printlogo


کد خبر: 270430تاریخ: 1402/8/8 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب منصوب شدند
فتاح، رئیس ستاد اجرایی
دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی سیدپرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب و از خدمات باارزش آقای مخبر تشکر کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس سیدپرویز فتاح دام توفیقه
ستاد اجرایی فرمان امام در شمار نهادهای پربهره برای کشور و از یادگارهای بابرکت امام راحل رضوان‌الله‌علیه است. در سال‌های اخیر با ابتکارها و تلاش‌های پرثمر جناب آقای دکتر مخبر این نهاد به جایگاه برجسته‌ای در خدمت‌رسانی چندجانبه به کشور و رفع محرومیت و سازندگی و سلامت دست یافت. اکنون با کناره‌گیری ایشان، ریاست ستاد اجرایی را به جنابعالی که دارای تجربیات باارزشی در خدمت به محرومان در کمیته‌ امداد و بنیاد مستضعفان می‌باشید، می‌سپارم. وظیفه‌ اصلی این ستاد، رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم است. برنامه‌ریزی بر اساس خطوط اصلی مذکور در پیوست این حکم و پیگیری جدی کارها را از شما انتظار دارم. لازم می‌دانم از خدمات باارزش جناب آقای مخبر صمیمانه تشکر کنم.
سیدعلی خامنه‌ای 
6 آبان ۱۴۰۲
در پی انتصاب آقای فتاح به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای حسین دهقان را نیز به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حسین دهقان دام توفیقه
با انتقال جناب آقای فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام و با تقدیر و تشکر از مدیریت مسؤولانه و پرتلاش ایشان در جهت خدمت به محرومان، جنابعالی را که از سوابق برجسته‌ای در مدیریت‌های کلان برخوردار می‌باشید، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم.
مهم‌ترین توصیه‌ اینجانب توانمندسازی اقشار ضعیف و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی است. 
توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای 
۷ آبان ۱۴۰۲
***
نمایشگاه تجهیزات دفاعی نیروی‌زمینی ارتش افتتاح شد
نمایشگاه تجهیزات دفاعی نیروی زمینی ارتش پس از برگزاری رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا با حضور سرلشکر حسین حسنی‌سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان افتتاح شد. جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از این نمایشگاه در جریان تغییرات نوین سازمان رزم نزاجا در حوزه‌ تجهیزات هوشمند، نقطه‌زن، دورزن و شبکه‌محور قرار گرفت. همچنین در این نمایشگاه تجهیزات راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های بالگردی، زرهی، مکانیزه، موشکی، توپخانه، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا، لجستیک و ضدزره، در معرض دید جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، کارشناسان و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت. در بخشی از این نمایشگاه انواع بمب‌های هدایت‌شونده، گلوله‌های هوشمند، موشک‌های زمین‌پایه، پهپادپایه و تجهیزات جنگالی و شبکه‌محور نیروی زمینی ارائه شد. سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش نیز از نوع ارتقایافته‌ مولتی روتور بمب‌افکن خود با قابلیت‌های رزمی و پنهان‌کاری ویژه رونمایی کرد. مولتی روتور بمب‌افکن هوشمند نیروی زمینی ارتش قابلیت حمل 6 بمب سیمرغ 2 کیلویی را داشته و قادر به سقف پروازی تا ارتفاع یک کیلومتر از سطح زمین است، همچنین این سامانه قابلیت اجرای عملیات تا شعاع 10 کیلومتری را دارد. این بمب‌افکن قادر است اهداف ثابت، برج‌های دیده‌بانی، تجهیزات زرهی و ضدزره و پایگاه‌های نظامی و مراکز کنترل‌ و فرماندهی دشمن را به طور دقیق مورد اصابت قرار دهد. ویژگی خاص این سامانه برخورداری از موتورهای بی‌صدا و همچنین عدم شناسایی در سامانه‌های راداری دشمن است. پرتابگر موشک فتح ۳۶۰، سامانه پدافندی مجید، اتوماسیون کاتیوشا، خودروهای فوق سنگین تانک‌بر کیان، خودروی سنگین تولید ملی، انواع سامانه‌های پهپاد ارتقایافته موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوای بالگردی نیز در معرض بازدید قرار گرفت. بخشی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
***
رئیسی با تبریک فرا رسیدن روز ملی ترکیه:
همکاری و همفکری ایران و ترکیه رفاه کشورهای جهان را در پی دارد
رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن صدمین سالگرد تأسیس و روز ملی جمهوری ترکیه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت. سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن صدمین سالگرد تاسیس و روز ملی جمهوری ترکیه به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور و مردم این کشور، ضمن ابراز امیدواری برای توسعه و تعمیق روابط 2 کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: اطمینان دارم همکاری و همفکری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، برکات و ثمرات ارزشمندی برای 2 ملت و صلح، ثبات و رفاه کشورهای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

Page Generated in 0/0064 sec