printlogo


کد خبر: 270423تاریخ: 1402/8/8 00:00
مراسم تشییع و تدفین آرمیتا گراوند برگزار شد

مراسم تشییع و تدفین پیکر «آرمیتا گراوند» دانش‌آموزی که نهم مهر در پی افت فشار و برخورد سرش به لبه سکوی ایستگاه مترو دچار مرگ مغزی شد، دیروز با حضور خانواده و دوستانش در قطعه ۹۹ بهشت زهرای تهران برگزار شد. 
پس از پایان مراسم و هنگام قرائت دعا، تعدادی سعی در شعار دادن و برهم زدن نظم مراسم خاکسپاری را داشتند که بازماندگان و اقوام آن مرحوم با آنها همراهی نکردند. بی‌توجهی به شعارهای این افراد قلیل از سوی صاحبان عزا و دیگر افراد حاضر در مراسم، موجب شد این شعارها ادامه نیابد. 
صبح روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، «آرمیتا گراوند»، دختر دانش‌آموزی که از ایستگاه شهدا در خط ۴ متروی تهران به سمت مدرسه می‌رفت، پس از ورود به واگن مترو دچار افت فشار شد و با برهم خوردن تعادل، سرش به سکوی مترو برخورد کرد و دچار آسیب شد. همان لحظه آرمیتا توسط عوامل اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد و به رغم تلاش پزشکان متاسفانه پس از گذشت ۲۸ روز، ۶ آبان ۱۴۰۲ جان خود را از دست داد. از همان ساعات اولیه، رسانه‌های ضدایرانی برخلاف همه اسناد و مدارک و گواه شاهدان عینی، اقدام به تحریف واقعیت کرده و علت وقوع این حادثه را برخورد و درگیری آرمیتا با افرادی داخل مترو بر سر حجاب اعلام کردند اما پدر و مادر آرمیتا گفتند پس از بررسی‌ و مشاهده تمام دوربین‌های مترو، برای‌شان محرز شده «هیچ  فردی در مترو با آرمیتا برخورد نداشته است». 
رسانه‌های ضد انقلاب روز گذشته با القای اخبار دروغ با استفاده از تمام توان خود تلاش کردند حاشیه‌هایی را برای این مراسم ایجاد کنند اما موفق نشدند. بررسی عملکرد 5 رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در بازه زمانی 23 شهریور تا 9 آبان سال 1401 (46 روز) بیش از 38 هزار دروغ را درباره حوادث سال 1401 ایران منتشر کرده‌اند. 
دیروز نیز در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند تعدادی با سر دادن شعارهایی می‌خواستند جو مراسم را متشنج و از این موقعیت برای رسیدن به اهداف شومی که دارند سوءاستفاده کنند اما عدم همراهی اقوام و حضار در مراسم آرمیتا گراوند، آنها را در رسیدن به اهداف‌شان ناکام گذاشت.

Page Generated in 0/0066 sec