبگ‌زن مدال برنز را بر گردن آویخت
بانوی ملی‌پوش ایران مدال برنز رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس64 F بازی‌های پارآسیایی را به خود اختصاص داد. در فینال این رقابت‌ها لیلا کبگ‌زن با پرتابی به طول ۱۰ متر به عنوان سوم و مدال برنز این دوره از بازی‌ها دست یافت. سعیده عبداللهی دیگر ملی‌پوش ایران در این ماده با پرتاب وزنه به طول ۹ متر و ۷۱ سانتیمتر به عنوان چهارم رسید.
* تیم دوبل ریکرو ایران به مدال نقره رسید
در دیدار فینال مسابقات دوبل پاراتیروکمان در بخش ریکرو تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در یک رقابت مهیج و نزدیک در تیر طلایی با نتیجه ۵ بر۴ مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.
* مرادی به مدال نقره دست یافت
رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی از صبح دیروز در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرش طول کلاس13 T مهدی مرادی با ثبت رکورد 6.22 عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد.
* دومین مدال حبیبی نقره شد
در فینال مسابقات پرتاب وزنه32 F رقابت‌های پارادوومیدانی پرستو حبیبی به رقابت با حریفانش پرداخت و با پرتابی به طول 5.49 به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت. پرستو حبیبی پیش از این یک مدال طلا را به خود اختصاص داده بود و این دومین مدال او در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی به شمار می‌رود.
* هت‌تریک ضیغمی‌نژاد در طلا با رکوردشکنی
روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس10 S، 2 شناگر کشورمان به آب زدند. در این رقابت سینا ضیغمی‌نژاد با زمان ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در رده اول ایستاد و مدال طلا را کسب کرد. شاهین ایزدیار هم با زمان ۵۷ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را به دست آورد. ضیغمی‌نژاد موفق شد با ثبت بهترین زمان، رکورد بازی‌های آسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند. وی پیش از این 2 مدال طلای دیگر آورده بود و موفق به کسب سومین طلا شد. 
***
محمدیان: مدالم را به مادر شهید غلامی تقدیم می‌کنم
ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران گفت: مدال خود را به مادر شهید غلامی تقدیم می‌کنم، چون مدیون خون شهدا هستیم. سجاد محمدیان پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه بازی‌های پارآسیایی گفت: شرمنده مردم شدم، چون رکورددار و قهرمان آسیا بودم اما در زانوی پای راستم آسیب‌دیدگی داشتم و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نکردم و صاحب مدال نقره شدم. وی با بیان این مطلب که از رکوردش راضی نیست، ادامه داد: از رکوردم راضی نیستم و شرمنده مردم و مربی‌ام شدم. اگر آسیب‌دیدگی نداشتم، می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم. ملی‌پوش پارادوومیدانی کشورمان ادامه داد: من با رکورد ۱۵ متر و ۲۷ سانتیمتر رکورددار آسیا هستم اما متاسفانه امروز نشد و ورزشکار ازبک بر سکوی نخست قرار گرفت. وی افزود: مردم ما طلا هستند و لیاقت طلا را دارند ولی من متاسفانه نتوانستم طلایی شوم و واقعا شرمنده‌شان هستم. قبلا با این رقیبم مسابقه داده‌ام. در 2 دوره قبلی رکورددار آسیا و نفر اول بودم اما در این دوره متاسفانه نتوانستم به رکورد ایده‌آلم برسم. محمدیان درباره برنامه آینده خود اظهار کرد: بعد از این مسابقات سخت تمرین و آسیب‌دیدگی‌ام را مداوا می‌کنم تا عملکرد خوبی را در مسابقات جهانی و پارالمپیک داشته باشم. وی مدالش را به مادر شهید غلامی تقدیم کرد و ادامه داد: قول دادم مدال را به مادر شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی تقدیم کنم، چون مدیون خون شهدا هستیم.

Page Generated in 0/0051 sec