printlogo


کد خبر: 270403تاریخ: 1402/8/8 00:00
اخبار

آنجلینا جولی: 
بمباران غزه توجیه ندارد
بازیگر برنده اسکار آمریکایی در اینستاگرام خود نوشت: «من هم مانند میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، هفته‌های گذشته را به خاطر مرگ بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه، بیمار و عصبانی در اندوه گذراندم و در این فکر بودم که چگونه می‌توانم بهترین کمک را انجام دهم. من نیز برای بازگشت فوری و ایمن هر گروگان و برای خانواده‌هایی که درد غیرقابل تصور از دست دادن یکی از عزیزان را تحمل می‌کنند، دعا می‌کنم. مهم‌تر از همه، کودکان کشته شدند و بسیاری از کودکان اکنون یتیم شده‌اند».
آنجلیناجولی ادامه داد: «آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده، نمی‌تواند بمباران افراد غیرنظامی در غزه را توجیه کند، افرادی که جایی برای رفتن، دسترسی به غذا یا آب ندارند و حتی حق اولیه انسان برای عبور از مرز برای پناهجویی را نیز ندارند».
***
انتشار فراخوان جشنواره ملی سرود فجر 
فراخوان جشنواره ملی سرود فجر با تشریح بخش‌های مختلف و مراحل برگزاری این رویداد منتشر شد.
شرکت‌کنندگان تا 30 آبان مهلت دارند در جشنواره ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند. مرحله مقدماتی این جشنواره از 5 تا 30 آذر برگزار خواهد شد. نتایج نهایی مرحله مقدماتی نیز تا 10 دی مشخص می‌شود. همچنین دوره راهبری از 10 روز پس از اعلام نتایج دوره مقدماتی تا 10 روز قبل از شروعِ مرحله پایانی خواهد بود. آخرین بخش از جشنواره هم یکم تا 15 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.
برای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه ثبت‌نام و همچنین ارسال آثار در جشنواره ملی سرود فجر به سایت دفتر سرود به آدرس www.soroudiran.com مراجعه کنید.
***
تفاهمنامه مبادلات فرهنگی ایران و چین امضا شد
 جلسه مشترک کمیته فرهنگی ایران و چین با حضور معاون فرهنگ و گردشگری چین و روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و در این جلسه تفاهمنامه مبادلات فرهنگی میان 2 کشور امضا شد.
***
راهیابی «آنجلو» به داکا
«آنجلو» ساخته علی کیان‌ارثی به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستقل در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا راه یافت.
«آنجلو» به نویسندگی علی کیان‌ارثی و لیلا نیکزاد، کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی‌ کیان‌ارثی که بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی در ژانر کمدی فانتزی ساخته شده است، در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستقل در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با آثاری از سراسر جهان رقابت می‌کند.
***
چهلمین نمایشگاه ‌بین‌المللی کتاب استانبول افتتاح شد
چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول به‌مناسبت یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه با شعار «زنده باد جمهوری» با شرکت بیش از ۱۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه تویاپ آغاز به کار کرد.
خانه کتاب و ادبیات ایران با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب به زبان ترکی و ۴۰۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و انگلیسی با موضوعات مختلف در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول حضور پیدا کرد.
***
«ماجرای عجیب در بغداد» در بازار نشر
روایتی داستانی از زندگی بهلول عاقل در رمان «ماجرای عجیب در بغداد» ویژه مخاطب نوجوان به تازگی از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی ) به زیور چاپ آراسته و روانه بازار کتاب شد.
این اثر به قلم سیدسعید هاشمی روایتی داستانی از زندگی بهلول عاقل است که در زمان خودش آدم محترم و دانشمندی بود. بهلول هر روز درس فقه می‌داد و حدیث بزرگان را می‌خواند و توانسته بود شاگردان زیادی تربیت کند اما حالا کارهایی می‌کند که اهالی شهر می‌گویند بنده خدا دیوانه شده.
***
موزه هنرهای معاصر میزبان کاریکاتورهای آمریکای لاتین می‌شود
موزه هنرهای معاصر تهران که از اول آبان‌ماه جهت آماده‌سازی نمایشگاه جدید خود تعطیل بود، از سه‌شنبه ـ نهم آبان ـ با برپایی نمایشگاهی جدید به کار خود ادامه می‌دهد. در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» محمد خراسانی‌زاده (مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران)، مسعود شجاعی طباطبایی (دبیر نمایشگاه) و سیدامیر جاوید (قائم‌مقام حوزه هنری در امور بین‌الملل) حضور خواهند داشت. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سه‌شنبه- نهم آبان‌ماه- ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec