printlogo


کد خبر: 270361تاریخ: 1402/8/7 00:00
اخبار

حضور ۱۸۳۹ اثر در بخش بین‌الملل هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آمارهایی را از بخش بین‌الملل این جشنواره منتشر کرده است. در بخش بین‌الملل هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» امسال یکهزار و ۸۳۹ اثر از یکصد و ۱۳ کشور متقاضی حضور بوده‌اند؛ در میان این آثار ۷۰ درصد مستندها کوتاه است. مستندهای بلند ۲۲.۶ درصد و مستندهای نیمه بلند ۶.۸ درصد این آمار را تشکیل می‌دهند. از میان فیلمسازان متقاضی حضور در این دوره، ۸۱۱ فیلمساز زن و یکهزار و ۲۸ فیلمساز مرد حضور دارند. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذرماه ۱۴۰۲ با دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود.
***
سریال «اخت‌الرضا» برای تلویزیون آماده می‌شود
کارگردان «اخت‌الرضا» در حالی از ساخت مینی‌سریال این فیلم سینمایی خبر می‌دهد که پژوهش و فراهم کردن مقدمات ساخت فیلمی درباره مادربزرگ حضرت مهدی(عج) را در دستور کار دارد. این فیلم سفر حضرت معصومه(س) از مدینه به قم را روایت می‌کند، این فیلم به‌کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی و محصول سازمان سینمایی سوره است.
***
خانه کتاب خبر داد
آغاز به کار بازار کتاب 
ارتقای سامانه خرید از کتابفروشی‌ها که سال گذشته برای حمایت از کتابفروشی‌ها و توزیع عالانه رایانه با همت خانه کتاب و ادبیات ایران ایجاد شده بود منجر به تولید «بازار کتاب» شد. همچنین به مناسبت شروع فعالیت «بازار کتاب» با ساختار جدید، میزان یارانه‌های تخصیص یافته به هر فرد دوباره شارژ شده است.
***
خاطرات ۲۰۰ رجل سیاسی و فرهنگی از آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه انتشار
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، نویسنده و جانشین سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع  از انتشار ویراست تازه کتاب «یادستان دوست» خاطراتی از زندگی رهبر حکیم انقلاب خبر داد و گفت:‌ این کتاب در حقیقیت ادامه‌ای بر کتاب «پرتوی از خورشید» است که چند سال پیش نسخه‌ای از آن منتشر شد‌ اما با توجه به حجم خاطرات موجود‌، تصمیم گرفتیم کتاب را تکمیل‌تر کنیم، بنابراین کتاب از 400 صفحه به 700 صفحه رسید و به‌زودی منتشر می‌شود.
***
«قهرمانان مقاومت» در قاب شبکه افق
مجموعه مستند «قهرمانان مقاومت» درباره فرماندهان شاخص جبهه مقاومت ساخته شده و در هر قسمت به زندگی و مبارزات یکی از آنها می‌پردازد. نخستین قسمت این مجموعه که دیروز 6 آبان ماه روی آنتن رفت «شیخ المجاهدین» نام دارد و زندگی هادی العامری را به تصویر می‌کشد.
هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و نائب‌رئیس حشدالشعبی عراق است که پیش از این وزیر حمل‌و‌نقل عراق و فرمانده سازمان بدر عراق بود و شاخه نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق محسوب می‌شود. العامری عضو پارلمان عراق در فهرست ائتلاف ملی عراق هم هست که احزاب مذهبی شیعه را نمایندگی می‌کند.
«قهرمانان مقاومت» هر روز ساعت 13:30 از شبکه افق پخش می‌شود.
***
«رؤیاشهر» در راه فجر چهل‌ودوم
همزمان با روز جهانی انیمیشن، نخستین خبر از انیمیشن سینمایی «رؤیاشهر» جدیدترین اثر مرکز انیمیشن سوره به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و نویسندگی و کارگردانی محسن عنایتی منتشر شد.
این انیمیشن پس از ٢ سال از آغاز فرآیند طراحی و تولید، بتازگی وارد فاز پس‌تولید شده و مراحل فنی آن در حال انجام است. به‌طور همزمان از لوگوی رسمی این انیمیشن سینمایی نیز رونمایی به عمل آمد.
انیمیشن سینمایی «رؤیاشهر» داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد.
***
محفل شعر «سحر نزدیک است» در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود
دبیر محفل شعر «سحر نزدیک است» گفت: این محفل شاعرانه فردا دوشنبه ٨ آبان در سالن کوثر نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. در این محفل شعر، شاعرانى چون علیرضا قزوه، على‌محمد مؤدب، ناصر فیض، محمود اکرامى‌فر، مصطفى محدثى‌خراسانى، على داوودى، احمد بابایى، محمود حبیبى‌کسبى، محمدمهدى عبداللهى، مرتضى حیدرى‌آل‌کثیر، غلامرضا آقاسى، على‌اکبر فرهنگیان، نغمه مستشارنظامى، سعیده حسینجانى، حسنا محمدزاده، فریبا یوسفى، مریم رزاقى، عارفه دهقانى، محدثه آشتیانى، زهراسادات قاسمى و... شعرخوانى خواهند داشت. این محفل شاعرانه روز دوشنبه ٨ آبان ١٤٠٢ از ساعت ١٤ الى ١٧ در سالن کوثر نهاد ریاست‌جمهورى برگزار مى‌شود.

Page Generated in 0/0193 sec