printlogo


کد خبر: 270394تاریخ: 1402/8/7 00:00
کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو با ۱۳۱ مدال برای اولین ‌بار در این مسابقات در جایگاه دوم قرار گرفت
ایستاده در قلب تاریخ

کاروان «فرزندان ایران» پس از ۶ روز رقابت رسمی در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی با کسب جایگاه دوم به کار خود پایان داد؛ این برای نخستین‌بار است که ایران در این جایگاه قرار می‌گیرد. کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی در حالی روز جمعه به کار خود در روز پنجم این بازی‌ها پایان داد که پس از 4 روز جایگاه دومی جدول توزیع مدال‌ها را از دست داد. در پایان روز پنجم بازی‌ها ژاپنی‌ها با ۳۹ مدال طلا با ایران برابر شدند و به واسطه مدال‌های نقره بیشتر جایگاه دوم را از آن خود کردند. این جایگاه اما دیروز شنبه  با طلایی شدن نمایندگان کشورمان در پارادوومیدانی، پاراشطرنج و پاراوزنه‌برداری دوباره به ایران بازگردانده شد و در نهایت به نام ایران ثبت شد. ورزشکاران ایران دیروز در روز پایانی چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی در مجموع ۵ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز در رشته‌های پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، پاراشطرنج، پاراوزنه‌برداری و تیم‌ ملی فوتبال نابینایان کسب کردند. به این ترتیب کاروان ورزش ایران با ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه دوم ایستاد و به کار خود پایان داد. این برای نخستین‌بار است که ایران در بازی‌های پارآسیایی صاحب جایگاه دوم می‌شود. کاروان ورزش ایران در ۲ دوره ابتدایی این بازی‌ها چهارم شد و در دوره پیشین هم در رده سوم قرار گرفت. در ادامه به عملکرد نمایندگان ایران در روز ششم و پایانی چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی می‌پردازیم.
* نایب‌قهرمانی تیم‌ ملی فوتبال نابینایان
تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با کسب عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود در بازی‌های پارآسیایی پایان داد.
* طلا و نقره سنگین‌وزن برای پاراوزنه‌برداران ایران
در جریان رقابت‌های دسته فوق‌سنگین پاراوزنه‌برداری احمد امین‌زاده و مهدی صیادی با ثبت رکوردهای ۲۶۶ و ۲۴۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند. نماینده اردن هم در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت. همچنین در رقابت‌های دسته 86+ کیلوگرم بانوان، نیکو روزبهانی با مهار وزنه 126 کیلوگرمی سوم شد و به مدال برنز رسید.
* شطرنج‌بازان صاحب 8 مدال شدند
رقابت‌های شطرنج بازی‌های پارآسیایی با برگزاری دیدارهای دورهای باقیمانده بخش سرعت پیگیری شد که حاصل آن برای نمایندگان ایران کسب 8 مدال بود. بر این اساس تیم بانوان در کلاس VI-B۱ و ملیحه صفایی در انفرادی بانوان کلاس VI-B۱ مدال طلا گرفتند. در بخش تیمی مردان در کلاس‌های VI-B۱ و کلاس PI و VI-B۲/B۳ ایران مدال نقره گرفت. دیگر مدال نقره ایران توسط ابوالفضل کاظمیان به دست آمد. همچنین عاطفه نقوی و لیلا زارع‌زاده هم مدال برنز گرفتند.
* آخرین تیر زندی برنزی شد
در مرحله رده‌بندی مسابقات پاراتیروکمان بازی‌های پارآسیایی در ماده W۱ محمدرضا زندی در رقابت با حریفی از ژاپن با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۰ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. زندی در مرحله نیمه‌نهایی برابر کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.
* ظفر به دومین مدال نقره خود رسید
در جریان رقابت پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۵، ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب 33.58 متر به مقام نایب‌قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد. حامد امیری با رکورد 28.83 متر به مقام پنجم بسنده کرد.
* دختر دونده ایران قهرمان شد
فاطمه امیرزادگانی، ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران با حریفانش در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ رقابت کرد که با ثبت زمان 59.88 ثانیه که بهترین عملکرد شخصی‌اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
* آغاز روز پایانی بازی‌ها با طلای مرادی
فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد مرادی ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت. مرادی با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. وی پیش از این هم یک مدال کسب کرده بود.
* عملکرد ایران در ۴ دوره پارآسیایی
ایران در نخستین دوره بازی‌های پارآسیایی؛ کسب ۸۰ مدال و جایگاه چهارم
ورزشکارانی از ۴۱ کشور برگزارکننده نخستین دوره بازی‌های پارآسیایی در سال ۲۰۱۰ بودند. کاروان «فرهنگی - ورزشی محرم» ایران با در اختیار داشتن ۱۲۳ ورزشکار مرد و ۲۴ ورزشکار زن در ۱۵ رشته آن دوره بازی‌ها شرکت کرد. حاصل حضور ۱47 ورزشکار ایرانی در نخستین دوره بازی‌های پارآسیایی کسب ۸۰ مدال (۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز) بود. کاروان ایران با این تعداد مدال در جایگاه چهارم ایستاد.
* ایران در دومین دوره بازی‌های پارآسیایی؛ کسب ۱۲۰ مدال و جایگاه چهارم
دومین دوره بازی‌های پارآسیایی سال ۲۰۱۴ به میزبانی اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد. از مجموع ۲۴۹۷ ورزشکاری که برگزارکننده آن دوره بازی‌ها بودند، ۲۰۰ نفر ایرانی تشکیل‌دهنده کاروان «غدیر» بودند.
۱۲۰ مدال (۳۷ طلا، ۵۲ نقره، ۳۱ برنز) نتیجه حضور ۱۴۴ ورزشکار مرد و ۵۶ ورزشکار زن ایرانی در ۱۶ رشته بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۴ شد. با این تعداد مدال، کاروان ورزش ایران در میان ۴۱ کشور شرکت‌کننده در دومین دوره بازی‌های پارآسیایی در رده چهارم ایستاد.
* ایران در سومین دوره بازی‌های پارآسیایی؛ کسب ۱۳۶ مدال و جایگاه سوم
حضور ایران در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۱۳۶ مدال (۵۱ طلا، ۴۳ نقره و ۴۲ برنز) به پایان رسید. این تعداد مدال نتیجه اعزام ۲0۸ ورزشکار بود که در ۱۳ رشته بازی‌ها با حریفان‌شان از ۴۲ کشور دیگر رقابت کردند.
۱۳۵ ورزشکار مرد و ۷۳ ورزشکار زن ترکیب کاروان «خودباوری و امید» در جاکارتا را تشکیل دادند و با عملکرد خود جایگاه سوم را برای این کاروان به دست آوردند.
* ایران در چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی؛ کسب ۱۳۱ مدال و جایگاه دوم
کاروان ورزش ایران با ۲۱۰ ورزشکار شامل ۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن و با نام «فرزندان ایران» در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۲ شرکت کرد. «ایمان، ایران، افتخار» شعار فرزندان ایران در این دوره بازی‌های پارآسیایی است.
طی ۶ روز رقابت رسمی میان شرکت‌کنندگان در این دوره بازی‌ها، کاروان ایران ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به دست آورد و بعد از چین و بالاتر از ژاپن در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد.

Page Generated in 0/0055 sec