printlogo


کد خبر: 270325تاریخ: 1402/8/6 00:00
اخبار

اخراج اسطوره لیورپول از عربستان!
رابی فاولر، اسطوره لیورپول از سرمربیگری باشگاه القادسیه عربستان سعودی برکنار شد. به گزارش ایسنا، رابی فاولر، اسطوره لیورپول، پس از تنها ۴ ماه مربیگری در لیگ عربستان از هدایت تیم القادسیه اخراج شد. با وجود موفقیت فاولر در رساندن این تیم به رده دوم لیگ، با ۶ برد و ۲ تساوی از ۸ بازی، او از سمتش برکنار شد. مهاجم پیشین لیورپول حتی جایزه بهترین مربی ماه را برای عملکرد تیمش در ماه سپتامبر دریافت کرده بود. به همین دلیل عجیب به نظر می‌رسد که به صورت ناگهانی اخراج شده است. میشل گونزالس، سرمربی پیشین سویا، جایگزین اسطوره لیورپول شده است. القادسیه چهارمین دوره مربیگری فاولر پس از هدایت تیم‌هایی مانند موانگتونگ یونایتد، بریزبن روور و بنگال شرقی است. باشگاه القادسیه با صدور بیانیه‌ای تصمیم خود را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: باشگاه القادسیه قرارداد همکاری با رابی فاولر را فسخ کرد. ما از مربی به خاطر کارهایی که در این مدت با تیم ارائه کرد، تشکر می‌کنیم.
***
پایان کار هندبال ایران در انتخابی المپیک
تیم ملی هندبال ایران در آخرین بازی خود از سری رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برابر عربستان به پیروزی رسید. بعدازظهر روز پنجشنبه تیم‌ ملی هندبال مردان ایران در پنجمین بازی (آخرین دیدار) خود از سری مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در دوحه به مصاف تیم‌ ملی عربستان رفت که در پایان با نتیجه ۳۰ بر 28 حریف خود را شکست داد تا در این رقابت‌ها رتبه پنجم را کسب کند. البته ایران پیش از این دیدار شانس حضور در المپیک پاریس را از دست داده بود. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست خود با نتیجه ۲۵-۲۰ برابر ژاپن شکست خورده بودند و در بازی دوم، با نتیجه نزدیک ۲8-۲9 برابر کویت به پیروزی رسیدند، در سومین بازی هم ایران مقابل قزاقستان 20-42 پیروز شدند اما در بازی چهارم، با نتیجه ۲۸-۲۴ برابر بحرین شکست خوردند تا از صعود به دور دوم رقابت‌ها باز بمانند. به این ترتیب تیم‌ ملی هندبال ایران با کسب ۳ برد و ۲ باخت، به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد تا شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست بدهد. مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از روز چهارشنبه ۲۶ مهر به میزبانی دوحه در قطر آغاز شد و تا ششم آبان ادامه خواهد داشت. در پایان این رقابت‌ها از میان ۱۱ تیم حاضر تنها یک تیم از آسیا جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.
***
ادعای عجیب درباره بازی سپاهان - الاتحاد
یک حقوقدان عربستانی مدعی شد پرونده دیدار سپاهان و الاتحاد به کمیته انضباطی AFC ارجاع نشده است.
به گزارش گل عربی، دیدار سپاهان و الاتحاد در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود در اصفهان برگزار شود برگزار نشد و لغو شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود آنکه چند هفته از این داستان می‌گذرد اما هنوز رای نهایی درباره این بازی را اعلام نکرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع داده و به‌زودی رای اعلام می‌شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. خالد المحمادی، حقوقدان عربستانی در برنامه‌ الحصاد الریاضی مدعی شد که پرونده دیدار سپاهان برابر الاتحاد به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع نشده است. وی درباره این سوال که چرا کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعلام رای این بازی تاخیر داشت؟ گفت: اصلا پرونده به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشده تا رای اعلام شود. تلاش‌های جدی در حال انجام است تا بازی در کشوری بی‌طرف برگزار شود. الاتحاد در هر ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی دست یافته و در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد، این درحالی است که سپاهان با ۴ امتیاز در رده دوم است.
***
واکنش سرپرست کاروان ایران به شایعه بینایی ۲ جودوکار ایرانی در بازی‌های پارآسیایی
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو به شایعه بینایی ۲ جودوکار ایرانی و علت محرومیت آنها پرداخت. کمال جوانمرد سرپرست کاروان «فرزندان ایران» در محل برگزاری بازی‌های پارآسیایی هانگژو، به مساله جودوکاران واکنش نشان داد و گفت: موضوع بینایی جودوکاران را تکذیب می‌کنم. کلاس‌بندی این ورزشکاران به شکل رسمی انجام و نابینایی و کم‌بینایی آنها محرز شده است. وی گفت: آنها با همین کلاس‌بندی در رقابت‌های متعددی شرکت کرده‌ و مشکلی از نظر کلاس‌بندی نداشته‌اند. پس مطالبی را که طی یکی دو روز گذشته درباره بینایی جودوکاران مطرح شده است، قویاً تکذیب می‌کنم. جوانمرد با اشاره به مساله‌ای که مانع حضور ۲ جودوکار در بازی‌های پارآسیایی شد، ادامه داد: نادوی ایران در جریان برگزاری اردوهای تیم ملی، از جودوکاران تست گرفت و پاسخ این تست زمانی به دست ما رسید که در هانگژو بودیم و حتی وزن‌کشی جودوکاران نیز انجام شده بود. در گزارش نادو مشخص شد تست ۲ ورزشکار ما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه غیرخاص مثبت شده است و طبق قانون تعلیق می‌شوند تا وضعیت نهایی‌شان مشخص شود.
سرپرست کاروان ایران با بیان اینکه به خاطر موضوع تعلیق، این ۲ ورزشکار اجازه حضور در مسابقات را نداشتند، یادآور شد: تست ۲ ورزشکار ما مثبت بود و آنها اجازه حضور در مسابقات و حتی دهکده را نداشتند، به همین خاطر با نخستین پرواز آن ۲ را به ایران بازگرداندیم.

Page Generated in 0/0056 sec