printlogo


کد خبر: 270389تاریخ: 1402/8/7 00:00
اخبار

رئیسی در گفت‌وگو با امیر قطر:
وحدت کشورهای اسلامی ماشین نسل‌کشی اسرائیل را متوقف می‌کند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر، درباره راهکارهای عملی حمایت از ملت مظلوم فلسطین رایزنی کردند. رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش بی‌سابقه جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی در عین ایجاد وضع انسانی اسفناک با قطع آب و برق و مسدود کردن ورود غذا و دارو به غزه، بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع، یکپارچه و روشن کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد. رئیسی حمایت‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از رژیم صهیونیستی را چراغ سبز این کشورها برای انجام این جنایات تعبیر کرد و افزود: امروز ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری به حمایت موثر و جدی جهانیان و بویژه وحدت کشورهای اسلامی نیاز دارد تا تداوم فعالیت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و نسل‌کشی متوقف شود. 
«تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی رخدادهای امروز غزه را گواهی بر سیاست‌های دوگانه و رسوا شده کشورهای غربی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی می‌توانند با وحدت خود ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. امیر قطر با تاکید بر موضع کشورش در حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و حق دفاع از خود، گفت: رژیم صهیونیستی همه قواعد بین‌المللی و چارچوب‌های انسانی را زیر پا گذاشته و از ارتکاب هیچ جنایتی ابایی ندارد.
***
سرلشکر سلامی:
غزه ‌در جنگ زمینی مدفن نظامیان ‌صهیونیست خواهد شد
فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی 6 ‌هزار و 555 شهید لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس و مدافعان حرم بویژه شهدای استان لرستان، با تصریح بر اینکه جنگ غزه تقابل جهانی بین اسلام و کفر است، گفت: ضربتی که دشمن در توفان الاقصی خورد، استثنایی، غیرمنتظره، غافلگیرکننده و قدرتمند ‌بود؛ عکس‌العمل‌های دیوانه‌وار اسرائیل و حامیانش نشان می‌دهد دیگر تعادل ذهنی ندارند و سرگردان و دستپاچه شده‌اند. 
وی با ابراز اینکه «در تمام عملیات‌های زمینی تاکنون اسرائیلی‌ها شکست خورده‌اند»، گفت: آنها توانایی جنگ با حماس را ندارند، زمین نقطه قوت حماس است و اگر زمینی جنگ کنند بلعیده خواهند شد و غزه مدفن آنها خواهد شد.
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
توان موشکی هر شناور ایرانی به ۳ برابر رسیده است
فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش دیروز در جریان سفر ۲‌روزه خود به استان مرکزی، در جمع دانشجویان دانشگاه اراک در دانشکده علوم پایه این دانشگاه با موضوع تبیین ناو گروه ۸۶ نداجا و بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های استان مرکزی، بیان کرد: به هیچ عنوان از تجهیزات غافل نیستیم و به دنبال ظرفیت علوم و فنون دریایی صرفا در دانشگاه خود نیستیم، بلکه در صدد استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها هستیم و باید همه دانشگاه‌ها و جوانان به دریا بیایند تا از منابع این بخش بخوبی استفاده شود. 
امیر دریادار شهرام ایرانی درباره توافق با جمهوری باکو گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تلاش دارند هر جای آرام را ناامن کنند، دریای خرز دریای صلح و دوستی است و از طرفی آذربایجان نیز کشور دوست، همسایه و مسلمان است و با هیچ درگیری‌ای در این کشور موافق نیستیم، چرا که اگر یک آذربایجانی از بین برود یک مسلمان از بین رفته است. فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: در خزر بیشترین سهم، منافع و توانمندی را داریم و بزودی ناوشکن دیلمان به عنوان آخرین دستاورد در این منطقه با اجرای یک رزمایش عملیاتی می‌شود.
وی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به همت جوانان غیرتمند این مرز و بوم به همه اقیانوس‌ها مسلط است و اجازه هیچ‌گونه تعرض به دشمنان را نمی‌دهد. اکنون توان موشکی هر شناور ایرانی به ۳ برابر رسیده است.
***
رئیس هیأت پارلمانی امارات: 
کریدور شمال ـ جنوب تلاشی برای توسعه همکاری‌ها  بر مبنای مشترکات  است
نایب‌رئیس مجلس روز گذشته در ادامه ملاقات‌های دوجانبه خود در حاشیه یکصدوچهل‌وهفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) آنگولا، با رئیس هیات پارلمانی امارات عربی متحده دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در این دیدار با بیان اشتراکات فرهنگی، اسلامی، همسایگی و وجود دشمنان مشترک، اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند با استفاده از توان و امکانات، مسلمانان را با درگیری‌های داخلی از بین ببرد. در این دیدار رئیس هیات پارلمانی امارات عربی متحده نیز بیان کرد: کریدور شمال - جنوب تلاشی برای توسعه همکاری‌ها بر مبنای مشترکات است و تیم ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها در ۲ طرف در حال فعالیت است.
***
اعلام جرم دادستانی علیه تشویش‌کنندگان اذهان عمومی
در پی انتشار مطالب کذب، بدون سند و خلاف واقع از سوی کانال تلگرامی روزآروز، صادق زیباکلام، سارا معصومی و میلاد علوی، دادستان تهران علیه این افراد اعلام جرم کرد. گفتنی است روز گذشته همزمان با اعلام خبر درگذشت آرمیتا گراوند، برخی افراد و رسانه‌ها با دروغ‌پردازی در ارتباط با درگذشت آرمیتا گراوند، مدعی شدند او به قتل رسیده است.

Page Generated in 0/0058 sec