printlogo


کد خبر: 270424تاریخ: 1402/8/8 00:00
وزیر آموزش و پرورش: در دولت سیزدهم طی 2 سال ۵۸۰۶ مدرسه در کشور ساخته شده است
نهضت مدرسه‌سازی

گروه اجتماعی: توجه به مقوله مدرسه‌سازی آن هم در سطح وسیع با ساخت 5806 هزار مدرسه طی 2 سال اخیر، دولت سیزدهم را در عرصه مدرسه‌سازی متمایز کرده است؛ رویکردی که با فراهم آوردن کلاس‌های درس، زمینه بازگشت دانش‌آموزانی را که به دلیل کمبود یا نبود مدرسه ترک تحصیل کرده بودند، فراهم ‌آورده است. علاوه بر ساخت مدارس جدید، نوسازی، ایمن‌سازی و مرمت مدارس فرسوده اقدام دیگری است که در دولت سیزدهم با همراهی و همگامی خیران مدرسه‌ساز انجام شده است و طبق گفته مسؤولان آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش قابل توجه تعداد مدارس کانکسی و خشتی در حال انجام است.
این اقدامات در حالی است که وزیر آموزش و پرورش دیروز با اشاره به ساخت 5806 مدرسه در دولت سیزدهم گفت به طور متوسط هر یک روز کاری، یک و نیم مدرسه ساخته شده است که البته در این راستا خیران پای کار بودند.
رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهمنامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و سیاست قوی از مدارس آغاز می‌شود و باور داریم که مسیر قوی شدن ایران، مدارس و دانش‌آموزان هستند.
وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار دانش‌آموز هنرستانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، افزود: امروز اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال در آینده را رفع کنیم، باید از مدارس کار را آغاز کنیم که بر این اساس توسعه مراکز فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و هدف «هر دانش‌آموز؛ یک مهارت» و راهبرد «همه به مدرسه برگردید» برای قوی شدن ایران مورد توجه قرار گرفته است.
صحرایی یادآور شد: در این راستا به دنبال تاسیس یک سازمان رفاهی برای فرهنگیان با نظارت معاونت توسعه و پشتیبانی هستیم، همچنین معاونت پرورشی و فرهنگی و راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌آموزی را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه رکن تعاونی در مدارس باید قوی شود، یادآور شد: هر کاری از مدرسه آغاز شود، آن کار به فرهنگ تبدیل می‌شود و هر اقدامی غیر از مدرسه شروع به کار کرد به حوزه سیاست‌گذاری رفت.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حتی اگر در حوزه بزرگسالان هم بخواهیم کاری انجام دهیم باید از حوزه مدرسه اقدام کنیم، بنابراین همه دست‌اندرکاران کشور را دعوت می‌کنیم که برای تحقق اهداف مهم به مدرسه بیایند.
صحرایی گفت: اولویت دولت سیزدهم ارتقای آموزش و پرورش است، چرا که موفقیت و آینده روشن کشور مدیون و مرهون همین وزارتخانه است.

Page Generated in 0/0061 sec