printlogo


کد خبر: 270344تاریخ: 1402/8/6 00:00
با دستگیری قاتلان داریوش مهرجویی و مشخص شدن انگیزه آنها، دستگاه قضا برخورد با شایعه‌پردازان را در دستور کار خود قرار دهد
در انتظار محاکمه دروغ‌سازان

گروه سیاسی: 2 هفته از قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر می‌گذرد. قاتل اصلی و همدستانش که مهرجویی و همسرش را به قتل رساندند نیز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند. اعترافات منتشر شده از متهم اصلی نیز نشان می‌دهد انگیزه او در به قتل رساندن کارگردان کهنه‌کار ایرانی، انتقام و مرتبط با مسائل مالی بوده و نه سازمان توطئه‌گری پشت صحنه قتل بوده و نه قاتلان از جایی دستور گرفته‌اند. حتی صحنه قتل نیز بازسازی شد و به این ترتیب می‌توان گفت ابعاد پرونده قتل روشن شده و دیگر جای شک و تردیدی باقی نمانده است. با این حال همچنان یک سوال بدون پاسخ مانده است: تکلیف شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان چه می‌شود. از همان ساعات ابتدایی انتشار قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، جریانی فرصت‌طلب با سوءاستفاده از ابهاماتی که در ماجرا بود، پروژه بهره‌برداری سیاسی از این حادثه و ایجاد هجمه علیه حاکمیت را کلید زد. چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب از همان ابتدا در حالی که هنوز نه قاتلان شناسایی و بازداشت شده بودند و نه از انگیزه قتل‌ها اطلاعاتی در دست بود، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی نشانه رفتند.
دست داشتن یک گروه سازمان‌یافته در پس پرده قتل مهرجویی، ایجاد تشکیک در روند تحقیقات پلیس و طرح بی‌اساس ارعاب جامعه با قتل داریوش مهرجویی، ادعاهای بی‌اساسی بود که از سوی اصلاح‌طلبان تولید و توسط شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین از جمله شبکه تروریست اینترنشنال به صورت ویژه پوشش داده شد.
مسیح مهاجری مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی، عمادالدین باقی و سردبیر روزنامه هم‌میهن از جمله اصلاح‌طلبانی بودند که خط متهم کردن حاکمیت اسلامی را دنبال کردند، آن هم در شرایطی که هیچ اطلاعات و جزئیاتی از پرونده قتل و انگیزه‌های قاتلان منتشر نشده بود.
شنبه هفته قبل(29 مهر) «وطن امروز» در گزارشی با عنوان «دادستانی داد بستاند» ضمن اشاره به دروغ پردازی اصلاح‌طلبان، ادعاهای ضدامنیت ملی این افراد را منتشر کرد و نوشت: «انتظاری که از دستگاه قضا می‌رود این است که برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی جامعه و مقابله با افراد یا گروه‌هایی که با اظهارات و انتشار مطالب مغرضانه به دنبال بهره‌برداری سیاسی از ماجرا هستند، به صورت جدی با دروغ‌سازان برخورد کرده و اجازه موج‌سواری این افراد و گروه‌ها روی خون مرحوم مهرجویی و همسرش را ندهد».
3 روز پس از این گزارش (2 آبان 1402) مسعود ستادیشی، سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری خود اعلام کرد: «قوه‌ قضائیه بنا به مسؤولیت ذاتی خود که حفظ و حراست از امنیت روانی و آسایش و آرامش مردم را بر عهده دارد و نیز وعده‌ای که در این زمینه به مردم داده، نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز وارد شده است و ضمن ارائه هشدارهای لازم برای تشکیل پرونده، درباره برخی از آنها هم اقدام کرده است».
با این حال به نظر می‌رسد به رغم وعده دستگاه قضا، تاکنون برخوردی با شایعه‌سازان و موج‌سواران روی خون مرحوم داریوش مهرجویی انجام نشده است. این در حالی است که افکار عمومی ایران، بویژه جریان انقلابی دل‌بسته به حاکمیت اسلامی منتظر برخورد قضایی با افراد دروغ‌ساز است.

Page Generated in 0/0057 sec