printlogo


کد خبر: 270350تاریخ: 1402/8/6 00:00
عاشقان آرمان گرد هم آمدند

گروه سیاسی: سال گذشته در چهارمین شب آبان‌ماه، طلبه‌ای بسیجی به نام آرمان علی‌وردی توسط عده‌ای از آشوبگران «زن، زندگی، آزادی» ربوده شد و پس از ضرب و جرح شدید با ضربات متعدد چاقو، به شهادت رسید.
آرمان علی‌وردی متولد ۱۳ تیر ۱۳۸۰ در تهران بود. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد و به گفته پدرش پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه شد. وی قبل از شهادت، تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در تهران در پایه سوم می‌گذراند و بسیجی یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بود.
شهید علی‌وردی در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب و جرح شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند که بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد. وی سپس به بیمارستان بقیه‌الله(عج) منتقل شد اما به دلیل شدت خونریزی، روز جمعه ۶ آبان به شهادت ‌رسید.
شهادت وی خیل کثیری از مردم را آشفته و ماهیت قاتلانش را برملا کرد. در بین این واکنش‌ها رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز در دیدار دانش‌آموزان در 11 آبان 1401 به شهادت آرمان علی‌وردی اشاره کردند و فرمودند: «آن طلبه جوان و متدین و حزب‌اللهی، آرمان عزیز که در تهران زیر شکنجه به شهادت رسید و پیکر او را در خیابان رها کردند، چه گناهی کرده بود؟ افرادی که این جنایت‌ها را انجام می‌دهند چه‌ کسانی هستند و از کجا دستور می‌گیرند؟ البته اینها قطعا بچه‌ها و جوان‌های ما نیستند. باید عاملان این جنایت‌ها شناسایی شوند و هر کسی که ثابت  شود در این جنایت‌ها همکاری داشته است، بدون تردید مجازات خواهد شد».
اکنون یک سال از شهادت آرمان می‌گذرد. روز جمعه مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید مظلوم مدافع امنیت با حضور گسترده مردم شهیدپرور و مسؤولان لشکری و کشوری در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.
عزت‌الله علی‌وردی، پدر شهید در این مراسم با بیان خصوصیات رفتاری فرزندش اظهار کرد: آرمان با بچه‌ها متواضعانه رفتار می‌کرد و حواسش بود که دلگیر نشوند اما نه تنها ضعیف نبود، بلکه شجاع هم بود.
علی‌وردی گفت: آنها می‌خواستند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند اما با همان فیلمی که خودشان گرفتند و خودشان پخش کردند، هم باعث گیر افتادن خودشان شدند، هم ظالم و مظلوم مشخص شدند.
علاوه‌ بر این مراسم، شب گذشته در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) پادگان حضرت ولیعصر(عج) مراسمی با حضور عاشقان شهدا در نخستین سالگرد شهادت آرمان علی‌ورودی برگزار شد.
برنامه بزرگداشت دیگری نیز روز گذشته ساعت ۱۵ در شهرک اکباتان، خیابان ورزش که مقتل شهید آرمان علی‌وردی است، برگزار شد.
گروه‌های سرود نجم‌الثاقب، بشری و انصارالمهدی(عج) روز جمعه آثار خود را اجرا کردند و قرائت قرآن توسط حبیب صداقت، نفر اول مسابقات بین‌المللی انجام شد.
سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی بود و حاج سعید حدادیان، امیر عباسی و محمدحسین حدادیان هم مرثیه‌خوانی کردند. 
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت ضمن حضور در این مراسم اظهار داشت: گردهمایی ما در اینجا معنایش این است که ما قدردان استقامت هستیم. یادآوری این نکته است که تا «آرمان‌»ها هستند، ظلم ماندنی نخواهد بود، تا «آرمان»‌ها هستند حتما حق پیروز خواهد بود و باطل حتما شکست‌خورده‌ این ماجراست.
همچنین بعد از نماز مغرب نیز جلسه‌ای در مسجد امام علی(ع) شهران، محل زندگی این شهید بزرگوار با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور و مداحی امیر عباسی و علی پورکاوه برگزار شد.
این برنامه‌ها به همت مردم انقلابی و ساکنان شهرک اکباتان و اهالی منطقه ۵ و مساجد و گروه‌های جهادی برگزار شد. 
در راستای بزرگداشت ایشان میدان بسیج اکباتان به نام شهید علی‌وردی مزین شده است. همچنین یک خیابان و ایستگاه مترو کوهسار هم به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.

Page Generated in 0/0055 sec