printlogo


کد خبر: 270377تاریخ: 1402/8/7 00:00
اخبار

معاون پرستاری وزارت بهداشت:
تعرفه‌های خدمات پرستاری اصلاح شد
معاون پرستاری وزارت بهداشت، به جزئیات اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل بازتوزیع قانون تعرفه‌گذاری مراقبت‌های پرستاری اشاره کرد. عباس عبادی گفت: با اصلاحاتی که در دستورالعمل بازتوزیع قانون تعرفه‌گذاری مراقبت‌های پرستاری انجام شده، گام بلندی برای بهبود اجرای این قانون برداشته شده و امیدواریم بسیاری از گلایه‌ها برطرف شود. وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه پرستاری را اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دانست و افزود: پس از بیانات رهبری در روز پرستار ۱۴۰۰، نخستین تاکید وزیر بهداشت این بود که اجرای قانون تعرفه‌گذاری، از این پس یک حجت شرعی است و همه ارکان وزارت بهداشت را مکلف کردند تا این قانون عملیاتی شود. به این ترتیب برای نخستین‌بار در بودجه سنواتی وزارت بهداشت یک ردیف اعتباری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی  و ابلاغ شد. عبادی ادامه داد: در اجرای این قانون ما در ابتدای راه هستیم و بر اساس بازخوردهایی که از مراکز درمانی، گروه‌های فنی، انجمن‌ها و کارشناسان اقتصاد سلامت دریافت می‌کنیم، فرآیندها و دستورالعمل‌ها ارتقا خواهند یافت. وی درباره اصلاحات قانون تعرفه‌گذاری پرستاری خاطرنشان کرد: مبنای پرداخت تعرفه‌ها تولید خدمت و مبتنی بر عملکرد است، بنابراین پرداختی کارانه پرستاران به شکل مساوی نخواهد بود و مبتنی بر تعداد بیمار دریافت‌کننده مراقبت توسط هر پرستار، سطح مراقبتی و ارزش نسبی (k) خدمات پرستاری است. وی در پایان گفت: تدوین پیش‌نویس بسته نگهداشت پرستاران اصلاح مبلغ ریالی اضافه کار از برنامه‌های پیش روی معاونت پرستاری است.
***
هشدار پلیس فتا به «معلم بلاگرها»
معاون اجتماعی پلیس فتا به «معلم بلاگرها» هشدار داد اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلم‌هایی که در فضای مجازی توسط معلمان منتشر می‌شود، رعایت نشود، امکان شکایت خانواده‌های دانش‌آموزان از این افراد وجود دارد. سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انتشار فیلم‌هایی از دانش‌آموزان و کلاس درس توسط معلمان در فضای مجازی اظهار کرد: اصل انتشار چنین فیلم‌هایی از نظر قانونی مشکلی ندارد. وی افزود: اما اگر در انتشار این فیلم‌ها حقوق کودکان و حریم خصوصی دانش‌آموزان رعایت نشود، خانواده‌های دانش‌آموزان می‌توانند از آن معلم شکایت و موضوع را از طرف پلیس فتا پیگیری کنند. معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد: در برخی فیلم‌ها چهره دانش‌آموزان مشخص است که این کار مصداق رعایت نکردن حریم خصوصی کودکان است و خانواده‌ دانش‌آموزان می‌توانند از این موضوع شکایت داشته باشند. پاشایی خاطرنشان کرد: در برخی دیگر از فیلم‌ها دانش‌آموزان رفتاری دارند که انتشار آن رفتار در فضای مجازی می‌تواند موجب تمسخر این کودک در این فضا و به سخره گرفتن او شود که چنین رفتاری هم مصداق جرم در فضای مجازی است و در صورت شکایت خانواده دانش‌آموزان امکان پیگیری وجود دارد.
***
کدام سربازها مجوز دارند فقط ۱۴ ماه خدمت کنند؟
رئیس سازمان وظیفه فراجا با تاکید بر اینکه مدت زمان خدمت سربازانی که از نظر نیروهای مسلح وظیفه عملیاتی دارند، به ۱۵ ماه کاهش یافته است، اظهار کرد: مدت زمان خدمت سربازان در مناطق عادی نیز با توجه به بومی و غیربومی بودن محل خدمت از ۲۴ ماه به ۱۸ و ۲۱ ماه کاهش یافته است. سردار تقی مهری در یک برنامه تلویزیونی درباره سربازهایی که مجوز خدمت ۱۴ماهه دارند، اظهار کرد: ۸۷۵۰ کیلومتر مرز زمینی، آبی و... داریم که سربازان در آن مناطق درحال خدمت هستند. سربازان در برخی مناطق ۱۴ ماه و در برخی مناطق همچون مناطق مرزی، محروم و... که از نظر نیروهای مسلح عملیاتی محسوب می‌شود، میزان خدمت‌شان حداقل ۱۵ ماه است. وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز میزان خدمت ۱۸ و ۲۱ ماه است که این مناطق عادی و معمولی خدمت سربازان بود و از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه کاهش یافته است. نکته مهم این است که افرادی که در مناطق بومی برای خدمت سربازی هستند، مدت زمان خدمت‌شان ۲۱ ماه و در غیر این صورت ۱۸ ماه است. رئیس سازمان وظیفه فراجا در پایان تصریح کرد: بر اساس طرح ابلاغ شده جدید، بومی و غیربومی بودن افراد یعنی اگر فاصله محل سکونت فرد با محل یگان زیر ۲۰۰ کیلومتر باشد بومی و اگر فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر باشد، غیربومی محسوب می‌شود.
***
اضافه شدن بخش «ایران جوان» به‌جشنواره‌های فرهنگی - هنری
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از اضافه شدن بخش «ایران جوان» به رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های هنری کشور خبر داد. حمیدرضا علیان‌زادگان ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای ماموریت‌ها و رسالت‌های تعریف شده خود و با هدف حمایت از جوانی جمعیت و خانواده و تشویق، فرهنگ‌سازی و رفع گره‌های ذهنی در ارتباط با فرزندآوری، بخش ویژه «ایران جوان» را در رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های هنری و سینمایی کشور لحاظ می‌کند. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: بخش ویژه «ایران جوان» پس از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به جشنواره پویانمایی تهران که اسفندماه امسال برگزار می‌شود نیز اضافه و از آثار پویانمایی و انیمیشن برتر در حوزه خانواده و جوانی جمعیت تقدیر خواهد شد. وی یادآور شد: اهداف اصلی از اضافه شدن بخش ویژه «ایران جوان» به رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، ارتقای کمی و کیفیت محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده و توجه بیشتر به موضوع فرزندآوری از دغدغه‌های کلان کشور است. علیان‌زادگان با اشاره به حمایت این بنیاد از جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: امسال با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بخش ویژه «ایران جوان» به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزوده شد که پس از رقابت ۹ فیلم در این بخش، 3 فیلم کوتاه به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و جایزه دریافت کردند.

Page Generated in 0/0144 sec