printlogo


کد خبر: 270367تاریخ: 1402/8/7 00:00
حماس: نظامیان اسرائیل در کمین مقاومت گیر افتادند

حملات بامداد روز جمعه اسرائیل به مناطق نوار غزه با روایت‌های زیادی روبه‌رو بود. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات محدود زمینی علیه حماس انجام داده است و 2 تن از فرماندهان حماس را به شهادت رسانده ولی مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی در کمین مقاومت گیر افتاده‌اند. جنبش حماس روز شنبه با تایید شکست حمله زمینی اشغالگران صهیونیست به غزه در 3 محور، کشته و زخمی شدن سربازان اشغالگر را تایید کرد.
این جنبش در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت برای دفع این حمله از موشک‌های کورنت و موشک‌های یاسین استفاده کردند، اعلام کرد: دشمن در کمین‌هایی که توسط مقاومت فلسطین تدارک دیده شده بود، افتاد. همچنین حماس اعلام کرد: اشغالگران اسرائیل از «بالگرد برای خروج مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد» استفاده کردند. علی برکه، یکی از اعضای رهبری جنبش حماس در خارج از کشور، روز شنبه شکست تهاجم اسرائیل به نوار غزه را در 3 محور تایید و تاکید کرد اشغالگر با مقاومت محکم و منسجمی روبه‌رو شد و آزمایش آن در تهاجم زمینی شکست خورد. نشریه دیلی‌میل در یک گزارش مفصل توانمندی‌های نظامی حزب‌الله و حماس را که تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است مورد بررسی قرار داد. این نشریه انگلیسی در این گزارش آورده است: حزب‌الله در سال‌های اخیر به ‌عنوان یک نیروی قدرتمند در خاورمیانه ظاهر شده که دارای زرادخانه‌ای وسیع و توانایی‌های نظامی متنوع و بسیار فراتر از حماس است.
جنبش مقاومت فلسطینی دارای ده‌ها هزار سرباز و انبارهای موشکی گسترده است اما هیچ قابلیت دفاع هوایی یا زرهی ندارد. در مقابل، حزب‌الله بسیار مجهز است. بدون در نظر گرفتن نیروهای بیشتری که حزب‌الله در مقایسه با حماس دارد، این سازمان لبنانی علاوه بر سلاح‌های کوچک، مسلسل‌ها و راکت‌های مورد استفاده حماس، مجموعه‌ای از سامانه‌های ضدتانک و ضدهوایی، ناوگانی متشکل از هزاران هواپیمای بدون سرنشین و ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در اختیار دارد. حزب‌الله نیز مانند حماس دارای شبکه تونلی گسترده در امتداد مرز لبنان و اسرائیل است که به عنوان یک دارایی راهبردی برای جابه‌جایی مخفیانه، ذخیره‌سازی و حملات غافلگیرکننده عمل می‌کند. سال ۲۰۲۱، این گروه اعلام کرد ۱۰۰ هزار نیروی فعال دارد؛ اگر چه موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS) مدعی است تعداد نیروهای حزب‌الله نصف این میزان است. بر اساس گزارش این موسسه مطالعاتی، زرادخانه این گروه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار راکت و موشک، از جمله صدها راکت دقیق را شامل می‌شود. از طرف دیگر اسرائیل از مردم شمال غزه خواسته است به سمت جنوب بروند. به نظر می‌رسد استراتژی اسرائیل ورود به شمال غزه و نابودی این منطقه است. اسرائیل همچنین مدعی شده  است 150 هدف در غزه را در حمله زمینی منهدم کرده است که صحت این مطلب قابل تایید نیست.

Page Generated in 0/0053 sec