printlogo


کد خبر: 270381تاریخ: 1402/8/7 00:00
مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور: 500 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند
اجرای پویش فریاد عروسک‌ها برای حمایت از مردم غزه

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت. سردار مجتبی باستان در نشست خبری ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، اظهار کرد: در حملات رژیم صهیونیستی بیش از 8 هزار فلسطینی شهید شدند که عمدتاً کودکان و زنان هستند و این فاجعه قرن است و این فاجعه را تسلیت عرض می‌کنم. 
سردار باستان با بیان اینکه ۸ آبان مقارن با شهادت محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است که این فاصله هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی است، افزود:  شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» است. مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ادامه داد: 3 رویکرد بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌ها شامل امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و هویت ملی است و در 3 سطح مدرسه، استانی و کشوری، برنامه‌ها را طراحی کردیم. وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی است که همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند. سردار باستان اضافه کرد: برنامه بعدی پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» است که ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و بر اساس آن ۱۰۰ سؤال از دانش‌آموزان پرسیدیم و هر دانش‌آموز به یک سؤال پاسخ می‌دهد. در نهایت از بین پاسخ‌ها، به برترین‌ پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود.
وی افزود: از دیگر برنامه‌ها، برگزاری تجمع در استان‌هاست که هر استان یک برنامه تجمعی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌کند که افتتاحیه آن روز ۸ آبان در تبریز با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود.
مسؤول بسیج دانش‌آموزی کشور به اجرای برنامه لاله‌های روشن اشاره کرد و افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در مدارس برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه ۷ آبان در بهشت زهرا(س) در کنار مزار شهیدان فهمیده، مراسم تجدید میثاق با آرمان شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال در نظر  داریم ۵۰۰ هزار دانش‌آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم که افتتاحیه آن با حضور دانش‌آموزان دختر از بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. سردار باستان به سخنرانی دانش‌آموزان بسیجی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها و استان‌ها در روز ۱۲ آبان اشاره کرد و گفت: فرماند‌هان بسیج دانش‌آموزی یعنی نخبگان بسیج دانش‌آموزی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهند بود. 
وی در پایان بیان کرد: روز ۱۳ آبان، برنامه ویژه‌ای به مناسبت راهپیمایی ۱۳ آبان داریم که رویداد دست‌سازه‌های استکبارستیزی همراه با نتایج پویش‌ها و پرچم‌ها به همراه برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0052 sec