printlogo


کد خبر: 270311تاریخ: 1402/8/4 00:00
چراغ سبز رهبران غرب به اشغالگران برای سلاخی غزه

مهدی گرگانی: بلافاصله پس از عملیات موفقیت‌آمیز توفان الاقصی و تحقیر رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان حماس، رهبران غربی به سمت اراضی اشغالی سرازیر شدند. 
 جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که از سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو در امور داخلی بویژه طرح اصلاحات قضایی چندان راضی نبود نخستین رهبر غربی بود که به عنوان متحد اصلی تل‌آویو به اراضی اشغالی سفر کرد. دولت آمریکا نتانیاهو را مقصر وضع به‌هم‌ریخته سیاسی ـ اجتماعی این رژیم قبل از آغاز توفان الاقصی می‌دانست و به همین دلیل روابط چندان حسنه‌ای با نتانیاهو نداشت. 
با وجود اختلافات گسترده، مقامات کاخ سفید به عنوان پدرخوانده رژیم صهیونیستی یک به یک به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند تا ثابت کنند جنایتکاران گوشت هم را می‌خورند اما در مواقع ضروری استخوان همدیگر را دور نمی‌اندازند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین رئیس پنتاگون و جو بایدن هر کدام به نوبت برای نشان دادن حمایت همه‌جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی به تل‌آویو سفر کردند. ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم برای حمایت از جنایات صهیونیست‌ها راه تل‌آویو را در پیش گرفتند.  
1- سفر مقامات آمریکایی و غربی به اراضی اشغالی در وهله اول با هدف دلداری به سران صهیونیست صورت گرفت که بعد از عملیات توفان الاقصی نه تنها دچار سردرگمی و استیصال شده بودند، بلکه روحیه خود را باخته و توان تصمیم‌گیری در واکنش به توفان الاقصی را نداشتند. بلافاصله پس از سفر بلینکن و آستین به اراضی اشغالی، سیل تسلیحات آمریکایی به تل‌آویو سرازیر شد و شدت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه افزایش یافت. 
2- هدف دوم جو بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی به دست گرفتن سکان اتاق جنگ رژیم صهیونیستی بود. بایدن بلافاصله پس از دیدار با نتانیاهو که از ترس موشک‌های مقاومت در یک هتل برگزار شد در ۲ نشست امنیتی و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شرکت کرد و دستورات لازم برای عملیات‌های همه‌جانبه علیه نوار غزه را صادر کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در همین چارچوب، فرماندهی مرکزی ارتش تروریست آمریکا در غرب آسیا (سنتکام)، فرماندهی ستاد عملیات ویژه آمریکا و فرماندهی عملیات‌های ویژه مشترک ارتش آمریکا را مسؤول هماهنگی برای طراحی و اجرای تاکتیک‌های عملیات‌های رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه کرد. 
بایدن سپس با اعزام چند ناوگروه و استقرار تفنگداران دریایی ویژه در دریای مدیترانه درصدد فراهم کردن حیاط خلوتی برای رژیم صهیونیستی به منظور انجام حملات وحشیانه و جنایتکارانه علیه نوار غزه برآمد. اکنون بر کسی پوشیده نیست که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن هدایت می‌شود و آمریکا را باید عامل اصلی جنایات اشغالگران در نوار غزه بدانیم. 
3- سفر بایدن و دیگر رهبران غربی به اراضی اشغالی حامل یک پیام دیگر نیز هست؛ دادن چراغ سبز به سران صهیونیست و باز گذاشتن دست اشغالگران در نشان دادن مشت آهنین. 
پس از جو بایدن، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند و با این کلیدواژه که «اسرائیل حق دفاع(!) از خود را دارد» و بدون اشاره به شهادت ۶ هزار غیرنظامی در غزه، حمایت خود را از جنایات اسرائیل و کشتار مردم بی‌گناه بویژه زنان و کودکان ابراز کردند. سوناک در اراضی اشغالی تاکید کرد لندن در خط مقدم تلاش‌ها برای حمایت از رژیم صهیونیستی خواهد بود و امانوئل مکرون نیز در دیدار رئیس این رژیم تاکید کرد در جنگ با تروریسم(!) تنها نیستید. 
4- در نهایت باید گفت حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست؛ آنها میراث‌دار جنگجویان خشن و بی‌رحمی به نام وایکینگ‌ها هستند که زمانی در شمال اروپا هر جنایتی را که از دست‌شان برآمد در هر منطقه‌ای مرتکب شدند.

Page Generated in 0/0061 sec