printlogo


کد خبر: 270343تاریخ: 1402/8/6 00:00
دم خروس بیرون زد؛ تجمع ضدانقلاب در بلژیک با شعار «نه غزه، نه ‌لبنان» با در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی
شعار صهیونیستی با سابقه اصلاح‌طلبی

گروه سیاسی: جنایات هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، به همان میزان که خوی توحش و ضدبشری اسرائیل را به نمایش گذاشت وضعیت نگرش‌های عمومی در ایران علیه رژیم صهیونیستی و نیز ماهیت ضد انسانی و اسرائیل‌دوستی گروهک‌های ضد انقلاب را واضح‌تر از قبل نشان داد.
مردم ایران به دور از هر نوع تفکر سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای و فکری، در صف اول حامیان مردم مظلوم فلسطین و علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بوده‌اند. در جریان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه که همچنان ادامه دارد و در راستای پروژه نسل‌کشی مردم فلسطین دنبال می‌شود، مردم ایران با برپایی تظاهرات و پویش‌های متعدد، ضمن اعلام انزجار از رژیم اشغالگر قدس، حمایت‌شان از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند. در پویش «حریفت منم» نیز تا کنون بیش از 6 میلیون ایرانی عضو شده‌اند و همین موضوع میزان خشم و نفرت مردم ایران از رژیم غاصب صهیونیست را نشان می‌دهد.
اما در مقابل، جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و گروه‌های اپوزیسیون ایرانی نیز نقاب از چهره برداشته و حمایت از اسرائیل را در دستور کار خود قرار دادند. 
همدردی با رژیم صهیونیستی، تطهیر جنایات اسرائیل و متهم کردن مردم فلسطین به تروریسم، پروژه‌ای بود که از شنبه7 اکتبر/ ۱۵ مهر همزمان با آغاز اتفاقات اخیر، توسط اپوزیسیون کلید خورد.
در همین رابطه بازمانده رژیم پهلوی که اخیرا به تل‌آویو سفر کرده بود و سلطنت‌طلبان ضدایرانی را نمایندگی می‌کند، در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «امروز اسرائیل بار دیگر زیر هجوم تروریست‌هایی(!) با ایدئولوژی آدم‌کشانه قرار دارد. این نیروهای شر و حامیان‌شان باید متوقف شوند». مسیح علینژاد، دیگر چهره معروف ضدایرانی که به‌خاطر دست‌اندازی‌هایش به سرمایه بلوکه مردم ایران و البته اخاذی‌هایی که از ضدانقلاب داشته، آبرویی حتی در جبهه اپوزیسیون ندارد، پس از حملات گسترده و بی‌سابقه گردان‌های عزالدین قسام به مواضع رژیم صهیونیستی، در پستی حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرد. در کنار چهره‌های شاخص اپوزیسیون، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری ضدایرانی نیز تمرکز خود را بر تطهیر رژیم صهیونیستی گذاشتند. ادعای دروغ کشتار و سر بریدن کودکان شهرک‌نشین صهیونیستی، تجاوز و حمله به زنان پروژه‌هایی بود که بنا به دستور رسیده از تل‌آویو، از سوی شبکه‌های تروریستی مثل اینترنشنال دنبال شد که البته جعلی و دروغ بودن آنها، یکی پس از دیگری مشخص شد اما فعالیت‌های گروه‌های اپوزیسیون در حمایت از اسرائیل به اینجا ختم نشد.
همزمان با شکست محض رژیم صهیونیستی از حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین، جریان ضدایرانی نیز اوج بی‌وطنی خود را به نمایش گذاشت. مدعیان زن، زندگی، آزادی در مقابل ضربه‌ای که به اسرائیل وارد شده بود، از رژیم صهیونیستی درخواست حمله مستقیم به ایران راکردند: «اسرائیل باید به اصل داستان (ایران) حمله کند و نباید کوتاه بیاید»؛ این جمله‌ای بود که در نخستین روزهای پس از عملیات خیره‌کننده توفان الاقصی، توسط حساب‌های کاربری وابسته به جریان ضدایرانی دست به دست می‌شد اما این هم تکه‌ای از پازل حمایتی آشوب‌طلبان زن، زندگی، آزادی از رژیم صهیونیستی بود.
در پی گسترش حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون منجر به شهادت بیش از 7 هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین شده، همزمان با اغلب کشورهای دنیا، مردم ایران نیز اقدامات ضدبشری و وحشی‌گری اسرائیل را محکوم کرده و خواستار برخورد با رژیم صهیونیستی شدند. در این میان، شبکه‌های رسانه‌ای و پیاده‌نظام اسرائیل هم به خط شدند تا به مقابله با احساسات برآمده از وجدان‌های آزاده مردم ایران بپردازند. «نه غزه، نه لبنان» شعاری است که در چند روز اخیر بارها از سوی اپوزیسیون ایرانی تکرار شده تا واکنشی به انزجار عمومی ایران علیه صهیونیست‌ها باشد.
چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از عناصر ضدانقلاب با تجمع در بلژیک و سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان» نسبت به حمایت جمهوری اسلامی و مردم ایران از فلسطین انتقاد کردند. این گروه محدود در حالی شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند که طبق تصاویر منتشرشده، پرچم رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در دست گرفته بودند! به عبارت دیگر، این افراد با شعار «نه غزه، نه لبنان» حمایت از اسرائیل را فریاد می‌زدند.
* باز‌هم دم خروس بیرون زد
ریشه شعار «نه غزه، نه لبنان» به سال 88 بازمی‌گردد، زمانی که اصلاح‌طلبان تاب شکست از رای اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را نیاوردند و با ادعای دروغ تقلب علیه صندوق رأی دست به شورش زدند. «نه غزه، نه لبنان» شعاری بود که برای نخستین بار توسط اصلاح‌طلبان در سال 88 سر داده شد. اگرچه در همان روزها نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در پشت صحنه این شعار هشدار داده شد اصلاح‌طلبان منکر این موضوع شدند اما 14 سال زمان نیاز بود تا ریشه این شعار، هویدا شود. حالا که شعار «نه غزه، نه لبنان» در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه و در دفاع و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با در دست گرفتن پرچم منحوس این رژیم سر داده می‌شود، غبارها از بین رفته و برای همه ثابت شد که نه غزه، نه لبنان، نه یک شعار وطن‌پرستی که یک شعار صهیونیستی بود. 
بخش مهمی از جریان موسوم به اصلاحات طی روزهای گذشته در قالب بیانیه یا مصاحبه، نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اعلام انزجار و از مقاومت فلسطین حمایت کردند، البته در طیف‌هایی از این جریان هنوز شیطنت‌هایی در قبال موضوع فلسطین مطرح می‌شود. با این وجود ارزیابی کلی موضع اصلاح‌طلبان حاکی از حمایت آنها از مقاومت  فلسطین است. اکنون که این جریان در این مقطع حساس، واقعیت مساله فلسطین را دیده‌اند و موضع‌گیری کرده‌اند و نیز حالا که شعار نه غزه نه لبنان ترجیع‌بند مواضع ضدانقلاب در حمایت از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه شده است، به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان باید نسبت به اشتباه ضدانسانی و ضدامنیتی طرح این شعار در سال 88،اعتراف و در مرحله بعد از مردم ایران عذرخواهی کنند.

Page Generated in 0/0057 sec