printlogo


کد خبر: 270341تاریخ: 1402/8/6 00:00
اخبار

خطیب موقت جمعه تهران:
توفان الاقصی نقطه عطفی است که تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه پنجم آبان تهران گفت: این روزها مساله ما، مساله فلسطین است. آنچه این روزهای اخیر مشاهده می‌کنیم رفتارهای غیرقابل توصیف وحشی‌های روزگار ما است. بر اساس منطق قرآن کریم، رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است. این نهاد کثیف و این موجودیت پلید چون درخت خبیث می‌ماند که ریشه و دوامی ندارد. اسرائیل مظهر کلمه خبیثه و مجمع همه رذالت‌هاست که ریشه در منجلاب کفر دارد و از لجنزارها، شهوت‌ها، ظلم و ستم و جهل و هواپرستی آبیاری شده است. وی ادامه داد: این بار ما شاهد تازیانه الهی بر چهره سیاه و متعفن و کریه این رژیم پست تبهکار هستیم. دست خداوند از آستین مقاومت بیرون آمد و توفان الاقصی عملیات بزرگ ترکیبی و نقطه عطف تاریخی را در زمان ما رقم زد که تاریخ منطقه و جهان را باید به قبل و بعد از ۷ اکتبر/ ۱۵ مهر تقسیم کنیم. این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف بررسی شود. خطیب موقت جمعه تهران درباره اینکه رزمندگان، مدافعان و حامیان در این ماجرای توفان ‌الاقصی چه کسانی هستند، گفت: در لایه اول مجاهدان پاک‌باخته فلسطینی هستند اعم از حماس و جهاد اسلامی در غزه و گروه‌های دیگری هم که در کرانه باختری فعال هستند. تاکنون فقط ۳۰ درصد آنها وارد عمل شده‌اند که موجودیت رژیم جعلی را اینگونه به مخاطره انداختند و آنها را به حیرت فرو بردند. وی با اشاره به محور مقاومت گفت: محور مقاومت الان با شکل‌گیری وحدت که اتفاق فوق‌العاده‌ای است که در این مقطع رخ داده و اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت، تبدیل به شبکه به‌هم‌پیوسته شده ‌است.
***
سردار جلالی:
۳۰۰ محصول بومی در حوزه پدافند سایبری ساخته‌ایم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروز یک نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه در حال اجرا است و آمریکا هم ابایی ندارد که بگوید در این جنایت از اسرائیل حمایت می‌کند.
سردار غلامرضا جلالی در ادامه اظهار داشت: سال 82 فرمانده کل قوا به این تشخیص رسیدند که نیاز به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد تا آمادگی‌های لازم برای هماهنگی بخش‌های نظامی و غیرنظامی برای مدیریت بحران‌ها به وجود آید. ۲ سال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری هستیم و سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات 10 حمله سایبری بزرگ را پیش از وقوع خنثی کردیم. در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان 300 محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم.
***
قدردانی مخبر از حمایت‌های پکن از مردم مظلوم غزه
معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر چین در حاشیه بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای دیدار و بر تسریع اجرای محورهای توافقنامه راهبردی ۲۵ ساله ۲ کشور تاکید کردند. محمد مخبر در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های چین از مردم مظلوم غزه در سازمان‌های بین‌المللی، اظهار داشت: اتفاقات تلخ غزه و فلسطین قلب هر انسان شریف، آزاده و باوجدان را جریحه‌دار می‌کند و متاسفانه در شرایط بغرنج کنونی و جنایت جنگی که توسط رژیم صهیونیستی در غزه در جریان است، اکثر کشته‌شدگان از میان غیرنظامیان و زن و کودک هستند.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به توافقنامه راهبردی همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین گفت: زمینه‌های متعدد همکاری میان تهران و پکن وجود دارد که اگر بر این زمینه‌ها تمرکز و بستر فعالیت بخش خصوصی ۲ کشور را فراهم کنیم، به نقطه مطلوبی در تحقق اهداف توافقنامه ۲۵ ساله خواهیم رسید.
لی کیانگ، نخست‌وزیر چین نیز در این دیدار ایران را از کشورهای مهم غرب‌آسیا و موثر در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد و گفت: حضور و عضویت کامل ایران در شانگهای و بریکس منجر به تقویت این سازمان‌ها خواهد شد و برای صلح و ثبات منطقه و جهان بسیار مفید خواهد بود. نخست‌وزیر چین ادامه داد: چین مثل همیشه بر حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و سربلندی ملت ایران تاکید دارد و با هرگونه دخالت خارجی و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران مخالف است.
***
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:
۱۰ استان بیشترین استقبال از ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در ترکیب داوطلبان 87 درصد مردان و 13 درصد زنان هستند.  محسن اسلامی درباره ترکیب سنی ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: 29 درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها بین 30 تا 40 سال هستند، 37 درصد 40 تا 50 ساله، 26 درصد 50 تا 60 ساله‌ و 8 درصد هم 60 تا 75 ساله هستند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ترکیب تحصیلی داوطلبان قطعی انتخابات گفت: 15 درصد داوطلبان در مقطع دکترا و 79 درصد کارشناسی ارشد و 4 درصد کارشناسی و مدارک حوزوی هستند و 22درصد را ایثارگران تشکیل می‌دهند، همچنین 2 درصد هم سابقه نمایندگی دارند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها 10 استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتند از استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان.

Page Generated in 0/0069 sec