printlogo


کد خبر: 270420تاریخ: 1402/8/8 00:00
اخبار

کاهش ٣ دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطارها در خط ۶ مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش‌ سرفاصله حرکت قطارها در خط 6 مترو از ١۵ به ١٢ دقیقه خبر داد. مسعود درستی با اشاره به افزایش استقبال مسافران از خط ۶ مترو پس از افتتاح بخش شمالی حدفاصل ایستگاه‌های شهید ستاری تا شهید آرمان علی‌وردی افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، با افزایش ۳ رام قطار در خط ۶ مترو سرفاصله حرکت قطارها ۳ دقیقه کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره میزان افزایش مسافران این خط نیز گفت: در شهریور و قبل از افتتاح ایستگاه‌های جدید، روزانه حدود ۷۵ هزار نفر در خط ۶ مترو تردد می‌کردند اما اکنون آمار مسافری این خط از عدد ۱۰۱ هزار نفر در روز فراتر رفته است.  بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود واگن‌های جدید شاهد کاهش سرفاصله‌ حرکت قطارها در خطوط هفت‌گانه باشیم.
***
فعالیت ۱۹ هزار مشاور و مراقب سلامت در مدارس
معاون وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد رشته دانشگاهی مراقب سلامت، گفت: ۱۹ هزار مشاور و مراقب سلامت در مدارس کشور فعال هستند. ابوالفضل باقری‌فرد در نخستین نشست مراقبان سلامت و مشاوران مدارس در محل وزارت بهداشت، افزود: دانشجویان مراقب سلامت ابتدا درباره بهداشت پنجگانه، روان، بهداشت دهان و دندان، بهداشت جنسی، بهداشت عاطفی و معنوی دانش‌آموزان آموزش می‌بینند تا بتوانند در مدارس با شناخت و آگاهی و دانش مراقب سلامت دانش‌آموزان باشند. وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان مراقب سلامت را با ۳۱۰ نفر آغاز کردیم و اکنون به ۷۱۰ نفر رسیده‌ایم و این روند ادامه خواهد یافت، ادامه داد: مدارس ما به گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی احتیاج دارند، با توافق‌های انجام‌شده، اگر بتوانیم افرادی را با عنوان مراقبان سلامت تربیت کنیم و به مدارس بفرستیم و این موارد را در مدارس کنترل کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه از بدو امر پیشگیری می‌شود. معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این نشست با هدف آموزش مراقبان سلامت به عنوان مشاوران مدارس برگزار شده است، افزود: به کارگیری مراقبان سلامت در مدارس با هدف پیشگیری است و هم‌اکنون ۱۳ هزار مشاور سلامت و ۶ هزار مراقب سلامت در مدارس فعال هستند که همه این ۱۹ هزار نفر وظیفه کنترل سلامت در مدارس را بر عهده دارند.
***
خواهران «جیب‌بر» دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ خواهر که در اتوبوس‌های بی‌آرتی جیب‌بری می‌کردند، خبر داد. سردار علی ولی‌پورگودرزی از دستگیری 3 خواهر که در اتوبوس‌های بی‌آرتی به صورت تیم‌های 2 یا 3 نفره اقدام به جیب‌بری می‌کردند، خبر داد. وی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره جیب‌بری و سرقت تلفن‌های همراه شهروندان که بیشتر در اتوبوس‌های بی‌آرتی شهر تهران رخ می‌داد، طرح جامع و عملیاتی مقابله با سارقان جیب‌بر با استفاده از همه امکانات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به اجرا گذاشته شد. وی افزود: تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با شناسایی هویت و چهره سارقان، آنها را در یک عملیات پلیسی در حال پرسه‌زنی در محدوده خیابان‌های تختی و استاد معین تهران دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهمان که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به جرم خود مبنی بر جیب‌بری در اتوبوس‌های بی‌آرتی و مراکز پرازدحام اعتراف کردند. وی با بیان اینکه متهمان دستگیر‌شده به 23 فقره سرقت گوشی تلفن همراه در اتوبوس‌های بی‌آرتی اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان اظهار کردند اموال مسروقه را به مالخران خیابان مولوی فروخته‌اند.

Page Generated in 0/0063 sec