printlogo


کد خبر: 270411تاریخ: 1402/8/8 00:00
دور دنیا

ادامه تظاهرات گسترده جهانی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها
در ادامه فراخوان‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه، تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای آتن، مادرید، والنسیا، دارالبیضا و بیروت در همبستگی با اهالی غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد. شمار زیادی از لبنانی‌ها دیروز یکشنبه در بیروت پایتخت این کشور گرد هم آمدند و حمایت خود از فلسطین و مردم مظلوم غزه را اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن اهالی بی‌دفاع غزه را محکوم کردند. در یونان نیز اتحادیه‌های کارگری با انتشار فراخوانی در حمایت از غزه، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. احزاب یونان نیز خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند. همچنین جمعیت‌های عربی مقیم یونان نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را برای رساندن صدای فلسطینی‌ها به جامعه یونان برگزار کردند. در اسپانیا نیز، در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات گسترده‌ای در مادرید، پایتخت این کشور و همچنین شهر والنسیا برگزار شد. در کشور مغرب نیز ده‌ها هزار تظاهرات‌‌کننده روز یکشنبه در راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های مغرب و فلسطین و همچنین تصاویر مسجدالاقصی را برافراشتند و شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه سر دادند. همچنین بیش از 50 هزار نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، برای سومین هفته پیاپی در خیابان‌های «ملبورن» استرالیا در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات کردند. هزاران نفر از حامیان مردم فلسطین با به دست گرفتن پلاکاردهایی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را با «آدولف هیتلر» مقایسه کرده بود و زیر آن نوشته شده بود:‌ «آفرین، هیتلر اسرائیل افتخار خواهد کرد» در کتابخانه مرکزی شهر تظاهرات برپا کردند.
***
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بن‌فرحان درباره تحولات فلسطین
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای سعودی او تحولات فلسطین و تشدید عملیات‌های نظامی در اراضی اشغالی فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. حسین امیرعبداللهیان یکشنبه با همتای سعودی خود درباره تحولات غزه تلفنی گفت‌و‌گو کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، 2 طرف در این تماس تلفنی تحولات خطرناک غزه و اطراف آن و همچنین اهمیت ایفای نقش جامعه بین‌الملل برای برقراری آتش‌بس و محافظت از غیرنظامیان در شرایط تشدید عملیات‌های نظامی در فلسطین اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. وزیر امور خارجه اواخر ماه گذشته نیز در جده با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان دیدار کرده بود. 2 طرف در این دیدار بر لزوم تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تأکید کرده بودند.
***
فرستاده نظامی ویژه واشنگتن به اراضی اشغالی به آمریکا بازگشت
جیمز گلین، ژنرال سه‌ستاره تفنگداران ویژه آمریکایی که برای مشاوره به نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، به خانه بازگشت. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ژنرال «اریک اسمیت» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا گفت: جیمز گلین به خانه بازگشته و من با او صحبت کردم. گلین برای مشاوره رفته بود. وی افزود: اما اشتباه نکنید، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یا رخ خواهد داد همگی تصمیم اسرائیل است. گلین فقط تخصص خود را در اختیار نیروهای نظامی اسرائیلی قرار داد. از او خواسته شد به آنجا برود. این فقط یک تبادل حرفه‌ای نظامی بود.گلین در حال حاضر معاون فرمانده در امور نیروی انسانی و ذخیره است و قبلا فرمانده عملیات ویژه نیروهای دریایی آمریکا بود. مقام‌های آمریکایی و غربی به سی‌ان‌ان گفتند، ایالات متحده درباره یک اشغالگری طولانی‌مدت در غزه هشدار داده و بر اجتناب از تلفات غیرنظامیان تاکید دارد. ژنرال جیمز گلین، نظامی خبره در جنگ‌های زمینی، قبلا به رهبری عملیات نیروهای عملیات ویژه در عراق علیه داعش کمک کرده و در فلوجه در برخی از شدیدترین نبردهای شهری خدمت کرده بود.
***
شهرک‌نشینان اسرائیلی:
تا حزب‌الله هست به خانه‌های‌مان باز نمی‌گردیم
شهرک‌نشینان صهیونیست می‌گویند به خانه‌های خود در مرز با لبنان تا زمان حضور حزب‌الله بازنخواهند گشت. به گزارش فارس، از زمان آغاز حملات حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم اشغالگر، ده‌ها هزار صهیونیست از شهرک‌ها و کیبوتص‌های نزدیک به مرز لبنان آواره شده و شهرک‌ها نیز تخلیه شده‌اند. مقامات اسرائیل یکشنبه هفته گذشته اعلام کردند ۲۷ هزار نفر از مناطق نزدیک به مرز لبنان تخلیه شده‌اند. همچنین از هفته گذشته کار تخلیه حدود ۲۳ هزار نفر از شهر «کریات شمونا» در 3 کیلومتری مرز لبنان آغاز شده است. مقامات رژیم اشغالگر همچنین اعلام کردند ساکنان ۱۴ شهرک دیگر در مرز لبنان را که جمعیت آنها حدود هزار نفر تخمین‌ زده می‌شود، تخلیه خواهند کرد. اکنون ساکنان شهرک «مطولاه» (به عربی: المطله) به روزنامه اسرائیل هیوم گفته‌اند تا زمانی که نیروهای تیپ رضوان (رزمندگان زبده حزب‌الله) در نزدیکی مرزها هستند به خانه‌های‌شان باز نخواهند گشت. فرار گسترده شهرک‌نشینان از مرز لبنان و همچنین مرز غزه موجب شده است تا به گفته رئیس انجمن هتل‌داری رژیم اسرائیل، نیمی از اتاق‌های هتل‌ها به افرادی که از اطراف غزه و لبنان آواره شده‌اند اختصاص داده شود.

Page Generated in 0/0116 sec