printlogo


کد خبر: 270293تاریخ: 1402/8/4 00:00
اخبار

استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در دستگاه‌های اجرایی
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند «ج» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه خبر داد. دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی درباره اجرای این قانون مصوب گفت: بر اساس توافق بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اداری و استخدای کشور و همچنین موافقت سازمان برنامه و بودجه طی سال جاری، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد می‌توانند به استخدام دستگاه‌های اجرایی درآیند. وی افزود: بر اساس این توافق، مجوز استخدام 26 هزار و 994 نفر از فرزندان مشمول صادر شد که پس از طی آزمون استخدامی می‌توانند به استخدام 20 دستگاه اجرایی کشور درآیند. لازم به ذکر است بر اساس بند «ج» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را در طول اجرای قانون برنامه استخدام کند.
***
برداشت 18 تن گیاهان دارویی در مراتع تهران
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به آبرسانی سیار برای ۱۲۰۰ خانواده عشایر استان تهران از برداشت ۱۸ تن انواع گیاهان دارویی در مراتع عشایری این استان در سال جاری خبر داد. فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برداشت گیاهان دارویی از مراتع استان تهران توسط عشایر استان، گفت: سطح بهره‌برداری از مراتع استان تهران حدود ۱۲۰۰ هکتار است که برداشت انواع گیاهان دارویی در آن انجام می‌شود. در حقیقت زیره، آویشن، چای کوهی، سیر کوهی، اسپند، گلپر، پونه کوهی، گزنه، کتیرا و پنیرک از جمله گیاهان دارویی مرتعی در مناطق عشایری استان تهران است. مدیر امور عشایر استان تهران افزود: در میان مراتع موجود در مناطق عشایری استان تهران که برداشت از سوی عشایر انجام می‌شود، بیشترین سطح کشت گیاهان دارویی در شهرستان ورامین است؛ سال جاری عشایر استان تهران ۱۸ تن انواع گیاه دارویی را در مراتع عشایری این استان جمع‌آوری کردند. وی تاکید کرد: با واگذاری تسهیلات مناسب، از کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری حمایت می‌کنیم. در همین راستا اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در دستور کار قرار گرفته است. 
***
ضرب‌الاجل ایمن‌سازی برای ۹۰ ساختمان بحرانی پایتخت
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های بحرانی شهر تهران در حال حاضر تعداد از ۱۲۹ ساختمان به ۹۰ ساختمان رسیده است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۹۰ ساختمان بحرانی باقی‌مانده به صفر برسد. مهدی بابایی در شصت‌وسومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحرانی شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ ساختمان بحرانی به ۹۰ ساختمان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه جلسات کمیته ایمنی و مدیریت بحران در سطح مناطق شهر تهران برگزار شد و با همکاری مدیران و دادستانی توانستیم تعداد ساختمان‌های ناایمن را کاهش دهیم. وی با تاکید بر ضرورت تدبیر در ایمن‌‎سازی ساختمان‌ها و اقدامات قانونی در این حوزه، گفت: اگر در لیست ساختمان‌های ناایمن تنها به اخطار اکتفا کنیم، ترک فعل صورت گرفته و باید این ترک فعل از طریق مراجع قضایی پیگیری شود. بابایی همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام ۱۲۹ ساختمان بحرانی شهر تهران تعیین‌تکلیف شوند. به گفته وی، ساختمان‌های ناایمن که در مالکیت شهرداری تهران هستند نیز باید ایمن‌‎سازی شوند و در این باره برای نخستین‌بار ردیف اعتباری در بودجه شهرداری‌های مناطق پیش‌بینی و فرصت ایمن‌سازی فراهم شده است. 
***
آبی شدن پل طبیعت به مناسبت هفته بیمه سلامت
پل طبیعت به مناسبت هفته ملی بیمه سلامت به رنگ آبی درآمد. این پل به مناسبت هفته بیمه سلامت و همزمان با روز ملی بیمه سلامت  به رنگ سازمانی سازمان بیمه سلامت ایران، آبی‌رنگ شده است. هر ساله به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی، هفته اول آبان به عنوان هفته ملی بیمه سلامت در نظر گرفته می‌شود. قانون بیمه همگانی سلامت مصوب سوم آبان سال ۷۳ است و پس از آن، سازمان بیمه خدمات درمانی مکلف شد اقشار فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهد. تاکنون و به دنبال این مصوبه، سازمان بیمه سلامت ایران گروه‌های نیازمند و آسیب‌پذیر بسیاری از جامعه را تحت پوشش بیمه قرار داده است به طوری که در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.
***
مرگ و میر مادران باردار به کمتر از یک درصد رسیده است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار در کشور به ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش یافته که کمتر از یک درصد آمار جهانی (۲۰۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده) بوده و این دستاورد با تلاش متخصصان زنان و زایمان محقق شده است. محمد رئیس‌زاده در نخستین کنگره تخصصی چالش‌های بالینی زایمان که در بیمارستان میلاد برگزار شد، افزود: مرگ و میر مادران باردار از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشتی بوده و اکنون در دنیا هر 2 دقیقه یک مادر به دلیل زایمان جان خود را از دست می‌دهد. وی اظهار داشت: در کشور ما با تلاش متخصصان زنان و زایمان و رزیدنت‌های مراکز درمانی که بیشترین فشار کاری بر دوش آنهاست، میزان مرگ و میر مادران باردار نسبت به میانگین جهانی کمتر بوده و جزو 3 کشور پیشرو در دنیا در این زمینه هستیم. رئیس‌زاده ادامه داد: در کشور ما بالای ۹۵ درصد زایمان‌ها توسط کادر تخصصی زنان و زایمان انجام می‌شود و زایمان ایمن بهترین روش برای حفظ جان مادر و جنین است. 

Page Generated in 0/0051 sec