printlogo


کد خبر: 270340تاریخ: 1402/8/6 00:00
اخبار

صادرات نفت روسیه به بالاترین رکورد ۴ ماهه رسید
صادرات نفت روسیه رشد مستمری داشته و پایبندی مسکو به پیمانش با عربستان سعودی برای محدود نگه داشتن عرضه به بازار جهانی را ضعیف کرده است. آمار رصد نفتکش‌ها که توسط بلومبرگ مشاهده شده، نشان می‌دهد حدود ۳,۵۳ میلیون بشکه در روز نفت از بنادر روسیه در هفته منتهی به ۲۲ اکتبر صادر شده است که افزایش روزانه ۲۰ هزار بشکه‌ای در مقایسه با 7 روز پیش از آن داشته است. در نتیجه میانگین صادرات 4 هفته‌ای نفت روسیه به 3.5 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان از ژوئن است و حدود ۶۱۰ هزار بشکه در روز افزایش طی دو ماه گذشته داشته است. رشد هفتگی اندک، منعکس‌کننده افزایش صادرات از بنادر روسیه در دریای بالتیک و اقیانوس آرام است که کاهش صادرات از بنادر دریای سیاه را جبران کرده است.
***
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک تخصصی صنعت اسباب‌بازی
معاون دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت گفت: وزارت صمت به دنبال این است صنعت اسباب‌بازی در شهرک تخصصی اسباب‌بازی رشد کند که در این زمینه پیگیری‌ها، مکاتبات و موافقت‌ها انجام شده و اگر محقق شود اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان است. محسن حموله درباره سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیز گفت: کسانی می‌توانند از این حمایت‌ها استفاده کنند که در سامانه جامع تجارت کد نقش داشته باشند و خودشان را معرفی کرده باشند. در اصل یکی از راه‌های جلوگیری از تولید اسباب‌بازی کپی و زیرپله‌ای، شفاف شدن فضای تولید است.
***
بازار طلا در هفته نخست آبان آرام و کم‌تقاضا بود
فعال بازار طلا گفت: بازار طلا در هفته نخست آبان آرام بود و به دلیل کاهش تقاضا شاهد خالی شدن حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی در بازار بودیم. محمد کشتی‌آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا تحت تاثیر تحولات منطقه خاورمیانه نوسانات افزایشی چند دلاری داشت و در پایان هفته به ۱۹۸۶ دلار رسید که به طور متوسط نسبت به ابتدای هفته ۵ دلار افزایش داشت. وی بیان کرد: در هفته گذشته به طور متوسط تغییرات نرخ ارز، کاهش داد و ستدها و کاهش تقاضا را در بازار طلا شاهد بودیم اما افزایش بهای انس جهانی و نوسانات نرخ ارز موجب شد تا حدودی قیمت انواع سکه و طلا رشد داشته باشد. کشتی‌آرای گفت: در هفته نخست آبان سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۸۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشت. وی افزود: در بازه زمانی ذکرشده نیم‌سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی به دلیل کاهش تقاضا با کاهش شدید حباب مواجه بود اما سکه طرح جدید تنها ۱۰۰ هزار تومان افزایش حباب داشت. فعال بازار طلا بیان کرد: در طول هفته گذشته قیمت هر مثقال طلای آب‌شده ۲۹۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۸ هزار تومان رشد کرد. وی اظهار داشت: بازار طلا در هفته نخست آبان آرام بود و اگر نوسانی هم بر بازار حاکم بود این نوسان به دلیل تغییر نرخ ارز و بهای انس جهانی بوده است. فعال بازار طلا گفت: این روزها کاهش تقاضا را برای خرید طلا و سکه در بازار شاهد هستیم و این امر باعث شده حباب سکه کاهش یابد. 

Page Generated in 0/0050 sec