printlogo


کد خبر: 270327تاریخ: 1402/8/6 00:00
کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو طی 2 روز گذشته 15 مدال طلا کسب کرد تا تعداد طلاهای ایران به 39 برسد
شلیک‌های طلایی

روزهای چهارم و پنجم بازی‌های پارآسیایی هانگژو همانند روزهای گذشته مدال‌های زیادی را برای کاروان کشورمان به همراه داشت. طی 2 روز پنجشنبه و جمعه، کاروان کشورمان مجموع مدال‌های خود (طلا، نقره و برنز) را از مرز 100 گذراند. همچنین طی این 2 روز 15 مدال طلا کسب کردیم اما با این وجود کاروان ژاپن که پیش‌تر هم مشخص بود در ادامه مسابقات خودش را بالا می‌کشد، مدال‌های طلایش را یک عدد از ایران بیشتر کرد و به احتمال زیاد امروز رقابت تنگاتنگی بین ورزشکاران 2 کشور برای جایگاه دوم وجود  خواهد داشت. در این بین حتی اگر ما جایگاه دوم را هم به ژاپنی‌ها بدهیم، باز هم چیزی از ارزش کار ورزشکاران‌مان کم نمی‌شود، چرا که پیش ‌از شروع مسابقات همه انتظار جایگاه دوم را از چشم بادامی‌های کشور آفتاب تابان داشتند اما این ایران بود که تا روز پنجم با طلاهای متعدد این جایگاه را از آن خود کرده بود. هنوز رقابت به پایان نرسیده و شاید یک شگفتی بزرگ در انتظار ورزش کشورمان باشد. در ادامه به نتایج ورزشکاران‌مان در رقابت‌های دیروز نگاهی خواهیم داشت.
* رحیمی طلایی شد
فینال رقابت‌های پاراتیراندازی با کمان بخش ریکرو مردان برگزار شد و طی آن ملی‌پوش ایران طلایی شد. در این دیدار جذاب و تماشایی 2 تیرانداز با تساوی ۵ - ۵ به تیر طلایی رفتند که در این بخش غلامرضا رحیمی بهتر عمل کرد و برنده این مسابقه شد و مدال طلا را از آن خود کرد.
* کائیدی در پرتاب وزنه نقره گرفت
در جریان رقابت‌های پارادوومیدانی ماده پرتاب وزنه34 F که با حضور 5 ورزشکار برگزار شد، هادی کائیدی با پرتاب وزنه به میزان 11.04  متر در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت.
* طلای ناب تیم والیبال نشسته مردان
تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با پیروزی ۳ بر صفر برابر قزاقستان مقتدرانه به مقام قهرمانی بازی‌های پارآسیایی هانگژو دست یافت و صاحب مدال طلا شد. شاگردان هادی رضایی در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند و سکوی قهرمانی را از آن خود کردند.
* نعمتی طلا را از چنگ چین درآورد
دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی در بخش ریکرو، بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ برگزار شد. در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب درآورد و با پیروزی ۲۶ بر ۲۵ به مدال طلا دست یابد.
* مدال برنز بر گردن وجیهه هوشمند 
وجیهه هوشمند، ملی‌پوش پارادوومیدانی‌کار ایران در ماده پرتاب دیسک کلاس 64F به مدال برنز بازی‌های پارآسیایی دست یافت. وی با پرتاب وزنه به میزان ۲۸ متر و ۹۲ سانتیمتر صاحب این مدال شد.
* گلبال مردان ایران به مدال برنز رسید
تیم ملی گلبال مردان ایران در دیدار رده‌بندی این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی هانگژو برابر کره‌جنوبی با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. تیم‌ ملی گلبال ایران در دوره قبل قهرمان شده بود.
* منشازاده در پاراتیراندازی با کمان طلایی شد
دیدار فینال رقابت‌های تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی در بخش کامپوند برگزار شد و طی آن علی‌سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت که طی آن ملی‌پوش ایران در تیر طلایی حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
* طلا برای غریب‌شاهی و برنز برای رضی
در رقابت‌های پاراوزنه برداری، در  وزن ۱۰۷ کیلوگرم علی‌اکبر غریب‌شاهی و سامان رضی روی تخته رفتند که غریب‌شاهی موفق شد در نخستین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند اما در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا رسید و رکورد بازی‌های پارآسیایی را شکست. سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.
* عرفان بندری به مدال طلا رسید
در رقابت‌های پارادوومیدانی عرفان بندری در ماده پرتاب نیزه کلاس54 F موفق به کسب مدال طلای چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی شد. بندری با پرتابی به میزان ۲۸ متر و ۲۸ سانتیمتر به مدال طلا دست یافت.
* پاکباز به مدال طلا رسید
سامان پاکباز از ایران موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس 12 F بازی‌های پارآسیایی هانگژو شد. پاکباز با پرتاب ۱۶ متر و ۱۵ سانتیمتر به این عنوان دست یافت. مدال نقره به نماینده ازبکستان با پرتاب 15.37 متر رسید و علی شمشیری از ایران در این ماده با پرتابی به میزان 14.14 متر به مدال برنز رسید.
* مدال نقره و برنز برای نجیمی و ظریف در رقابت‌های پارادوومیدانی در دوی 400 متر ماده
13 T علی نجیمی با زمان50.03 ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و به مدال نقره رسید. امید ظریف نیز با 50.79 سوم شد و مدال برنز این دوره از بازی‌ها را بر گردن آویخت. «جاکارین دامونی» از تایلند با زمان 49.51  به مدال طلا رسید. در این ماده 6 ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.
* نایب‌قهرمانی والیبال نشسته بانوان
در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پارآسیایی هانگژو، تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با پیروزی ۳ بر صفر مقابل این حریف به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید. این مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد و والیبالیست‌های ایران فقط یک شکست برابر چین داشتند و نایب قهرمان شدند.
***
ادای احترام ملی‌پوشان والیبال نشسته به مادر شهید الداغی پس از قهرمانی
اعضای تیم‌ ملی والیبال نشسته کشورمان پس از قهرمانی در بازی‌های پارآسیایی هانگژو، به مادر شهید الداغی ادای احترام کردند. اعضای تیم‌ ملی والیبال نشسته مردان ایران پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پارآسیایی هانگژو، در حضور غفور کارگر، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، به خانم شاهنده گرامی، مادر شهید حمیدرضا الداغی و نیز فرزندش با اهدای گل ادای احترام کردند. اعضای این تیم در حالی که پیراهن منقش به تصویر این شهید را بر تن کرده بودند، با شاهنده گرامی، مادر شهید و آوا الداغی، فرزند شهید که سرپرست معنوی کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو نیز هست، عکس یادبود گرفتند.

Page Generated in 0/0057 sec