printlogo


کد خبر: 270355تاریخ: 1402/8/6 00:00
دولت سوئد اعلام کرد اجازه اقامت سلوان مومیکا فرد توهین‌کننده به قرآن را تمدید نخواهد کرد
هتاک در آستانه مجازات

گروه سیاسی: دولت سوئد بالاخره پس از هتاکی‌های مکرر سلوان مومیکا به قرآن کریم و اعتقادات بیش از یک‌ونیم میلیارد مسلمان جهان، مجبور به واکنش و در نهایت اخراج وی از سوئد شد.
مقامات سوئد پنجشنبه تصمیم گرفتند سلوان مومیکا، مهاجر عراقی‌الاصل را پس از تکرار اقدام وی در هتک حرمت قرآن کریم، از خاک این کشور اخراج کنند.
کانال تلویزیونی TV4 سوئد گزارش داد اداره مهاجرت اجازه اقامت مومیکا را که آوریل سال آینده منقضی می‌شود، تمدید نخواهد کرد.
این شبکه سوئدی افزود: «حق پناهندگی و حمایت او سلب شده و سپس از سوئد اخراج خواهد شد».
این کانال تلویزیونی در عین حال توضیح داد اداره مهاجرت ممکن است در حال حاضر موانعی برای اجرای این تصمیم (اخراج) پیدا کند؛ مجوز اقامت موقت برای مدت تقریبا ۶ ماه از تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ علاوه بر اعطای سند مسافرتی برای مدت مشابه اعطا خواهد شد.
به گزارش رسانه‌های سوئد، اداره مهاجرت تصمیم گرفت پس از اجرای تصمیم اخراج مومیکا به مدت ۵ سال از بازگشت وی به سوئد جلوگیری کند. عراق از دولت سوئد خواسته بود هتاک قرآن کریم را برای محاکمه به این کشور تحویل دهد که با پاسخ منفی اداره مهاجرت سوئد مواجه شد. 
مومیکا پس از سازماندهی مجموعه‌ای از تظاهرات‌ها در ماه‌های گذشته برای توهین به مسلمانان و نمادهای مذهبی و بار‌ها سوزاندن قرآن، در سوئد و جهان معروف شد. اهانت او به قرآن کریم، موج گسترده‌ای از نکوهش و اعتراض جهان اسلام را به دنبال داشت.
وی در جدیدترین اقدامش در هتاکی به اعتقادات و نمادهای مذهبی مسلمانان، روز شنبه (۲۹ مهرماه) در استکهلم، پایتخت سوئد با تکرار هتک حرمت قرآن کریم، پرچم اسرائیل را به دست گرفت، آن را بوسید و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد. این در حالی است که اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان با عملیات غیرانسانی‌ چون بمباران بیمارستان المعمدانی، خشم مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را در پی داشت.
پس از این اقدامات مومیکا، مسلمانان جهان به ابراز نفرت و خشم او نسبت به اسلام و کتاب آسمانی مسلمانان واکنش نشان دادند و از دولت سوئد خواستند نسبت به این قبیل اقدامات که خشم و نفرت را اشاعه می‌دهد، مقابله کند.

Page Generated in 0/0064 sec