printlogo


کد خبر: 270320تاریخ: 1402/8/6 00:00
اخبار

مدیر خانه سرود، موسیقی و نماهنگ بسیج کشور منصوب شد
طی حکمی از سوی سردار مقواساز، معاون فرهنگی - هنری سازمان بسیج مستضعفین، حسن محمودزاده مدیر خانه سرود، موسیقی و نماهنگ بسیج شد.
***
«رقصنده» به سینماها می‌آید
بهمن گودرزی ۳ سال پس از فیلمبرداری رقصنده، این فیلم کمدی را به سینماها می‌برد. رقصنده که به تازگی مراحل آماده‌سازی آن به پایان رسیده، در ایران و هنگ‌کنگ فیلمبرداری شده است. فیلمنامه این فیلم توسط حمید اکبری‌خامنه نوشته شده است که نگارش کمدی سگ‌بند را در کارنامه کاری‌اش دارد. امین حیایی و امیرحسین رستمی  بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم درباره بوکسوری به نام صمد است که به قصد مهاجرت، ایران را ترک می‌کند و درگیر اتفاقات جالبی می‌شود.
***
«دروازه شیطان» سریال جدید تلویزیون می‌شود
ساخت سریال ۱۲ قسمتی با حضور بازیگران شناخته‌شده و موضوع مشکلات کارگران و تولید ملی به‌زودی روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. به گفته حسین عابدینی، بازیگر این سریال قرار است دروازه شیطان به‌زودی از شبکه یک یا 2 پخش شود. مجید حاجی‌زاده، شراره رخام، فرشید نوابی، صدرالدین حجازی، علیرضا خمسه و... در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. «دروازه شیطان» به موضوع کارگران یک کارخانه می‌پردازد و نگاهی متفاوت به مشکلات کارگران و تولید ملی دارد.
***
ترجمه «جشن حنابندان» به 2 زبان آلمانی و انگلیسی
جشن حنابندان نوشته محمدحسین قدمی به 2 زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه می‌شود. قرار است این ترجمه‌ها در کشورهای اروپایی توزیع شود. این اثر شامل 2 گزارش از خاطرات عملیات کربلای 5 و بیت‌المقدس 4 است. گزارش اول کتاب در طول عملیات کربلای 5 نوشته شده و گزارش دوم آن که مربوط به عملیات بیت‌المقدس 4 و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق است، به سفارش شهید سیدمرتضی آوینی و برای مجموعه «روایت فتح» نوشته شده است.
***
بازپخش «مدار صفر درجه» از تلویزیون
سریال مدار صفر درجه از شنبه ششم آبان روی آنتن شبکه 2 می‌رود. در این مجموعه ۳۰ قسمتی هنرمندانی همچون شهاب حسینی، ناتالی متی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، پی‌یر داغر، لعیا زنگنه، آتنه فقیه‌نصیری، پیام دهکردی، ایرج راد، رحیم نوروزی، مصطفی عبداللهی و احمد ساعتچیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال مدار صفر درجه به تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه و عبدالله شهبازی و کارگردانی و نویسندگی حسن فتحی که نخستین بار سال ۸۶ از شبکه یک پخش شد، از شنبه ششم آبان هر شب ساعت ۲۱:۱۰ از شبکه 2 پخش خواهد شد و بازپخش‌های آن روز بعد ساعات ۱:۳۰ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶:۲۰ است.
***
تازه‌ترین اثر مریم بصیری از زیر چاپ درآمد
«مردی که همه چیز را می‌دانست» جدیدترین اثر مریم بصیری با موضوع زندگی امام محمد باقر(ع) توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسید. مریم بصیری که نویسنده بیش از ۶۰ اثر داستانی همچون «دخیل عشق»، «زنی که پشت خزر خواب بود»، «پشت صحنه یک رویا» و... است،  در جدیدترین اثر خود سراغ زندگی امام محمد باقر(ع) رفته است و در ۱۰ فصل با زاویه دید دانای کل غیر محدود روایت‌هایی را در قالب شخصیت‌های مختلف در یک دوره زمانی 2 ساله در دهه ۱۱۰ هجری که امام محمد باقر(ع) بیشتر درگیر غُلات و غلوکنندگان در دین و مذاهب مختلف بودند، بیان می‌کند.
***
معاهده فرهنگی ۵۰ ساله ایران و تایلند به‌روزرسانی شد
معاهده فرهنگی ۵۰ ساله ایران و تایلند با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تایلند به روز‌رسانی شد.
***
رمان‌نویس فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی شهید شد
«هبه ابو ندی» رمان‌نویس محبوب فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.
ابوندی 3 مجموعه شعر را تالیف کرد و سال ۲۰۱۷ در جایزه خلاقیت شارجه در بخش رمان برای نخستین بار، اکسیژن برای مردگان نیست، مقام دوم را کسب کرد. او همچنین در رقابتی به نام ناهید الریس، نویسنده فلسطینی مقام اول را در بخش داستان کوتاه کسب کرده بود.
بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی ادای احترامی برای او نوشتند و برخی او را «دختر غزه»، «جنگجوی امید» و «نویسنده خاص» نامیدند.

Page Generated in 0/0059 sec